Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Contacten overzetten naar je nieuwe Iphone

Je hebt een nieuwe Iphone gekocht, je krijgt een nieuwe simkaart, maar hoe gaat dat dan met al je contacten die op je oude toestel staan?

Wees gerust, je hoeft ze niet allemaal over te typen, of één voor één over te zenden. Bij Vodafone hebben we de Vodafone contacten back-up app, met deze app kun je makkelijk een back-up maken van je contacten die op je oude toestel staan en deze vervolgens in je nieuwe toestel laden. Let op: de contacten moeten wel op het toestelgeheugen opgeslagen zijn, niet op de simkaart.

Onderstaand filmpje geeft jou meer informatie over de Contacten back-up app van Vodafone. Ook legt het uit hoe je dankzij deze app kunt zien wie Vodafone klant is in jouw contactenlijst en wie niet. Waarom zou je dit willen weten? Omdat je met de meeste nieuwe abonnementen gratis onderling kunt bellen als Vodafone klanten.

Voor een stap voor stap begeleiding om jouw contacten over te zetten, kijk op www.vodafone.nl/contacten.




Ervaar je problemen met het synchroniseren van je contacten vanuit de app met je Iphone? Check dan even of je de versie 2.5.1.11 hebt. Deze is zondagmorgen live gegaan in de app store en aangepast om te functioneren met de nieuwste Apple software: iOS 6.

Gebruik contacten back-up als jouw enige back-up systeem voor contactgegevens, gebruik nooit meerdere tegelijk. Maak je echter ook nog gebruik van andere contacten back-up diensten, zoals Google Contact, Exchange Contacts of iCloud, dan kan het dat de gegevens verkeerd worden getoond op het nieuwe toestel

Als je nog vragen hebt over het overzetten van contacten dan hoor ik het graag!


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
buubdaman schreef:
hallo,
bij mij synchroniseerde hij alleen mn vodafone contacten (terwijl ik eerst iedere week backupte) en nu is mijn oude simkaart gedeactiveert en mn nieuwe geactiveert maar heb ik dus geen 1 contact meer
wtf. Is er een andere manier dan met de vodafone bagger app? Ook zegt hij op internet dat ik maar 12 contacten heb terwijl in mijn blackberry geheugen (en voorheen) meer dan 500 contacten erin staan.
please fix


 
Hoi,
 
Graag even wat meer gegevens. Begrijp ik goed dat je van een Blackberry naar een iPhone bent overgestapt en dat je nu dus een berg contacten mist? Hoe heb je de Blackberry gebackupt? En de andere manier is er zeker, is namelijk door te syncen met de computer. Om je Blackberry te syncen gebruik je de Blackberry Desktop Software, te downloaden van hun website, en koppel je de Blackberry met de USB kabel aan de computer om op die manier een sync uit te voeren. Let er even goed op dat de Blackberry software bij installatie toestemming krijgt om met je Outlook adressenbestand (op de PC) te communiceren of met het Adresboek (Mac OSX). Als je dan een volle backup hebt gedaan moet je op je computer al je contacten terugvinden in de contactenlijst van Outlook of in het adresboek.
Daarna iTunes installeren, wederom toestemming geven dat iTunes van de Outlook contacten, danwel het adresboek gebruik mag maken, je iPhone syncen en voila, je contacten staan ook weer op je nieuwe iPhone.
Btw, als je de contacten op je Blackberry naar de simkaart liet wegschrijven heb je nu dus wel een probleem omdat je oude simkaart nu geblokkeerd is. Moraal van het verhaal, nooit meer contacten op je SIM wegschrijven, altijd in het telefoongeheugen, en vervolgens syncen met computer, en indien beschikbaar ook in de cloud!
 
Hoop dat je vooruit kunt!

Bekijk in context

41 Reacties 41
Edwizzle

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kan ik met een 3G de app niet downloaden?? 😞
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Edwizzle schreef:
Kan ik met een 3G de app niet downloaden?? 😞
Hoi Edwizzle,

Het is uiteraard mogelijk om de Vodafone Contacten Backup te downloaden via 3G. Laat me even weten als het gelukt is.

Groeten, Bruce
Edwizzle

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ow sorry, bericht was niet geheel duidelijk...bedoelde met een Iphone 3G.. 😉
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Aha op die manier! Met een iPhone 3G moet het ook lukken..

Kijk voor meer informatie eens op de volgende pagina: http://contacten.vodafone.nl/web/?view=help#help-transfer
Liselotjeh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, wie heeft de contacten allemaal overgekregen via deze contacten backup? Bij mij neemt hij er maar 130 van de 223 over....
Telefoon is nokia n8
Staat op telefoongeheugen
Ook nog geprobeerd om alle contacten aan te vinken
 
Maar nee...
Ik hoor het graag!
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Liselotjeh schreef:
Hoi, wie heeft de contacten allemaal overgekregen via deze contacten backup? Bij mij neemt hij er maar 130 van de 223 over....
Telefoon is nokia n8
Staat op telefoongeheugen
Ook nog geprobeerd om alle contacten aan te vinken

Maar nee...
Ik hoor het graag!
Hoi Liselotjeh,

Heb je ook de contacten vanaf je simkaart gekopieerd naar je telefoongeheugen? Zo ja, geeft die een foutmelding bij het synchroniseren? Of worden de contacten gewoon niet mee gesynchroniseerd?

Groeten, Bruce

Liselotjeh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha Bruce,
 
Ja, ik heb alle contacten op mijn telefoongeheugen staan. Zowel simkaart en telefoon. Ik krijg geen foutmelding. Ze worden niet allemaal meegenomen.
 
Groetjes
KimB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Vandaag oppeens uit he niks ben ik contacten kwijt geraakt. Ik deed niks maar oppeens zag ik op mijn telefoon dat als ik gebeld werd dat iemand anders ook vodafone had (vodafoen teken komt in beeld). Toen ik vervolgens een whats app bericht wilde sturen zag ik dat er geen namen meer gekoppeld waren aan de nummers. Toen ik naar mijn contacten in mijn Iphone ging zag ik dat de nummers van de contacten weg waren en alleen de email adressen er nog in stonden. Als ik dan naar de favorieten van mijn contacten ga staan wel de nummers er maar niet de namen. Dit is niet bij alle contacten het geval maar wel bij de meeste. Hoe kan dit plotseling? Ik heb de IOS update al op de dag van de release gedaan en toen geen problemen gehad dus dit lijkt me niet het probleem. Ik heb vorige week de backup app van vodafone gedowload en een backup gedaan maar ook daarna niet dit probleem. Wie kan mij helpen hoe ka dit plotseling gebueren?
 
gr Kim
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Liselotje,

Maak je gebruik van FB op je toestel ? Kan het zijn dat de niet overgenomen contacten gekoppeld zijn aan je google account die op zijn beurt weer aan FB gekoppelt is ?

Dat kan de oorzaak zijn dat niet al je contacten meegenomen zijn 😄

Laat me even weten of het gelukt is.

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,
Liselotjeh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maurice,
 
Ja ik heb wel FB op mijn telefoon, maar veel van de contacten die niet meegenomen zijn hebben geen FB.
Ik heb de backup app op mijn ipad gezet. Kan dat het probleem zijn?
 
Groetjes Liselotjeh
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Zou goed kunnen. De App haalt de contacten op van telefoongeheugen, dus niet uit de sim/gmail/facebook/etc. Als ze niet op je toestel zelf staan (en dat zou best wel eens kunnen met je iPad) dan kan de App ze niet synchroniseren. Dan zie je bv alleen contacten die al in je backu-up stonden.
Wat ook nog kan is dat hij ze op je iPad gewoon niet allemaal laat zien.

Log anders hier eens even in: http://contacten.vodafone.nl/web/

Je kunt daar ook je contacten online beheren. Zie je daar contacten die niet op je iPad/iPhone staan?
akarman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Samsung Omnia II, maar dit model staat er niet bij. Hoe kan ik dan mijn contacten overzetten?
kilic

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Ik heb op de site, www.vodafone.nl/contacten, gekeken en klopt het dat je voor een nieuwe toestel geen iphone 5 kan aankruisen?
Ik wil mijn contacten overzetten, maar kan geen iphone 5 dus aankruisen als mijn nieuwe toetsel.
 
Graag hoor ik van jullie.
 
mvg,
 
Kilic
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Hoi allemaal,
 
Ondanks het feit dat ik zeker niet de intentie heb Vodafone en hun contacten app onder de veren te schieten wil ik hier toch wel even kwijt dat in ieder geval de iPhone gebruikers, maar eigenlijk ook Android gebruikers veel slimmer bezig zijn als ze hun contacten gewoon via de computer of de cloud beheren. Dan hoef je nooit meer na te denken over contacten op SIM, van SIM naar telefoongeheugen, aparte app of weet ik wat dan ook. Zeker bij de iPhone is de integratie met iTunes en iCloud zo optimaal dat dit heden ten dage eigenlijk een non-issue zou moeten zijn.
 
Belangrijkste om te weten als je de computer gebruikt is iTunes in de voorkeuren zodanig in te stellen dat de contactenlijst uit Outlook (of een ander mailprogramme met contactenfunctionaliteit), danwel in MacOSX je adresboek benaderd mag worden, aansluitend telefoon syncen en klaar. Bi jeen eventueel nieuw toestel is het daarna kipsimpel, je oude toestel nog 1 x syncen, het nieuwe teostel in gebruik nemen, ook syncen en gaan met die banaan. Heb je dan ook nog een cloudservice staan je contacten dus op 3 plekken (telefoon, computer en cloud) en moet je het wel hhel gek maken om nog contacten kwijt te raken!
 
Mijn advies in ieder geval nooit meer contacten op je SIM zetten, altijd in het telefoongeheugen en op een manier syncen met je computer of de cloud!
 
Liselotjeh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Riffraff,
 
Je hebt gelijk als het alleen om de iphone gaat. Dus van iphone naar iphone wat telefoons betreft. Maar wat je hier leest ziijn mensen die van een ander toestel, bijv Nokia, overgaan op de iphone en dan werkt apple niet mee hoor met itunes etc. Momenteel kunnen ook de meeste winkels je niet helpen, op vodafone na. Wel je eigen snoertje meenemen want die hebben ze nog niet. 
Suc6
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Liselotjeh schreef:
Hallo Riffraff,
 
Je hebt gelijk als het alleen om de iphone gaat. Dus van iphone naar iphone wat telefoons betreft. Maar wat je hier leest ziijn mensen die van een ander toestel, bijv Nokia, overgaan op de iphone en dan werkt apple niet mee hoor met itunes etc. Momenteel kunnen ook de meeste winkels je niet helpen, op vodafone na. Wel je eigen snoertje meenemen want die hebben ze nog niet. 
Suc6
Ook in dit geval geen probleem, op de PC zorg je ervoor dat iTunes (of een ander programma dat je gebruitk om te syncen met de telefoon) de contacten wegschrijft in Outlook. Dat kan iTunes zowel op de PC of op de Mac, Als je dan overstapt op een ander merk telefoon gebruik je vervolgens de software die met die telefoon kan syncen om wederom uit je outlookcontacten te putten.
Vice versa exact hetzelfde, Nkoia heeft een sync suite die de contacten op je foon wegschrijft naat Outlook, en vervolgens kan iTunes die contacten weer naar je nieuwe iPhone synchroniseren. als je er niet uitkomt, dan DM me even wat voor toestel je nu hebt, en naar wat voor toestel je overstapt, dan help ik je op weg op zodanige wijze dat je nooit meer contacten kwijt bent.
 
Gr, Riffraff
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Persoonlijk vind ik icloud en dergelijke ook fijner. Alleen kun je met de contacten backup ervoor zorgen dat je weet welke klanten van Vodafone zijn en mensen met een bepaald abo kunnen daarmee gratis bellen. Dan is die app natuurlijk erg handig.
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Arina schreef:
Persoonlijk vind ik icloud en dergelijke ook fijner. Alleen kun je met de contacten backup ervoor zorgen dat je weet welke klanten van Vodafone zijn en mensen met een bepaald abo kunnen daarmee gratis bellen. Dan is die app natuurlijk erg handig.


 
Da's inderdaad iets dat niet zal lukken met backup en sync in de cloud danwel op de computer 😄 Neemt voor mij echter niet weg dat dit voordeel niet opweegt tegen de nadelen van het niet syncen met de computer. Alleen al voor een stuk contactenbeheer (je adresboek een beetje op orde houden) is dat bijna een must. Zeker ook de optie om nog contacten naar je SIM te kopieren vind ik in deze heel erg achterhaald, aangezien ik per contact toch wel erg veel informatie heb staan die daarmee verloren gaat. Ik weet dat de mogelijkheden op de SIM iets uitgebreider zijn dan in het verleden, maar NAW gegevens, geboortedatum, meerdere emailadressen en telefoonnummers, werkgegevens, foto en weet k wat niet nog meer per contact ga je niet naar de SIM gebackupt krijgen. Heb ik het niet eens over agendagegevens gehad.
 
Verder ben ik benieuwd in hoeverre de Vodafone App daarop inspeelt. Ik ga er nog mee stoeien, maar niet zonder gedegen sync met de MB Pro 😉
 
vlemee

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelf een iPhone 3G, maar kan de VF contactenbackup-app niet op mijn telefoon installeren.
Je hebt hier versie 4.3 voor nodig volgens de app, en ik heb versie 4.2.1 en kan deze niet updaten naar 4.3
 
Hoe krijg ik nu mijn contacten overgezet, zonder dat ik ze allemaal stuk voor stuk moet ingeven?
 
Volgende week komt mijn nieuwe iPhone 5, dus wil dus graag straks al mijn nummers overzetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic