Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Contacten overzetten naar je nieuwe Iphone

Je hebt een nieuwe Iphone gekocht, je krijgt een nieuwe simkaart, maar hoe gaat dat dan met al je contacten die op je oude toestel staan?

Wees gerust, je hoeft ze niet allemaal over te typen, of één voor één over te zenden. Bij Vodafone hebben we de Vodafone contacten back-up app, met deze app kun je makkelijk een back-up maken van je contacten die op je oude toestel staan en deze vervolgens in je nieuwe toestel laden. Let op: de contacten moeten wel op het toestelgeheugen opgeslagen zijn, niet op de simkaart.

Onderstaand filmpje geeft jou meer informatie over de Contacten back-up app van Vodafone. Ook legt het uit hoe je dankzij deze app kunt zien wie Vodafone klant is in jouw contactenlijst en wie niet. Waarom zou je dit willen weten? Omdat je met de meeste nieuwe abonnementen gratis onderling kunt bellen als Vodafone klanten.

Voor een stap voor stap begeleiding om jouw contacten over te zetten, kijk op www.vodafone.nl/contacten.




Ervaar je problemen met het synchroniseren van je contacten vanuit de app met je Iphone? Check dan even of je de versie 2.5.1.11 hebt. Deze is zondagmorgen live gegaan in de app store en aangepast om te functioneren met de nieuwste Apple software: iOS 6.

Gebruik contacten back-up als jouw enige back-up systeem voor contactgegevens, gebruik nooit meerdere tegelijk. Maak je echter ook nog gebruik van andere contacten back-up diensten, zoals Google Contact, Exchange Contacts of iCloud, dan kan het dat de gegevens verkeerd worden getoond op het nieuwe toestel

Als je nog vragen hebt over het overzetten van contacten dan hoor ik het graag!


41 Reacties 41
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
vlemee schreef:
Ik heb zelf een iPhone 3G, maar kan de VF contactenbackup-app niet op mijn telefoon installeren.
Je hebt hier versie 4.3 voor nodig volgens de app, en ik heb versie 4.2.1 en kan deze niet updaten naar 4.3
 
Hoe krijg ik nu mijn contacten overgezet, zonder dat ik ze allemaal stuk voor stuk moet ingeven?
 
Volgende week komt mijn nieuwe iPhone 5, dus wil dus graag straks al mijn nummers overzetten.
Backup maken van je 3G in iTunes, nieuwe iPhone5 aansluiten aan iTunes en de laatste backup van de 3G daarheen terug zetten. Klaar 😉
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo,
bij mij synchroniseerde hij alleen mn vodafone contacten (terwijl ik eerst iedere week backupte) en nu is mijn oude simkaart gedeactiveert en mn nieuwe geactiveert maar heb ik dus geen 1 contact meer
wtf. Is er een andere manier dan met de vodafone bagger app? Ook zegt hij op internet dat ik maar 12 contacten heb terwijl in mijn blackberry geheugen (en voorheen) meer dan 500 contacten erin staan.
please fix
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
buubdaman schreef:
hallo,
bij mij synchroniseerde hij alleen mn vodafone contacten (terwijl ik eerst iedere week backupte) en nu is mijn oude simkaart gedeactiveert en mn nieuwe geactiveert maar heb ik dus geen 1 contact meer
wtf. Is er een andere manier dan met de vodafone bagger app? Ook zegt hij op internet dat ik maar 12 contacten heb terwijl in mijn blackberry geheugen (en voorheen) meer dan 500 contacten erin staan.
please fix


 
Hoi,
 
Graag even wat meer gegevens. Begrijp ik goed dat je van een Blackberry naar een iPhone bent overgestapt en dat je nu dus een berg contacten mist? Hoe heb je de Blackberry gebackupt? En de andere manier is er zeker, is namelijk door te syncen met de computer. Om je Blackberry te syncen gebruik je de Blackberry Desktop Software, te downloaden van hun website, en koppel je de Blackberry met de USB kabel aan de computer om op die manier een sync uit te voeren. Let er even goed op dat de Blackberry software bij installatie toestemming krijgt om met je Outlook adressenbestand (op de PC) te communiceren of met het Adresboek (Mac OSX). Als je dan een volle backup hebt gedaan moet je op je computer al je contacten terugvinden in de contactenlijst van Outlook of in het adresboek.
Daarna iTunes installeren, wederom toestemming geven dat iTunes van de Outlook contacten, danwel het adresboek gebruik mag maken, je iPhone syncen en voila, je contacten staan ook weer op je nieuwe iPhone.
Btw, als je de contacten op je Blackberry naar de simkaart liet wegschrijven heb je nu dus wel een probleem omdat je oude simkaart nu geblokkeerd is. Moraal van het verhaal, nooit meer contacten op je SIM wegschrijven, altijd in het telefoongeheugen, en vervolgens syncen met computer, en indien beschikbaar ook in de cloud!
 
Hoop dat je vooruit kunt!
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Riffraff schreef:
buubdaman schreef:
hallo,
bij mij synchroniseerde hij alleen mn vodafone contacten (terwijl ik eerst iedere week backupte) en nu is mijn oude simkaart gedeactiveert en mn nieuwe geactiveert maar heb ik dus geen 1 contact meer
wtf. Is er een andere manier dan met de vodafone bagger app? Ook zegt hij op internet dat ik maar 12 contacten heb terwijl in mijn blackberry geheugen (en voorheen) meer dan 500 contacten erin staan.
please fix


 
Hoi,
 
Graag even wat meer gegevens. Begrijp ik goed dat je van een Blackberry naar een iPhone bent overgestapt en dat je nu dus een berg contacten mist? Hoe heb je de Blackberry gebackupt? En de andere manier is er zeker, is namelijk door te syncen met de computer. Om je Blackberry te syncen gebruik je de Blackberry Desktop Software, te downloaden van hun website, en koppel je de Blackberry met de USB kabel aan de computer om op die manier een sync uit te voeren. Let er even goed op dat de Blackberry software bij installatie toestemming krijgt om met je Outlook adressenbestand (op de PC) te communiceren of met het Adresboek (Mac OSX). Als je dan een volle backup hebt gedaan moet je op je computer al je contacten terugvinden in de contactenlijst van Outlook of in het adresboek.
Daarna iTunes installeren, wederom toestemming geven dat iTunes van de Outlook contacten, danwel het adresboek gebruik mag maken, je iPhone syncen en voila, je contacten staan ook weer op je nieuwe iPhone.
Btw, als je de contacten op je Blackberry naar de simkaart liet wegschrijven heb je nu dus wel een probleem omdat je oude simkaart nu geblokkeerd is. Moraal van het verhaal, nooit meer contacten op je SIM wegschrijven, altijd in het telefoongeheugen, en vervolgens syncen met computer, en indien beschikbaar ook in de cloud!
 
Hoop dat je vooruit kunt!
 
Onwijs bedankt Riffraf! dit werkte!
 
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Graag gedaan, blij dat het gelukt is!!!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Riffraff schreef:
Graag even wat meer gegevens. Begrijp ik goed dat je van een Blackberry naar een iPhone bent overgestapt en dat je nu dus een berg contacten mist? Hoe heb je de Blackberry gebackupt? En de andere manier is er zeker, is namelijk door te syncen met de computer. Om je Blackberry te syncen gebruik je de Blackberry Desktop Software, te downloaden van hun website, en koppel je de Blackberry met de USB kabel aan de computer om op die manier een sync uit te voeren. Let er even goed op dat de Blackberry software bij installatie toestemming krijgt om met je Outlook adressenbestand (op de PC) te communiceren of met het Adresboek (Mac OSX). Als je dan een volle backup hebt gedaan moet je op je computer al je contacten terugvinden in de contactenlijst van Outlook of in het adresboek.

Daarna iTunes installeren, wederom toestemming geven dat iTunes van de Outlook contacten, danwel het adresboek gebruik mag maken, je iPhone syncen en voila, je contacten staan ook weer op je nieuwe iPhone.

Btw, als je de contacten op je Blackberry naar de simkaart liet wegschrijven heb je nu dus wel een probleem omdat je oude simkaart nu geblokkeerd is. Moraal van het verhaal, nooit meer contacten op je SIM wegschrijven, altijd in het telefoongeheugen, en vervolgens syncen met computer, en indien beschikbaar ook in de cloud!

Hoop dat je vooruit kunt!
Super! Hier zullen de andere forumgebruikers zeker ook iets aan hebben! Dank daarvoor 😉

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


Jolanda1990

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, 
 
Op dit moment heb ik een Blackberry 9780, maar binnen enkele dagen hoop ik mijn iPhone 5 (ook met Vodafone abonnement) te ontvangen. Ik wil dan graag mijn contacten overzetten met behulp van de Vodafone contacten backup app. Ik heb al een backup van al mijn contacten gemaakt en ik was op internet alvast aan het kijken hoe het werkt met overzetten. Toen ik echter bij de lijst met telefoons kwam waar je de contacten naar over kunt zetten, stond de iPhone 5 er niet tussen. 
 
Hoe kan ik nu de contacten overzetten naar de iPhone 5?
 
Groetjes, Jolanda
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je kunt bij het overzetten kiezen voor de iPhone 4s. Softwarematig is er namelijk niets anders 🙂
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Jolanda1990 schreef:
Hallo, 
 
Op dit moment heb ik een Blackberry 9780, maar binnen enkele dagen hoop ik mijn iPhone 5 (ook met Vodafone abonnement) te ontvangen. Ik wil dan graag mijn contacten overzetten met behulp van de Vodafone contacten backup app. Ik heb al een backup van al mijn contacten gemaakt en ik was op internet alvast aan het kijken hoe het werkt met overzetten. Toen ik echter bij de lijst met telefoons kwam waar je de contacten naar over kunt zetten, stond de iPhone 5 er niet tussen. 
 
Hoe kan ik nu de contacten overzetten naar de iPhone 5?
 
Groetjes, Jolanda
Hoi Jolanda,
 
Ongetwijfeld gaat de app het geregeld krijgen, maar ik zou je toch willen adviseren om met de Blackberry Desktop Software een backup van je toestel op de computer te maken. Op die manier komen al je contacten ook in je mailprogramma terecht en kun je later, op hetm oment dat het met de app niet lukt, ook via iTunes al je contacten weer terugzetten naar de iPhone. Daarnaast ga je itunes sowieso minimaal 1x moeten gebruiken want bij het configureren van de iPhone is dat nodig. Daarmee heb je overigens ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld ook muziek en foto's over te zetten van je Blackberry naar je iPhone, iets waar de vodafone app volgens mij niet in voorziet.
 
Mocht je meer willen weten, check ook even een paar posts hierboven aan buubdaman, hijhad ook een Blackberry, en als je nog vragen hebt, laat maar weten!
IvarVolder

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag een exacte handleiding in jip en janneketaal. ik moet de nieuwe nano simkaart nog aanmelden. OF eerst contacten overzetten??? die moeten komen van een Motorola RAZR en dat lukt mij dus gewoon niet. een veel te ingewikelde instructie voor de RAZR en als nieuw type toestel kun je ook geen IPHONE 5 selecteren. Dat schiet zo niet op dus. Is er / zijn er (een) simpele oplossing(en) voorhanden ?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Ivar,

Als ik jou was zou ik wel eerst de contacten overzetten voordat je de nieuwe simkaart gaat activeren. Zodra je de nieuwe simkaart hebt geactiveerd dan zal je oude sim namelijk niet meer werken, dus dan zal het ook niet meer mogelijk zijn om de contacten die op je simkaart staan van je telefoon af te halen.

Verder zou ik je willen adviseren om eerst alle contacten die op je simkaart staan naar je toestel te kopiëren. Je kunt dan eventueel langs een Vodafone winkel gaan om daar je contacten te laten omzetten naar je nieuwe telefoon. Zij hebben daar namelijk een handig apparaatje voor.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Het is niet de bedoeling een topic te 'kapen' ik heb van dit bericht een eigen topic gemaakt.
Peter1966

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb een vraagje;

ik heb een HTC one en wil graag mijn contacten overzetten naar de nieuwe Iphone 5S.
als ik dit via de vodafone app wil doen kan ik het juiste toestel (HTC ONE) niet aanklikken; deze staat niet in de lijst.
Welke dien ik dan te kiezen?
Waar dien ik nog meer op te letten?

Kan ik ook mijn contacten ergens in de cloud opslaan voor het geval ik mijn telefoon verlies?

groet
Peter
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Peter1966 Je kunt eventueel een andere HTC aanvinken. Het is de bedoeling dat je eerst je nummers op de 'cloud' zet. Erna koppel je je iPhone en zet je de nummers over naar de iPhone. Laat even weten of het gelukt is:).
Peter1966

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo annabelle,

welke andere moet ik dan kiezen, welke komt het korste bij de HTC One?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
De simpelste oplossing is denk ik in dit geval om naar de play store te gaan.
Zoek daar dan op "Vodafone contacten backup". Als hij beschikbaar is voor je toestel vind je hem dan direct en kun je hem op de simpelste manier installeren.

Door je contacten te syncen met de back-up app staan ze in de cloud en kun je ze niet meer kwijtraken. Je kunt ze dan online bekijken, in de app, waar je maar wilt 🙂

Er zijn uiteraard ook nog alternatieven als je dat zou willen. Je kunt bv ook je contacten syncen op je HTC met je google account. Dan doe je min of meer hetzelfde, maar ipv dat je ze met ons synct, sync je ze naar amerika&google.
Je kunt tegenwoordig ook een google account koppelen aan een iPhone, en op die manier je contacten weer overzetten.
davykruistum

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg het niet voor elkaar met mijn Nokia Lumia 800. Ik vindt het systeem niet je van het. Wie kan me helpen? Ik wil uiteinderlijk alleen mijn contacten van mijn Lumia naar mijn iphone hebben..

Het lukt mij niet om de app te downloaden..

*moderator edit: twee berichten samengevoegd*
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @davykruistum,

Heb je op je iPhone 5 misschien iOS8 geïnstalleerd? Door veranderingen in iOS8 werkt onze Contacts app werkt op dit moment niet meer. Er wordt nu hard gewerkt om de Contacts app weer werkend te krijgen. Tot die tijd kun je een foutmelding zien dat je toestel niet ondersteund is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @davykruistum,

Er is een nieuwe Vodafone Contacts update uitgebracht. De app zou nu weer goed met iOS8 moeten werken ;).
joram76

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, het is niet altijd ven makkelijk om de contacten over te zetten naar een iphone.

Zoals ik het opgelost heb:
Je contacten in je nokia naar de telefoon geugen kopieeren of verplaatsen.
Dan je nieuwe sim in een adapter doen. Kun je vragen bij de vodafone winkel (of ander elefoonwinkel).
Deze in je nokia doen en de contacten weer naar de sim kopieeren of verplaatsen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic