davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Crash applicatie bij openen

Geachte lezer,
 
Een collega heeft problemen om de vodafone applicatie werkend te krijgen op zijn werkstation. Wanneer hij de applicatie opent, krijgt hij een "dikke" foutmelding te zien op z'n scherm.
 
Screendump van de foutmelding is hier te zien: http://dl.dropbox.com/u/368174/Vodafone/Crash.jpg
 
We hebben al van alles geprobeerd, onder andere de client opnieuw gedownload en geinstalleerd, sim kaarten opgewisseld, modem omgewisseld, noem maar op.
 
Het gaat om een Dell STUDIO LAPTOP 1747 met Windows 7 x64.
 
Via de applicatie kon hij nog wat log files laten dumpen, die kun je hier vinden: http://dl.dropbox.com/u/368174/Vodafone/VMB-10-2-302-33178-111117-141227.zip
 
Kan iemand ons helpen?
 
Alvast bedankt voor uw tijd en moeite.
 
Met vriendelijke groet,
Vodafone gebruiker.
 
6 Reacties 6
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Furore,

Het probleem wat je omschrijft heeft te maken met de Mobile Broadband software voor onze USB data sticks? Toen je zei dikke foutmelding, dacht ik dat het niet zo groot zou zijn, maar je screenshot bewijst het tegendeel. Ik had wel dan een paar vragen :


  • Hoe lang heb je dit probleem?
  • Heb je dit probleem met andere laptops/pc's ook?
  • Hoe heb je hem opnieuw geinstalleerd? Het kan namelijk zijn dat de registratie logs achter blijven.
Alvast bedankt voor het beantwoorde.

davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hoe lang heb je dit probleem?
 
De collega meldt dat het allemaal goed werkte, maar onlangs (een weekje of 3?) zijn deze problemen begonnen.

Heb je dit probleem met andere laptops/pc's ook?
 
Nee, het probleem komt alleen voor op zijn laptop (Dell STUDIO LAPTOP 1747).

Hoe heb je hem opnieuw geinstalleerd? Het kan namelijk zijn dat de registratie logs achter blijven.
 
Ik snap deze vraag niet helemaal. De installatie gaat als elke andere installatie. Even de setup draaien en next, next, next klikken. Zijn er andere manieren? Moet ik wat vóór of ná de installatie doen?
 
Alvast bedankt voor uw hulp zover.
 
Met vriendelijke groeten,
Vodafone gebruiker.
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hoi Furore,

Dan is er dus iig iets met zijn laptop.

De foutmelding die je krijgt heeft waarschijnlijk met de acces rights te maken.
Ik wil je adviseren om eens de .NET framework 3.5 en 4 te herinstalleren vanuit het admin account.

Qua installatie van ons programma zou je een complete clean installl kunnen uitvoeren ook weer vanuit het admin account.
Je voert eerst een uninstall uit via het configuratie scherm.
Je zult een melding krijgen dat de laptop opnieuw opgestart moet worden.
Deze moet worden weggeklikt.
Daarna ga je naar de verkenner en typ je bovenin: %appdata% en druk je op enter.
Dan krijg je een lijst met mappen en verwijder je de Vodafone map.
Daarna kun je bij apparaat beheer het modem verwijderen.
Hierna pas de laptop opnieuw opstarten zonder de stick erin.
Dan worden de drivers opnieuw geinstalleerd en kun je het programma ook opnieuw installeren.

davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Gerdehaas,
 
Ik heb dit bericht van de gebruiker ontvangen als reactie op uw post:
 
Mijn reactie op de post van Ger: Re install van .net met admin is belachelijk. De pc is een .net ontwikkelmachine, hoe kan vodaphone een recht nodig hebben wat studio niet heeft? Clean uninstall en re-install is meermalen uitgevoerd. De software en usb stick doen het dan maar de volgende dag niet meer., verklaar dat maar eens met rechten.

Heeft u misshien nog andere opties voor ons om uit te proberen?
 
In ieder geval bedankt voor uw tijd en hulp.
 
Met vriendelijke groet,
Vodafone gebruiker.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Furore,

Ik heb het nagevraagd bij onze Technische dienst en wat Ger aangeeft klopt gewoon, dit heeft te maken met .NET framework. Deze zal toch echt opnieuw moeten worden geinstalleerd worden.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Beste PatrickJa,
 
Dank u wel voor uw antwoord, ik zal het nogmaals doorgeven en laat even achteraf weten wat het resultaat is van de herinstall.
 
Nogmaals bedankt.
 
Met vriendelijke groeten,
Vodafone gebruiker.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic