Arie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Constant slecht/geen bereik GSM en sporadisch 3G

Vodafone,
 
Al geruime tijd met mijn oude (HTC 7 PRO) en nieuwe telefoon sinds mei 2013 (Lumnia 620) heb ik slecht of geen GSM bereik en sporadisch 3G verbinding in het dorp postcode betreffende 6674 BJ. Op andere plekken in de stad (amsterdam, oss, arnhem) wel goed bereik.
 
Netwerk opnieuw gezocht maar zonder verbeteringen, sim kaart ook al een keer uit de telefoon gehad en geen goede verbeteringen.
 
 
 
 
 
 
 
 
5 Reacties 5
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Arie, allereerst welkom op het forum. Dat klinkt niet goed. Dat klinkt niet goed. Ik zie dat de 3G verbinding op die locatie inderdaad niet al te optimaal is, maar het 2G (GPRS) netwerk zou wel goed moeten werken. Valt de verbinding weg of heb je minimaal aantal streepjes dekking? Hoe was de 3G en 2G dekking voorheen op die locatie?
Arie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
GPRS is er inderdaad wel, maar dat is natuurlijk lang niet zo optimaal en onderhand achterhaald wanneer 4G onderweg is.
 
De verbinding valt weg wanneer je de telefoon in de hand pakt en wat gaat doen, bellen, whatsappen noem maar op. Het vervelend wanneer de telefoon iedere keer opnieuw moet zoeken en dat kost tijd. 
 
Ik zag op het forum ook dat er eind 2012 werkzaamheden zijn geweest, maar ik merk er niets van, zijn er andere verbeteringen mogelijk? 
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
We kunnen helaas niet overal 3G dekking garanderen. Indien je echt een verbetering wilt ten aanzien van het 3G netwerk raad ik je aan een SignaalPlus aan te schaffen. Kijk voor meer informatie eens op de volgende pagina: http://voda.fo/ne/xc75p
Arie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou oke, de 3G story is over dan.
 
Maar nu blijft de GSM verbindingen nog uitmermate slecht. Wat kan daar aan gedaan worden?
 
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Arie,

Volgens onze gegevens zou de 2G dekking daar gewoon goed moeten zijn. Heb je jouw sim al eens in een ander toestel getest? Op die manier kun je ook nog uitsluiten of het misschien aan het toestel ligt dat je op die locatie ook geen goed 2G netwerk kunt ontvangen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic