Juul1977

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data abbonnementen en duo sim

Allen, ik ben sinds een paar dagen klant bij Vodafone. Heb een Data Start abbonnement in combinatie met de Vodofone Mobiile WiFI modem.
 
Nu is het zo dat ik van T-Mobile afkom. Ik heb een iPhone die ik alleen voor data gebruik en dat Mobilie Wifi kastje is handig icm mijn ipad.
 
Ik heb er een duo sim bij genomen, zodat sim1 in de iPhone zit en sim2 in de wifi. Tegelijkertijd gebruiken is niet mogelijk. Dit kon bij t-mobile voorheen wel (alhoewel de laatste tijd kon je ook geen twee verbindingen meer hebben). Duo sim tegelijkertijd op het netwerk is technisch mogelijk, alleen je moet niet gebeld worden want dan gaat het niet goed.
 
Waarom is dit eigenlijk? Ik heb toch nu een bundel en geen fair use policy meer? Commercieel gezien is het dan toch het beste voor Vodafone om de klant de bundel zo snel mogelijk op te laten gebruiken?
 
Ook merkte ik dat het met het WIFI kastje prima ging maar dat ik bij de iPhone het APN moest veranderen van live.vodafone.nl naar office.vodafone.com. Bij live had ik wel de mogelijkheid tot het persoonlijk hotspot van de Iphone maar de verbinding lukte dus niet, bij office werkte de verbinding prima maar was dat hotspot dus weg... Heel vreemd en ook weer; als ik een bundel heb, dan is het toch voor Vodafone het beste de klant die zo snel mogelijk op te laten gebruiken zodat per mb kan worden afgerekend?
 
Daarnaast is het bellen bij het data abbonement geheel afgesloten. Bij T-Mobile kon je met het data abbonnement wel bellen maar de minuuttarieven waren erg fors. Af en toe was het toch wel handig, als de Nokia waar ik gewoon mee bel geen batterij meer had bijvoorbeeld, dan kon ik iig nog met de iPhone bellen en het veel hogere tarief had ik daarvoor over. Gek dat dit niet gewoon kan, zelfs klantenservice bellen kan niet. Wat maakt het nu uit dat mensen ermee kunnen bellen?
 
Tot slot nog een concrete vraag. Ik ga met vakantie naar Spanje, neem het wifi kastje mee en wil daar een prepaid internetkaartje kopen, het was 4 euro per dag meende ik uit de spaanse vodafone site te kunnen lezen, dus dat is prima te doen. Iemand hier ervaring mee? Is het moeilijk zo'n prepaid kaartje aan te schaffen en doet die het in het kastje?
 
beetje lang verhaal maar eea vind ik echt een beetje gek.
 
 
 
 
 
 
  
5 Reacties 5
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Jull1977,

Welkom op het Vodafone Forum.

Ik heb jou topic naar een iets beter forum gedeelte verplaatst.

Daarnaast een duo kaart maakt gebruik van 2 identieke simkaarten. Staan ze beide online heb je kans dat dit fouten gaat opleveren met het netwerk. Dit heeft verder niks met de FUP te maken of met je vast data limiet.

De hotspot functie krijg je dan ook weer terug op het moment dat je alle instellingen een reset geeft en kun je dankzij de office.vodafone.nl gebruiken.

Je zult bij een prepaid data sim van een andere provider moeten opletten. Het kan goed mogelijjk zijn dat het apparaat een simlock erop heeft zitten.

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
Juul1977
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Roy, dank voor je antwoord. Waar staat het onderwerp nu dan?
 
Daarnaast, ik heb de instellingen (netwerk, mobiele data) gereset. Dan staat er weer live.vodafone, en is het persoonlijk hotspot ook weer daar. Echter dan krijg ik toch de melding activeren niet mogelijk. Bij wijzigen naar office.vodafone, staat hij er weer wel alleen is het hotspot weer weg.
 
Ik begrijp het punt van de DUO sim, het kan dus fouten op het netwerk veroorzaken.
 
Weet iemand of dat ding gesimlocked is? Daarnaast gaat het om Vodafone Spanje, toch redelijk dezelfde provider toch?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Wat betreft DUO-simkaarten: houd er rekening mee dat zelfs het tegelijkertijd aan hebben staan van iPhone en hotspot al problemen kunnen geven. Sommige providers (wereldwijd maar weinig geloof ik) hebben speciale netwerkinstellingen waardoor je met 2 (verschillende) SIM-kaarten 1 nummer kunt delen. Naar mijn weten ondersteunt geen enkele Nederlandse provider dat.
 
Verder zou het best kunnen dat Vodafone Spanje tethering verbiedt en het IMEI van de hotspot blokkeert waardoor het geen toegang krijgt tot het netwerk via de prepaid simkaart. Je had evt. kunnen kijken naar de nieuwe internationale abonnementen van Vodafone (vaak kun je via de klantenservice nog je abo upgraden). Dan kun je de Nederlandse bundel ook in het buitenland gebruiken. Deze abo's zijn vaak wel een tientje per maand duurder, maar het kan alsnog interessant zijn als je vaak/lang in het buitenland bent.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Wat simlock betreft en redelijk de zelfde provider, ja ze vallen onder Vodafone Group. Echter heeft elk land zijn eigen instellingen en devices. Het hoeft dus niet hetzelfde te zijn. Dit geldt ook voor de simlocks. Als het apparaten zijn vanuit het buitenland kunnen wij als Vodafone Nederland geen simlock code aanleveren en zul je dus met de provider van dat land moeten bellen voor die code!

Veel Vodafone apparaten zijn vaker gesimlocked dan simlockvrij. Als je dat met iemand zijn prepaid sim kunt testen weet je eigenlijk al genoeg.

Als je de office niet kunt gebruiken dan staat deze hoogstwaarschijnlijk ook niet op je abonnement. en dan zul je via de klantenservice moeten kijjken of deze wel toe te voegen is. Dat durf ik je zo niet aan te geven.

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Kan het nog helpen 1 SIM op 2G only, en 1 SIM op 3G only te zetten?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic