xeroti

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Contract vanzelf ontbonden door Vodafone

Op 05.08.2023 heb ik een contract afgesloten voor het Red Unlimited met toestel pakket, waarbij ik enthousiast uitkeek naar de ontvangst van het toestel op mijn opgegeven adres. Helaas heb ik vernomen dat Vodafone niet in staat was om het toestel op mijn adres te bezorgen, wat heeft geleid tot de ontbinding van mijn contract. Ik moet bekennen dat ik zeer teleurgesteld en gefrustreerd ben door deze gang van zaken.

 

Het is voor mij onbegrijpelijk dat een gerenommeerd bedrijf zoals Vodafone er niet in slaagt om een eenvoudig pakketje op het juiste adres te bezorgen. Ik heb bewust gekozen voor het Red Unlimited met toestel pakket, omdat dit aansloot bij mijn behoeften en ik vertrouwen had in Vodafone als serviceprovider. Deze ervaring heeft mijn vertrouwen echter ernstig geschaad.

 

Ik ben van mening dat ik als loyale klant recht heb op een adequate oplossing voor deze situatie. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om mijn contract te herstellen en alsnog het toestel op mijn adres te bezorgen, zoals oorspronkelijk afgesproken. Daarnaast zou ik graag duidelijkheid ontvangen over hoe Vodafone van plan is om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen en welke maatregelen worden genomen om de klanttevredenheid te waarborgen.

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12055Posts
  • 3522Oplossingen
  • 3137Likes

Hoi @xeroti 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is een klant helpen klant community en onderling zullen we elkaar prima klantvriendelijk helpen. Echter, voor dit soort zaken moet je echt bij Vodafone zijn en kan je het best het klantenformulier invullen en vragen wat er aan de hand is. Deze mensen kunnen je daarop antwoord geven en dan weet je direct waar je aan toe bent. Ik begrijp dat je een loyale klant bent bij Vodafone en dat is natuurlijk heel mooi. Maar als je een nieuw toestel kiest bij een nieuw abonnement, dan kun je dat afbetalen met een toestellening. De hoogte van je lening bepaal je zelf. Hoe hoger het bedrag dat je meteen betaalt, hoe lager je lening en je maandelijkse kosten. Leen je meer dan € 250? Dan zijn ze wettelijk verplicht om een inkomens- en lastentoets uit te voeren en je lening te laten registreren bij het BKR. En dit kan een reden zijn waarom Vodafone je abonnement niet heeft goedgekeurd. 

Bij het BKR kijken ze of je openstaande kredieten en mogelijke betaalachterstanden hebt. De opgegeven informatie én de richtlijnen van het Nibud bepalen of je een toestellening kunt nemen en de hoogte van de lening. Vodafone is wettelijk verplicht om de uitslag van de toets te bewaren. Ze gebruiken de gegevens niet voor andere doeleinden. Een lening van meer dan € 250 wordt positief geregistreerd bij het BKR. Ze melden dat je een krediet hebt bij Vodafone en dat registreert het BKR. Zodra Vodafone je laatste betaling heeft ontvangen melden ze de lening weer af. Een registratie bij het BKR blijft vijf jaar zichtbaar. Meer weten? Kijk dan op de site van het BKR. Wil je weten of je geregistreerd bent bij het BKR? Neem dan contact op met het BKR.

Wil je weten waar je aan toe bent? Maak een proefberekening om te zien of je een toestellening kunt nemen en wat je hier straks per maand aan kwijt bent. Begrijpelijk dat het zeer teleurstellend is dat Vodafone deze aanvraag verder niet in behandeling wil nemen maar zoals je leest, BKR kan een reden zijn. 

Stuur je informatie en vraag, zoals je hier hebt geplaatst, via het klantenformulier, en dan krijg je daar een antwoord op. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic