Vrijdag liep mijn contract af en ik heb mijn postpaid kaartje vervangen door een prepaid kaartje, waar ik nog een tegoed op had staan van rond 45 euro. Echter bij het wisselen van de sim krijg je automatisch bericht dat je configuratieinstellingen moeten worden aangepast. Vodafone stuurt je dan automatisch per sms deze instellingen. Helemaal goed natuurlijk, ware het niet dat daardoor ook de instellingen voor toegangspunten ed automatsich zijn ingesteld voor internet. Door deze instellingen wordt er autmatisch contact opgebeouwd en wordt er dus internet tijd in rekening gebracht. Op zondag ochtend kreeg ik een bericht per sms dat mijn beltegoed bijna op was.
Ik snapte daar niets van maar kreeg wel een vermoeden had met de geinstalleerde internetinstellingen. Vandaag contact opgenomen met de klantenservice en het probleem uitgelegd van het ongewild internetten na sim wisseling. De medewerker was zeer correct en begripvol. Crediet is weer hersteld naar saldo voor automatische configuratie en tevens heeft hij internet geblokkeerd op zijn voorstel. Maar ik kan dan wel wifi gebruiken. Helemaal top !!! een warme Douche voor Vodafone en deze begripvolle medewerker.
Ray Bos
Volendam