Silver_R

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Contacten kopieren naar Sim kaart

Hallo,
Net nieuw hier en heb meteen een vraag.
Ik kan geen contacten kopieren naar mijn Sim kaart op mijn Desire.
Heb al  paar apps gedownload maar krijg daarbij de melding : Simcard full or blocked.
Bij de gewone mogelijkheden staat alleen kopieren van Sim  en van/naar Sd kaart maar niet naar Sim.
Wie weet raad?
Thanx
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Silver_R
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het heeft wat moeite gekost maar ik heb nu alle Gmail contacten eindelijk in mijn telefoon staan.
Nadat ik van de telefooncontacten een backup had gemaakt, alle contacten verwijderd incl. de Gmail acoount.
Daarna telefoon opnieuw opstarten en deze gaat dan zelf synchroniseren.
Daarna zelf nog een keer handmatig synchroniseren en alles stond erin.
Als ik nu een contact open en zou bewerken, dan zie ik een optie opslaan op Sim.
Dit alles stuk voor stuk natuurlijk. Ben wel even bezig, zijn er meer dan 150.
Als alles in 1x zou kunnen dan hou ik me nog steeds aanbevolen.
Allen dank voor het meedenken. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Silver_R


Ik heb het zelf eens geprobeerd op mijn HTC toestellen. De functie exporteren naar Sim zit inderdaad ook niet in de standaard contactenlijst.

je kunt inderdaad eens andere apps gebruiken zoals je zelf al aangeeft. Tevens kun je eventueel een sync doen met gmail en of outlook op je pc. Zo zet je toch je contacten veilig weg.

Ik heb helaas niet meteen een app die eruit springt en deze functie wel meeleverd.

Ik hoop wel dat je hier iets mee kunt en of eventuele reacties krijgt op je vraag.

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je hoeft alleen maar je contacten naar de simkaart te kopieren als je de simkaart in een ander niet-Android toestel wilt gebruiken. Je kunt namelijk al je contacten synchroniseren met je gmail contacten en daar bewaren als backup.
Op een simkaart is ook maar beperkte ruimte voor contacten en contact gegevens, dus je komt al snel tegen de limieten aan van het geheugen op deze kaart.
Standaard is deze functionaliteit niet in Android, dus zal je toch apps zoals "Contact2Sim", "Copy to simcard" of "Phone copier" moeten proberen.
Silver_R
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor jullie antwoord.
Bij de apps zoalsl in het antwoord vermeld krijg ik de melding: simcard full or blocked.
Heb ook andere Vodafone simkaarten geprobeerd en krijg het zelfde bericht.
Ik wil de contacten op een andere sim hebben omdat ik en vaste auto teleoon heb waarop geen bluetooth zit. Dus mijn contacten kopiëren is de enige mogelijkheid om ze in de auto te krijgen.
Sync met Gmail werkt bij mij ook niet. Krijg de melding: Er zijn momenteel problemen met de synchronisatie.  Synchronisatie wordt snel opnieuw uitgevoerd.
Hierbij heb ik alle tips die ik kon vinden op internet al geprobeerd om dit op te lossen: batterij eruit en sim en sd kaart ook, contacten verwijderen en opnieuw erop zetten. Vinkjes an en weer uit etc. Het lukt niet.
Gelukkig heb ik wel al mijn contacten onlangs geupdate in gmail, dus ze zijn er nogwel.
Graag advies en wederom alvast bedankt.
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je zou eventueel "Contact2Sim Pro" kunnen proberen. Deze zegt de contactgegevens op je simkaart te kunnen wissen.
Hij koste wel 3,99 euro, maar als je binnen 15min ziet dat de app niet werkt kan je hem retourneren en krijg je je geld terug.
Silver_R
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ook de pro versie net geprobeerd.
Krijg de melding dat de sim kaart niet gelezen kan worden.
Hetzelfde als bij de gewone versie
Ook de sync met gmail werkt nog steeds niet.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Silver_R

staat onder [instellingen] [accounts & synchronisatie] de sync wel aan?
Daarnaast ik neem aan dat je wel kunt internetten met het toestel?

En hoeveel contacten staan er al op de sim bij het inporteren / exporteren ?
Want de fout geeft gewoonweg aan dat je sim vol is of blocked. je kunt namelijk 65 tot aan 200 contacten op de sim hebben staan. ( ligt eraan welke sim ). De simkaart is ong 64 a 65kb groot.

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
Silver_R
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Alle vinkjes staan aan. Zowel bij de contacten, als bij de synchronisatie.
Internet is geen probleem en de simkaart is helemaal leeg.
Thanx
Silver_R
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het heeft wat moeite gekost maar ik heb nu alle Gmail contacten eindelijk in mijn telefoon staan.
Nadat ik van de telefooncontacten een backup had gemaakt, alle contacten verwijderd incl. de Gmail acoount.
Daarna telefoon opnieuw opstarten en deze gaat dan zelf synchroniseren.
Daarna zelf nog een keer handmatig synchroniseren en alles stond erin.
Als ik nu een contact open en zou bewerken, dan zie ik een optie opslaan op Sim.
Dit alles stuk voor stuk natuurlijk. Ben wel even bezig, zijn er meer dan 150.
Als alles in 1x zou kunnen dan hou ik me nog steeds aanbevolen.
Allen dank voor het meedenken. 
Ruud72

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, Lijkt me een mooie olossing, maar hoe maak je een bakup?
 
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Ruud72,

Je kan een backup maken via HTC Sync, mijn excuses voor de laten reactie op deze topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic