ldegraaf6

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Contractovername met eigen nummer behoud

Hallo,

Ik heb een vraag waar ik zelf niet helemaal uit kom, hopelijk kan een expert mij helpen.

Ik heb een abonnement van Simpel dat maandelijks opzegbaar is.
Mijn vriend heeft een vodafone sim-only.

Mijn vriend wil van zijn vodafone sim-only abonnement aan mij overdragen. Zijn contract loopt nog een jaar door.

Vraag: kan ik mijn vriend zijn vodafone sim only contract overnemen met het behoud van mijn eigen huidige Simpel telefoonnummer. Zoals gezegd mijn huidige contract bij Simpel is maandelijks opzegbaar, maar ik wil mijn eigen nummer behouden.

Graag uw hulp wat te ondernemen stappen zijn. Bedankt!
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo ldegraaf6,

Jij en je vriend hebben in ieder geval het 'formulier contractoverdracht particulier' nodig.
Je kunt dit formulier vinden en downloaden door op de homepage van www.vodafone.nl bij de zoekbalk te zoeken naar de zoekterm: contractovername

Het bovenste zoekresultaat dat je dan krijgt is het betreffende formulier.
Jij en je vriend moeten dit formulier helemaal volledig, en naar waarheid invullen. En ondertekenen. En beiden kopie-en van een geldig legitimatiebewijs bijvoegen.

Dat kan ook in de Vodafone winkel, indien jullie beiden een geldig legitimatiebewijs meenemen. Plus bankpas.

Officieel kan nummer-overdracht alleen naar een nieuw abonnement bij een nieuwe telecom-provider.
Een Moderator van dit Forum kan je vertellen over nummer-overzetting van jouw Simpel-nul-zes-nummer in deze constructie wel of niet mogelijk is. Daarover durf ik geen uitspraak te doen.

Houd er rekening mee dat contractoverdracht administratieve kosten met zich meebrengt. Zie het formulier waarover ik eerder schreef.


Succes !

Netwerker
ldegraaf6
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het snelle antwoord!
Ik wacht dan nog even tot een modarator mij een definitief uitsluitsel kan geven of dit mogelijk is.
Hopelijk via deze weg ook een snelle reactie 🙂
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @ldegraaf6 en @Netwerker

Het is inderdaad mogelijk om een overdracht te doen met het formulier dat hier eerder genoemd wordt. Je neemt dan het héle contract over, dus ook het nummer. Je kunt, @ldegraaf6 , dus niet jouw eigen nummer koppelen aan het bestaande abonnement van je vriend.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic