Goedenavond,
Ik heb pas een maand lang mijn eerste mobiel gekregen. Op die manier kun je natuurlijk altijd fouten maken en die zullen ongehoord tevoorschijn komen. Maar ik heb hier wel een hele vreemde situatie die ik niet kan uitleggen.
Ik heb een rekening gekregen, die ik hier in een afbeelding laat zien:
De reden waarom ik deze rekening totaal niet begrijp is omdat ik minder dan één MegaByte boven mijn 2 GigaByte abonnement zat in de vorige dataroaming cyclus. Het rare is dat ik mijn limiet heb bereikt op ongeveer 7-10 December en niet in November.
Hoe kan het komen dat zulke kosten in rekening zijn gebracht en wat is de oorzaak dat het onder ''Data (internet)'' staat terwijl ik nog onder mijn limiet was?
Verder heb ik ook een ander raar geval. Ik heb een abonnement gekregen van een onbekende website. Ik heb een waarschuwing gekregen via Payinfo dus ik ben in staat geweest het direct af te sluiten. Maar kunnen de kosten hiervan verbonden zijn met mijn hoge internet data roaming kosten?
Ik kan me niet voorstellen dat het mijn fout was met de dataverkeer. Alhoewel het abonnement wel mijn fout is ook al heb ik niet toegestemd met het abonnement. Sinds ik inderdaad zat te rotzooien op de internet applicatie op mijn HTC One. Hier is de foto.
Wat wel vreemd is, is het feit dat ik totaal niet bekend ben met de omschrijving van het abonnement.
Verder is het handig te weten dat:
- a) Geen waarschuwing heb gekregen via SMS van Vodafone over mijn data verbruik.
- b) Mijn data roaming inderdaad -OVER- het limiet zat, maar NIET meer dan één hele MB. (Voor het eventueele WhatsApp berichtje)
- c) Ik mijn Data Roaming uit heb gezet behalve voor de boven genoemde WhatsApp bericthjes nadat ik de 2 GB heb bereikt. (2GB is mijn limiet)
Ik hoop snel antwoord te krijgen.
Met vriendelijke groet,
M. Smolka