KeesJan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Contacten overzetten naar je nieuwe Iphone

Het overzetten van je contacten is eigen erg eenvoudig:
De meeste apps contacten hebben export functie.
- Exporteer dus je contacten. De app maakt hier een file van (bij android 0001.vcf).
- Stuur deze file als bijlage naar je eigen email adres en haal deze email niet op.
- Zet je sim over in de nieuwe mobiel (in mijn geval een iPhone 5s).
- Installeer je nieuwe telefoon en zorg er voor dat de email geinstalleerd hebt met het e-mailadres waar je de file naar toegestuurd hebt (kies op de iPhone op "anders" als niet een van de voor keuzes hebt (Gmail of hotmail). Je moet bij "anders" wel alle informatie van je provider weten, zoals de naam van de pop-server, de naam van de smtp-server en je gebruikersnaam en wachtwoord (je gebruikersnaam is meestal het eerste deel van je e-mailadres dat voor de @ staat).
- Zodra je email hebt geïnstalleerd op je nieuwe telefoon en internet verbinding hebt, komt de mail met de file met de contacten in de inbox (of Inkomende mail).
- Open de email en druk op de bijlage. De app contacten herkent de file en vraagt of dit nieuwe invoer is.
- Druk op "nieuwe invoer" en binnen een paar seconden staan al oude contacten in je nieuwe telefoon.

Veel Succes!

KeesJan

3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@KeesJan

Ik heb je bericht verplaatst en er een afzonderlijk bericht van gemaakt. Het topic waar je op had gereageerd was namelijk al wat verouderd 😉 Kudo voor deze tip!
li-kris

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
icloud werkt ook!
KeesJan
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Uiteraard dat klopt, maar ik gebruik de iCloud liever niet. Clouds zijn nl niet veilig. Onlangs zijn er nog 30.000 adressen gehackt in de iCoud. Clouds zijn voor mij not dun.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic