Sandra111

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data specificatie om de 20 minuten

Op de specificatie/ verbruiksdetails  van mijn mijn mobiele telefoon zie ik dat deze vaak om de 20 minuten een soort update heeft. Het volume (aantal mb) wordt hierachter weergegeven. Waarom en wat gebeurt er als hier dan bijvoorbeeld 1 minuut of een paar uur tussen zit ? Soms zit er 9 minuten tussen maar staat het volume nog op 0,00MB.

Kan iemand mij vertellen hoe zo'n specificatie tot stand komt? 

 

Gr. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Dat klopt, een toestel kan automatisch een update uitvoeren. Bij mijn iPhone is dit uit te zetten, wat vast ook wel kan bij Oppo toestel. Ik heb iets gevonden op het internet, zie hier. Maar het klopt wel, een toestel kan automatisch app's een update geven, data uitwisselen als de app nog op de achtergrond mee draait en eventuele andere update's. Bij je instellingen moet dat denk ik wel aan te passen zijn.

Zorg altijd dat je, als je je toestel mee naar bed neemt, goede wifi verbinding hebt want je toestel kan zo overschakelen naar 4G/5G en dan kost je dit data. Of zet het uit om te mogen updaten als je NIET op wifi zit.  

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Sandra111
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Begin eerst eens te vertellen wat voor toestel je hebt, er zijn er zoveel en elk toestel heeft wel zo z'n eigenaardigheden. Om nu maar iets te gaan gissen: het kan zijn dat er data is geweest (bv bij android voor het ophalen van tijd of weer informatie) maar net niet voldoende om daar een aantal MB's van te plaatsen. Dan geeft die toch een melding, denk ik. Geen goede app, die je hiervoor gebruikt of is de informatie niet helemaal lekker up-to-date. Vertrouw meer op je eind data informatie bij Vodafone, want dat is wat je verbruikt hebt. Deze is te zien in je My Vodafone app. 

Sandra111
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Energieboy,

 

Ik heb een Oppo Reno 2. Maar ik begreep van anderen dat het ook te maken kan hebben met updates of apps die op de achtergrond info binnen halen. Zelf had ik er nooit specifiek naar gekeken, maar wat opviel is dat er op de specificatie vaak om de 20 minuten een tijdstip stond, maar ook een dag dat dit om de 3 uur was. 

Bedankt voor je reactie.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Dat klopt, een toestel kan automatisch een update uitvoeren. Bij mijn iPhone is dit uit te zetten, wat vast ook wel kan bij Oppo toestel. Ik heb iets gevonden op het internet, zie hier. Maar het klopt wel, een toestel kan automatisch app's een update geven, data uitwisselen als de app nog op de achtergrond mee draait en eventuele andere update's. Bij je instellingen moet dat denk ik wel aan te passen zijn.

Zorg altijd dat je, als je je toestel mee naar bed neemt, goede wifi verbinding hebt want je toestel kan zo overschakelen naar 4G/5G en dan kost je dit data. Of zet het uit om te mogen updaten als je NIET op wifi zit.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic