Friso

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connector van oplader stuk?

Out of the blue ging de connector van de oplader gisteravond niet meer in mijn Samsung S5 Neo. HIj gaat er wel in, maar blijft niet vast zitten. En laad dus ook niet op.

Oogschijnlijk kan ik niks vreemds zien aan de aansluiting aan de telefoon. Van Zaterdag op zondagf paste het nog goed. Tussendoor de telefoon niet laten vallen.

Aan de platte kant van de connector voel en zie ik twee kleine omhoog staane "streepjes", geen idee of dat zo hoort.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

8 Reacties 8
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Friso,

Passen andere laders wel in het toestel en zitten deze dan niet los? Het kan zo zijn dat de pin in de lader die ervoor zorgt dat deze vastzit is afgebroken. Je zou dit even kunnen controleren door een andere kabel te gebruiken (mocht je deze optie hebben).

Er zit trouwens in de Micro USB poort van je telefoon geen vuil of overige?
Friso
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
Ik heb geen andere kabel dan deze.
In de pport van de telefoon heb ik geblazen en geschud, er zit ook geen stukje papier in ofzo.

Is er nog een andere manier om te zien of het aan de lader ligt of aan de telefoonpoort?
Anonymous
Niet van toepassing
De enige manier om te testen of het de oplader of de telefoon is, is door een kruistest uit te voeren. Je toestel dient hiervoor met een andere oplader getest te worden en jouw oplader op een amder toestel. Op die manier kun je alleen uitsluiten waar het probleem ligt. Is er in je omgeving iemand anders nog met een android toestel?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Friso, is het nog gelukt met het advies van Steven-?
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je nog een update voor ons Friso?
Friso
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met een andere oplader werd de telefoon ook niet opgeladen. Ik ben er mee weggeweest naar een GSM reparateur. Die wilde in eerste instantie het glas losmaken dmv warmte, 50% kans op risico. Want het scherm zit heel goed vastgeplakt bij een Samsung. Hij wilde de hele connector vervangen met een andere. Dat heeft hij dus niet gedaan.

In het aansluitpunt was het 'pinnetje' ingedeukt, dat heeft hij gemaakt. Nu is de telefoon weer helemaal goed, de oplader gaat er nu weer goed in en hij laad weer op.

ik was al bang dat ik een nieuwe telefoon moest kopen. En anders had ik zo'n next abonnement genomen van Vodafone. Maar dan moet je de oude telefoon afbetalen, voor een mobiel die niet goed werkt krijg je amper inruil.
dus ik ben blij dat hij het weer doet.

bedankt voor alle adviezen, tips en het meeleven.
Anonymous
Niet van toepassing
ah goed om te horen dat het weer werkt Friso!!!!!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic