Primaxz1987

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Contract verlenging + rekening

Geachte Helpdesk,

Precies 2 jaar heb ik in een Vodafone winkel een Samsung Edge 6 Plus abonnement afgesloten. Dit was 4 maanden voor het einde van het contract. Voordat ik het abonnement had afgesloten betaalde ik maandelijks rond de € 40,-

Toen ik mijn abonnement had verlengd moest ik meteen het nieuwe abonnementstarief betalen van € 50,-
Terwijl ik er toen vanuit ging dat ik eerst nog 4 maanden het oude tarief van € 40,- zou betalen en vanaf 23 februari het nieuwe tarief. Telefonisch toen uitleg gekregen dat het anders werkte bij Vodafone en dat dit bijvoorbeeld ook in mijn voordeel had kunnen zijn als ik een goedkoper abonnement had afgesloten.

Prima, ik ben uiteindelijk tevreden gesteld toen ze dit aangaven. Tenslotte zou ik over 2 jaar een goedkoper abonnement kunnen pakken en daardoor goedkoper uit kunnen. Ze gaven aan dat het nieuwe tarief meteen zou ingaan ongeacht of ik nog 4 maanden moest wachten tot einde contract.

Nu heb ik vandaag een nieuwe abonnement afgesloten dat dus goedkoper is. Maar nu maakt Vodafone mij wijs dat dit niet meer gebruikelijk is. Nu ben ik verplicht om de overige 4 maanden alsnog eerst € 50,- te betalen voordat ik het lagere tarief ga betalen.

Kort houdt dit in dat ik ik over 4 jaar het volgende heb betaald.
20 maanden * € 40,- en 28 maanden € 50,- = Totaal 48 maanden. Waarvan ik 4 maanden € 10 euro teveel heb betaald!

Ik voel me als klant nu genaait en ben er nu serieus over na aan het denken om de verlenging van mijn contract alsnog te beëindigen.

Daarnaast ben ik mij ook het volgende aan het afvragen. Op dit moment krijg ik bij het afsluiten van mijn nieuwe contract nog eens extra € 5,- korting. Stel dat Vodafone & Ziggo uit elkaar gaan, houd dit in dat mijn € 5,- euro korting komt te vervallen? Bij het afsluiten van het abonnement neem je de korting wel mee alszijnde keuze. Ook hier heb ik twijfels als bovenstaande zou gebeuren en daardoor weer de dupe ben.

Benieuwd hoe het Forum hierover denkt want ben serieus van plan om een klacht in te dienen.

PS:
Op de website staat het volgende:
Je betaalt nooit dubbele abonnementskosten. Tot de ingangsdatum van je nieuwe contract betaal je alleen voor je oude abonnement. En vanaf de ingangsdatum betaal je alleen voor je nieuwe abonnement. We noemen dit 'betalen naar rato'. (Bron: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/verlengen.shtml)

4 Reacties 4
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Primaxz1987,

Ik begrijp dat dit frustrerend is. Echter, sinds dit jaar zijn de regels bij een verlenging aangepast. Pas aan het einde van de contractdatum zal het nieuwe abonnement van start gaan. In jouw geval is dat dus inderdaad niet handig verlopen. Sorry!

Wat betreft je vraag over de korting in combinatie met Ziggo: we kunnen natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar we zijn net bij elkaar dus we gaan niet zomaar uit elkaar. Bovendien behoud je de korting van je abonnement zolang het contract loopt. Zodra je gaat verlengen ontvang je dan weer een nieuwe aanbieding die op dat moment geldt.
DutchRich1

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En gewoon weer standaard voorgeschreven scherm reactie.

Het zou u sieren wanneer Vodafone en ophoudt met standaard reacties te geven en gewoon dingen eens oplost of veranderd ipv alleen maar aan de centen te denken.

U had in dit geval reageerder Primaxz ok kunnen aangeven dat het, ijn dit geval
DutchRich1

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Niet goed is gegaan en dat het verschil wordt terug gestort of dat u het naar de juiste afdeling heeft doorgezet zodat verrekening en een eventuele compensatie kan plaats vinden maat mee alleen maar dom antwoorden

Service en klantvriendelijkheid zijn laatste jaren ver te zoeken bij Vodafone
Jammer, erg jammer
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic