Eindelijk zit ik dan in het laatste jaar van mijn contract. November verloopt deze en 4 maanden van te voren kan ik aangeven of ik verleng te ja, of te nee.
Dat is dus een dikke NEE, in geen enkel opzicht is Vodafone interessant meer om verder mee in zee te gaan.
Ik maak gebruik van een iPhone abonnement met een minimaal maand bedrag van 85,- Dit is voor mij een acceptabel bedrag daar ik in het begin van het contract rekeningen kreeg van makkelijk 185,- Na enig graven kwam ik tot de conclusie dat ik veel te weinig bel minuten had. Stom dat ik dat niet eerder gecheckt heb en erg zuur dat ik zo erg veel geld weggegooid heb. Erg snel dan dus de app geïnstalleerd en scherp de boel aan het monitoren.
Ik wil dus in geen enkel geval weer naar een tweejarig contract, en vertik het al helemaal om honderden euro`s te betalen voor een toestel omdat ik 1 jaar wil. het gekke is dat ik bij een concurrent met dat wat ik per maand nu aan Vodafone betaal, een 1 jarig abonnement krijg, met alles er op en aan en niets bij hoef te betalen. Dit maakt dat ik me als klant vrij en zeker ook geholpen voel.
Ik mis hier de "we houden je graag aan boord" mentaliteit en cultuur van Vodafone. Zeker bij mensen die toch veel betalen per jaar annex per twee jaar. Een grove schatting; 2600 euro voor 2 jaar abonnement. Dat is een leuke smak geld. Ik zou inzetten op zulke klanten in plaats deze te laten lopen. Maar goed logica begint daar waar veel bedrijven eindigen.
In elk geval bedank ik nu dus al voor Vodafone, ik zit mijn tijd uit, had enige hoop op de "Red" variant maar die is ook vervlogen en ga dan dus maar over naar een concurrent die me wel een jaar bied, goedkoper is en waar ik geen hoge ( directe) bijkomende kosten heb voor een toestel.
Tuurlijk betaal je direct in je abonnement voor je toestel echter zet dat af tegen de marktwaarde en de duur van je contract dan staat a; 840 euro of b; 2600 euro, heb ehm snel gekozen toch? Zeker als je beseft dat je een toestel hebt van (winkelwaarde) 570,- maakt dat je effectieve belkosten incl 270.- voor 12 maanden is. Komt neer op een kleine 22,5 euro en daar heb ik dan; 500 minuten, 100 smsjes en 1500mb voor. Exclusief btw dan wel...
Als ik dit nu vertaal in een strategie? dan denk ik ineens aan; marktaandeel...meer klanten of minder? Logica????
Wie lacht nu het laatst?