davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Contracten afgesloten vóór 1 juni laten ontbinden wegens prijsstijging databundels?

Hallo,
Kunnen klanten met een abbonement van voor 1 juni 2017 hun contract rechtsgeldig laten ontbinden wegens het verdwijnen van de NL data bundels / de prijsstijging?
Neem bijvoorbeeld de voorwaarden van een RED abonnement afgesloten vóór 1 juni 2017.

Momenteel kan de klant niet meer voor 5 euro 1 GB bijkopen. Enkel de EU bundels zijn nog beschikbaar, 1 GB kost nu 7.50. Dat is een aanzienlijke prijsstijging!
Wat gebeurt er nu als een klant de afdeling opzeggen belt en zijn contract wil laten ontbinden wegens deze prijsstijging?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik kwam er achter dat Vodafone binnen 3 maand na aangaan van mijn contract die prijzen verhoogd heeft. Ik ben benieuwd: "Kan ik nu mijn contract laten ontbinden / omzetten naar maandelijks"

- edit -

Een ander geïnteresseerde heeft contact gehad met de consuwijzer. Deze heeft aangegeven dat Vodafone ook tijdens de 1e 3 maand volgens de wet heeft gehandeld. De prijzen van de aanvullende blox mogen aangepast worden door Vodafone omdat daarmee de abonnementsprijs hetzelfde blijft. Dit geeft geen recht om het contract te laten ontbinden.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Goofy1973

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5GB nu voor € 25...verdubbeling vd prijs...echt bizar dat je zo met je klanten durft om te gaan.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik kwam er achter dat Vodafone binnen 3 maand na aangaan van mijn contract die prijzen verhoogd heeft. Ik ben benieuwd: "Kan ik nu mijn contract laten ontbinden / omzetten naar maandelijks"

- edit -

Een ander geïnteresseerde heeft contact gehad met de consuwijzer. Deze heeft aangegeven dat Vodafone ook tijdens de 1e 3 maand volgens de wet heeft gehandeld. De prijzen van de aanvullende blox mogen aangepast worden door Vodafone omdat daarmee de abonnementsprijs hetzelfde blijft. Dit geeft geen recht om het contract te laten ontbinden.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste ChrisNL,

Ik heb bovenstaande even intern nagevraagd en de wijzigingen zijn rechtsgeldig waardoor dit geen reden biedt om je contract te ontbinden.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic