Tulie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data tegoed Vodafone Red

Mijn abonnement is deze maand verlengd naar vodafone Red met 2 gb data tegoed. Volgens de teller in de vodafone app en te zien in my vodafone staat er respectivelijk 1.8gb en 1843mb vermeld. Kunt u mij uitleggen waarom er 1.8gb vermeld staat in de app ipv 2gb en staat er 1843mb vermeld onder my vodafone ipv 2048??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Tulie,

Je hebt dus 90% van je afgesproken maandelijkse data-tegoed gekregen van Vodafone. Dit is omdat je omstreeks 4 November 2014 hebt verlengd. En dan kent Vodafone dus (27 / 30 x 100% 😃 90% van je maandelijkse data-tegoed toe.
In de eerste drie dagen van de maand November 2014 heb je het data-tegoed van je oude abonnement kunnen verbruiken.

Per 1 December 2014 krijg je het volledige data-tegoed van 2048 MegaByte van Vodafone. Dat is dus 2 GigaByte per maand.

Ik zou Vodafone willen aanbevelen dit "naar rato beleid in de eerste maand" af te schaffen. En klanten gewoon in de eerste maand (verlengingsmaand) een volledige data-tegoed toe te kennen. Dit kost nauwelijks iets extra's voor Vodafone. En het voorkomt duizenden vragen op dit Forum over het toekennen van data-tegoed naar rato van de maand. Helaas is klantvriendelijkheid ver te zoeken bij Vodafone. En luisteren naar goede feedback al helemaal niet. Vooral in de eerste maand verbruik je gewoon veel data met je nieuwe smartphone en je nieuwe abonnement. Schaf gewoon die "naar rato van de maand regel" af, Vodafone !!!

Succes !

Netwerker

Bekijk in context

6 Reacties 6
arjan_v_h

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik had met mijn abbo hetzelfde, en heb ervoor gebeld.
Mij werd verteld dat dit te maken had dat ik tijdens de lopende maand verlengd heb en dat het aantal gb naar rato van het aantal nog openstaande dagen aan je werd toegekend.
Even bij de nieuwe maand gechecked en inderdaad, in de nieuwe volle maand heb ik gewoon mijn volledige aantal gb.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Tulie,

Je hebt dus 90% van je afgesproken maandelijkse data-tegoed gekregen van Vodafone. Dit is omdat je omstreeks 4 November 2014 hebt verlengd. En dan kent Vodafone dus (27 / 30 x 100% 😃 90% van je maandelijkse data-tegoed toe.
In de eerste drie dagen van de maand November 2014 heb je het data-tegoed van je oude abonnement kunnen verbruiken.

Per 1 December 2014 krijg je het volledige data-tegoed van 2048 MegaByte van Vodafone. Dat is dus 2 GigaByte per maand.

Ik zou Vodafone willen aanbevelen dit "naar rato beleid in de eerste maand" af te schaffen. En klanten gewoon in de eerste maand (verlengingsmaand) een volledige data-tegoed toe te kennen. Dit kost nauwelijks iets extra's voor Vodafone. En het voorkomt duizenden vragen op dit Forum over het toekennen van data-tegoed naar rato van de maand. Helaas is klantvriendelijkheid ver te zoeken bij Vodafone. En luisteren naar goede feedback al helemaal niet. Vooral in de eerste maand verbruik je gewoon veel data met je nieuwe smartphone en je nieuwe abonnement. Schaf gewoon die "naar rato van de maand regel" af, Vodafone !!!

Succes !

Netwerker
Tulie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie reactie! Dat maakt een en ander duidelijk. Ik ben het eens met Netwerker dat ze niet zo flauw moeten zijn in hun data tegoed. Dat zijn volgens mij de kosten niet voor zo'n bedrijf.

Het rijmt namelijk niet met het feit dat ze nu de eerste maand "onbeperkt" data tegoed (lees 200gb) cadeau doen. Mijn gemiddeld gebruik ligt onder de 1,5gb.... Het lijkt een aardig gebaar, maar in feite heb je er helemaal niets aan. Zeker niet als je 4g toestel pas een kleine maand later geleverd kan worden....
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Netwerker

De eerste maand van een nieuw abonnement krijg je niet alleen het tegoed naar rato, maar betaal je ook de kosten naar rato. Tot de datum dat je nieuwe abonnement in gaat heb je ook gewoon de bundel van je oude abonnement. Over het algemeen krijg je dus zelden echt minder MB's voor een hele maand.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@Maartje

Waar het om gaat is dat dit "naar rato van de maand beleid" voor heel veel onduidelijkheid zorgt. Ik ben al langer aktief op dit Forum. En ik ken de regels wel.

Maar veel nieuwe klanten, en klanten die hun abonnement verlengen kennen die regels niet. Of onvoldoende. Het leidt tot duizenden vragen op dit Forum, zoals topic starter deze ook heeft gesteld.

Voor Vodafone is het slechts een kleine moeite om dit "naar rato van de maand beleid" af te schaffen. Tele2 heeft dit na heel veel druk ook gedaan. Het kost Vodafone nauwelijks iets extra's. En klanten krijgen dan ook in de eerste maand het data-tegoed dat in hun contract staat. Dat schept duidelijkheid. En daarmee tevreden klanten.

Het huidige "naar rato van de maand beleid" is vooral onrechtvaardig voor nieuwe klanten die hun abonnement afsluiten na de 26-ste van de maand. Zij krijgen slechts een mini-data-tegoed. Maar verbruiken met hun nieuwe smartphone en nieuwe Vodafone abonnement wel veel data door het downloaden van veel nieuwe Apps. En de upgrade van het voorge-installeerde besturingssysteem. En schrikken zich vervolgens een ongans doordat zij boven hun mini-data-tegoed zijn uitgekomen. En fors ook.

Aangezien het Vodafone weinig extra's kost om dit "naar rato van de maand beleid" af te schaffen, heb ik mijn pleidooi gehouden. Er wordt volgens Vodafone's halfjaar-verslag toch al meer dan 1.590.667 GigaByte per maand door jullie 3G & 4G-Netwerken verbruikt door 5.025.000 klanten.
Dan kunnen die paar extra GigaBytes door het afschaffen van het "naar rato van de maand beleid" er ook nog wel bij. Dat kost echt niets extra's voor Vodafone.
En het levert aanzienlijk minder vragen / klachten op dit Forum op.

Klantvriendelijkheid, @Maartje daar draait het om. Zeker als je 1,7% van je klanten bent kwijtgeraakt in de afgelopen zes maanden (aldus Vodafone halfjaar verslag april - september 2014)

Succes!

Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Netwerker,

Bedankt voor je aanvulling! Elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Het voordeel van dit systeem is dat iedereen vanaf de 1e van de maand hun nieuwe bundels ontvangen. Wanneer je een ander systeem zou aanhouden krijg je weer andere onduidelijkheden.

Overigens wordt het beleid over dit soort zaken niet door de moderators bepaald, daar gaan andere mensen over. We kunnen hooguit het signaal intern doorzetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic