JohannesAJ

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data simkaart werkt niet

Ik heb een tijd geleden een data simkaart gekocht. Ik dacht die te kunnen gebruiken in mijn tablet met simkaartslot (Samsumg Galaxy Note 10.1 3G). Maar als ik de kaart in het slot steek, de tablet opnieuw start en mijn sim code ingeef, kan ik niet een 3G-verbinding maken. WiFi is uitgeschakeld, Roaming staat ingeschakeld.
Het tegoed heb ik gisteren nog gecontroleerd en er maar wat bij opgezet. Dus dat is OK.
Wat is er mis?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Mooi! Ik zie het: Gepost vanaf Samsung GT-N8000 😄

Toch wel erg dat ze het allemaal niet wisten...

Je kunt de SIM inderdaad met dongle gebruiken en zoals je aangeeft worden de instellingen dan wel automatisch correct gezet i.v.m. de software (mits je die installeerd). Dat is nl. niet noodzakelijk.

Ik heb zelf ook ooit dongle gebruikt, maar nu niet meer, omdat mijn nieuwe laptop een ingebouwde modem heeft met sim-slot. In dat geval vraagt Windows 7 bij het eerste keer verbinden naar de APN (Achteraf te wijzigen via "draadloos" icoon rechtsonder>rechtermuisknop op vodafone NL (mobiel breedband)>Profiel).

Wellicht handig om "oplossing accepteren" te klikken. Is het makkelijker terug te vinden voor gebruikers met het zelfde probleem.

Veel plezier er mee!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Johannes,

Heb je de APN ingesteld bij instellingen -> mobiel netwerk -> namen toegangspunten?

Zo ja, welke heb je ingesteld?

Groeten
JohannesAJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je bedoelt
live.vodafone.com (niet nl)
Dat is zo ingesteld. Ik neem aan dat dat niet aan de sim kaart zit gekoppeld, maar altijd zo (eenmalig) staat ingesteld.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Johannes,

Dat vermoede had ik al. De live.vodafone.com is inderdaad standaard ingesteld, maar kun je niet gebruiken met een data simkaart. Deze is nl. geblokkeerd. Je dient de office.vodafone.nl in te stellen zonder gebruikersnaam en wachtwoord. 3G zal dan meteen moeten gaan werken. Zo niet, even de Tab rebooten.

Groeten,
Flow
JohannesAJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha Flow,
Dat is dus de oplossing! Het werkt! Geweldig.
De winkelmedewerkers wisten het niet, de chatmedewerk(st)er wist het niet.
Heel erg bedankt.
Werkt dit nu bijv ook zo met een dongle?
Of worden de instellingen dan automatisch goed ingesteld? Dat gaat dan via het Vodafone Mobile Broadband progje?
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Mooi! Ik zie het: Gepost vanaf Samsung GT-N8000 😄

Toch wel erg dat ze het allemaal niet wisten...

Je kunt de SIM inderdaad met dongle gebruiken en zoals je aangeeft worden de instellingen dan wel automatisch correct gezet i.v.m. de software (mits je die installeerd). Dat is nl. niet noodzakelijk.

Ik heb zelf ook ooit dongle gebruikt, maar nu niet meer, omdat mijn nieuwe laptop een ingebouwde modem heeft met sim-slot. In dat geval vraagt Windows 7 bij het eerste keer verbinden naar de APN (Achteraf te wijzigen via "draadloos" icoon rechtsonder>rechtermuisknop op vodafone NL (mobiel breedband)>Profiel).

Wellicht handig om "oplossing accepteren" te klikken. Is het makkelijker terug te vinden voor gebruikers met het zelfde probleem.

Veel plezier er mee!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic