sgoldman97

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data verbruik Egypte

Goedemiddag,

ik heb onderstaande vraag ook in de chat functie van de app gesteld maar ik word hier niet verder geholpen. De antwoorden zijn kort zonder enig inlevingsvermogen.

Ik was afgelopen week op vakantie in Egypte. Ik heb bij aankomst mijn data roaming uitgezet ivm de extra kosten. Ik heb gebruik gemaakt van de wifi van het hotel. Op maandag 17 april om 04:47 heb ik een sms gestuurd naar 4000 met alles op reis wereld aan. Dit ivm een activiteit buiten het hotel. Alle apps op mijn telefoon waren afgesloten. Vanwege het tijdstip heb ik mijn ogen dicht gedaan in de bus en om 05:19 krijg ik een sms dat op 80% van mijn budel zit. Nog geen 10 seconden later een sms dat ik door mijn bundel ben. Nog geen paar seconden later krijg ik wederom een sms dat ik op 80% van het data limitiet (€60,50). Hierop voor de zekerheid data roaming uitgezet. 
Ik heb via de chat functie dit uitgelegd maar word niet verder geholpen. Ik krijg korte, onpersoonlijke antwoorden die mij niet verder helpen en alleen maar frustreren.
Mijn telefoon was de hele week (ook die ochtend) verbonden met de hotel wifi. Ik lag te slapen en heb geen apps gebruikt in de korte tijd. Hoe kan het dat ik volgens het system zoveel data heb verbruikt binnen 1 minuut (zie smsjes).

 

Mvg,

 

Steven

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @sgoldman97 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is een hele lastige vraag want je weet hier nooit wat er aan de hand kan zijn. Zodra jij je roaming aan zet en je maakt verbinding met het internet dan betaal je je al blauw, buiten de EU. Je hebt een sms'je verzonden voor een Alles in 1 Wereld Dagbundel met daarin 30MB of die van 100MB. Besef dat dit niet zoveel is en dat je hier ook best snel doorheen bent en je toestel maakt op het moment dat jij hem in roaming zet, verbinding met het internet. Er zal vast iets verbinding maken en dat je deze optie niet hebt gezien. Het is namelijk super lastig om echt alles uit te zetten. En ja, nadat je bundel op is, gaan je normale data kosten lopen en dan zit je zo aan je 60,50 euro. 

Een lastig geval en zo niet echt uit te leggen. Ik denk daarom ook dat je beter even kan bellen met de klantenservice, ipv de chat mogelijkheid. Want dan kunnen ze je het ook beter uitleggen en met je mee kijken wat er nu is gebeurd. De data heb je gebruikt anders brengt Vodafone ze niet in rekening. Ze kunnen het dan beter mondeling uitleggen. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @sgoldman97 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is een hele lastige vraag want je weet hier nooit wat er aan de hand kan zijn. Zodra jij je roaming aan zet en je maakt verbinding met het internet dan betaal je je al blauw, buiten de EU. Je hebt een sms'je verzonden voor een Alles in 1 Wereld Dagbundel met daarin 30MB of die van 100MB. Besef dat dit niet zoveel is en dat je hier ook best snel doorheen bent en je toestel maakt op het moment dat jij hem in roaming zet, verbinding met het internet. Er zal vast iets verbinding maken en dat je deze optie niet hebt gezien. Het is namelijk super lastig om echt alles uit te zetten. En ja, nadat je bundel op is, gaan je normale data kosten lopen en dan zit je zo aan je 60,50 euro. 

Een lastig geval en zo niet echt uit te leggen. Ik denk daarom ook dat je beter even kan bellen met de klantenservice, ipv de chat mogelijkheid. Want dan kunnen ze je het ook beter uitleggen en met je mee kijken wat er nu is gebeurd. De data heb je gebruikt anders brengt Vodafone ze niet in rekening. Ze kunnen het dan beter mondeling uitleggen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic