peter_61

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DNS server blijft uitvallen

De hele avond blijft de DNS server van Vodafone over het gloednieuwe glasvezelnetwerk in Nootdorp uitvallen. Dit gebeurd om de 2 to 20 minuten. Tegen 21 uur de helpdesk gebeld en een bandje waarschuwde al dat er een landelijke storing was geweest, en dat "na het rebooten van de router alles weer goed zo moeten werken". NIET DUS!!!! Het is nu 23:27 uur en om de haverklap verlies ik de DNS, en moeten sommige van mijn applicaties weer herstarten.... Wanneer draait het weer goed, heren???
2 Reacties 2
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Peter,

Mmisschien kun je beter even met de klantenservice van Vodafone Thuis bellen. Wij kunnen je via het forum hier namelijk niet mee helpen.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Peter, misschien is het een idee om dan een andere DNS in te stellen dan die van Vodafone?
Ik heb zelf in mijn router de DNS van OpenDNS ingesteld en deze is super betrouwbaar. Bijkomend voordeel is dat ook geblokkeerde site zoals bijvoorbeeld de PirateBay weer toegankelijk zijn 🙂

Je zou even in de instellingen van je router kunnen snuffelen zodat je je hele netwerk in één keer omzet of als je dat niet kunt vinden (of niet wilt) kun je ook per computer de DNS instellingen wijzigen.

Het is eigenlijk maar een soort van telefoonboek waar de server op het internet te vinden is... Of je daar nu Vodafone voor gebruikt of een andere.

Mocht dit antwoord je probleem hebben opgelost, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic