moniquemelsert

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Contract ontbinden ivm oneindige reparaties

Beste,

Ik had mijn toestel vorige week voor de 5e keer terug gestuurd en vandaag dus terug gekregen met weer nieuwe klachten. Wat ze bij Dynalogic doen weet ik niet maar elke keer krijg ik het toestel terug met andere klachten. Nu krijg ik van Vodafone te horen dat ik GEEN nieuw toestel krijg omdat het niet elke keer dezelfde klachten zijn... Nu heb ik op internet gelezen dat als je na 3 keer je telefoon heb opgestuurd naar de verzekering, dat je recht hebt op een nieuw toestel... Is dat zo? Want ik ben er nu wel echt helemaal klaar mee en ik sta op het punt om mijn contract te ontbinden om deze reden en daarvoor kan ik ook mijn contract ontbinden heb ik gelezen.

Ik hoop snel iets te horen,

Monique
9 Reacties 9
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste@moniquemelsert,

Welkom op het forum. Dit is een gebruiker helpt gebruiker forum. Dus ik kan geen definitieve uitspraken doen.
Zou ik mogen weten wat de klachten zijn?

Er is pas sprake van een ondegelijk product als je 2 keer het product voor de zelfde reparatie hebt aangeboden
moniquemelsert
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het product 2 keer voor het unlock knopje moeten versturen, 2 keer voor de batterij, laatst voor een aantal dode pixels en nu heb ik hem terug gekregen met een doorgedrukte home button en beschadiging aan de onderkant...

En als ik de Vodafone klantenservice bel dan weten ze ook niks en moet ik naar Apple gaan...
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste@moniquemelsert,

Een batterij gaat kapot door veel foudig kort opladen of de eerste keer niet goed vol laden. Dit zijn doorgaans fouten die u het toestel of fabrikant niet kan aanrekenen.maar is een fout die u bij u zelf moet zoeken.

Speelt u toevallig met het unlockknopje? Of gaat u hier te ruig mee om?

moniquemelsert
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee helemaal niet juist, toestel laat ik ook nooit vallen... Maar heb net de Vodafone klantenservice gebeld en ze hebben voor de 3e keer een nieuwe case opgestart voor een nieuw toestel...
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste@moniquemelsert,

Ik heb nooit gezegd dat u het toestel laat vallen... Maar voor de batterij levensduur gelden bepaalde regels. Deze staan in de handleiding van u iPhone. Heeft u deze gelezen en gehanteerd voor dat u de telefoon opstartte?
Ook de telefoon iedere avond bij 15℅ aan de oplader doen en vervolgens 8 uur er aan laten is niet bevorderlijk.

Het schuiven van het knopje bedoel ik. Want als er nieuwe hardware in komt, en u maakt deze ook weer stuk. Dan is er vermoedelijk toch iets mis in de omgang met de telefoon. Als u weet hoe het intern in de telefoon werkt, snapt u deze redenering. Als u hier behoefte aan heeft, wil ik het best voor u uitsplitsen.
moniquemelsert
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet hoe Apple werkt en alles, het is mijn zoon zijn toestel en hij had zelfs een baan bij iCentre dus dan moet je wel met Apple om kunnen gaan lijkt mij. Ik heb alles aan hem nagevraagd en hij doet ook al is de batterij 90% het toestel gewoon in de oplader zodat het toestel de volgende dag gewoon weer de volle 100% heeft voor zijn wekker.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Moniquemelsert,

Daar heb je dus het probleem waarom de batterij steeds kapot gaat. Kan Apple hier wat aan doen? Niet echt naar mijn mening. Dat is nu eenmaal hoe een batterij werkt.

Dat je bij het icentre werkt, betekent nog niet dat je er per definitie mee om kan gaan. Ik werk ook veel met elektronica en gooi ook steeds men telefoon in de lucht em vang hem op als ik me verveel. Uiteraard kan het wel gewoon dat u zoon er goed mee omgaat. Maar ik hoop dat u snapt dat er ook een deel van de verantwoordelijkheid bij u zoon ligt.

Ik probeer alleen aan te geven dat een contract ontbonden kam worden als een telefoon naar 2 keer repareren het zelfde mankement nog is vertoond. Bijvoorbeeld; 3 keer een wifi antenne die stuk gaat. Ik probeer u alleen te adviseren. Niet u zoon zijn telefoon gebruik af te kraken
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Monique,

Ik denk dat je het beste de website van ConsuWijzer kunt bestuderen voor jouw Rechten en Plichten bij de reparatie van jouw Apple iPhone.

Weblink: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-onde...

Daar vindt je ook veel voorbeeldbrieven om je Recht te claimen.
Mijns inziens heb je na vijf vergeefse reparaties door Vodafone (of het door Vodafone ingeschakelde reparatie-bedrijf DynaFix) recht op kostenloze vervanging van je smartphone.
Via de voorbeeldbrieven op de website van ConsuWijzer kun je eenvoudig zelf een klachtenbrief samenstellen.

Die adresseer je dan aan:
Vodafone
T.a.v. Afdeling Klachtenafhandeling
Postbus 1500
6201 BM MAASTRICHT

Voeg zoveel mogelijk kopie-en van bewijsstukken van de vergeefse reparaties als bijlage bij je klachtenbrief.
En geef Vodafone een redelijke termijn van bijvoorbeeld vier weken om je klachtenbrief te behandelen.
En behoud jezelf in je brief het Recht voor om je klachtenprocedure voort te zetten bij De Geschillencommissie Telecommunicatie, indien Vodafone niet met een klantvriendelijke en redelijke oplossing komt. Bijvoorbeeld kostenloze vervanging van je smartphone.

Succes !


Netwerker


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Netwerker ,

Wat je zegt is niet helemaal waar. Uit jou link haal het volgende citaat:
Is uw product buiten uw schuld kapot gegaan? Dan moet de verkoper het gebrek gratis binnen een bepaalde tijd en zonder ernstige overlast voor u oplossen. In de wet staat niet precies hoe vaak de verkoper hetzelfde product mag repareren of vervangen. Dit kan namelijk afhangen van omstandigheden.

"Gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was."

Maar nu even praktisch: stel ze schriftelijk in gebreke en deel ze mede dat dit de laatste kans is die je ze geeft om het apparaat het herstellen of vervangen.

Als vervolgens het nog een keer voor komt, buiten u schuld om. Dan staat u sterker. Nu lijkt het mij een verloren zaak.

http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-...

Vervolgens kan je een nieuwe telefoon eisen.






E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic