dani82

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Compensatie

Beste Vodafone,
 
Vodafone biedt gratis bellen aan als compensatie storing las ik vandaag op nu.nl
Een groot bedrijf als Vodafone met marketing experts, hoe je ze ook noemt, bedenken dit om klanten te compenseren?????
Waarom bieden jullie klanten deze compensatie aan? Mag ik aannemen dat jullie deze gedupeerde klanten willen behouden?
Is het een idee om de klant een keuze te laten maken tussen 2 opties:
1. Een eenmalige korting op de abonnement in de maand mei
2. Flinke korting (25%-50%) op een nieuw toestel bij deeerst volgende contract. 
Bij optie 2 behouden jullie de klanten die erg ontevreden zijn over deze compensatie die de grote Vodafone heeft bedacht.
 
Zal het neterk overbelast worden als alle Vodafone klanten in de 4 dagen gaan bellen? Uiteraard gaan jullie er vanuit dat dit niet gaat gebeuren. Als het wel gebeurt, hebben we alsnog niets aan deze compensatie gehad. Mensen die geen hinder hebben ondervonden van deze storing maken ook gebruik van deze compensatie. Volgens mij vonden jullie dit het meest makkelijke oplossing zonder te goed over na te denken wat de GEDUPEERDE klant hier aan heeft. Klanten die een abonnement hebben ondervinden het meeste probleem omdat zijn buiten deze abonnementskosten bijkomende kosten hebben gemaakt. Nogmaals, aan deze compensatie hebben zij niets aan. Dit compenseert niet. 
Een idee is om de volgende keer een paar optie aan te bieden waarbij de klant uit mag kiezen. De meeste stemmen gelden dan.
 
Buiten mijn negatieve uitlating wil ik Vodafone ook bedanken voor de snelle reactie op deze storing. Niet techneuten hebben geen idee wat het is om een dergelijke probleem te verhelpen. 
 
Overigens ben ik geen ondankbaar jonge man. Alle kleine beetjes helpen, al vraag ik me af of ik er gebruik van zal maken aangezien ik een abonnement heb. Ik wil best een flinke korting op mijn volgende toestel aangezien mijn contract binnenkort verloopt.
 
Groeten,
Daniel
4 Reacties 4
jtr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 Net als zoveel anderen heb ik een gsm  om bereikbaar te zijn en maak bovendien veel gebruik van internet. Met de huidige aanbieding voor compensatie bereikt Vodafone naar mijn idee niet veel, want veel mensen krijgen hun beltegoed al niet op, wat moeten ze dan met gratis bellen? Het was slimmer geweest om een eenmalige korting op abonnementsgeld aan te bieden.
lsluijter

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals zovelen (bijna iedereen om me heen) heb ik mijn belbundel zo afgesteld dat ik zelden hoef bij te betalen. De 4 dagen gratis bellen zijn dus voor ruim 90 procent van de mensen die ik ken NIETS waard.
 
Toch heb ik wel kosten moeten maken om op andere manieren noodzakelijke telefoontjes te kunnen maken. 
En een aantal dagen niet of slecht bereikbaar was ook niet prettig.
Wat ik het meeste miste was dat mijn TomTom geen file informatie op kon vragen. Dit heeft me heel wat extra reistijd gekost.
 
Dat er brand komt, en daardoor een deel van het netwerk kapot is, kan gebeuren.
Alleen dat het herstel zo lang geduurd heeft (ligt niet aan het harde werken, hoor. Dat is uitstekend opgepakt) vind ik niet acceptabel. Ik werk ruim 40 jaar in de IT, waar zaken als "instant fallback" , "Disaster recovery binnen xx uur" enzovoorts features zijn die van het begin af aan in een produkt gebakken horen te zitten, en regelmatig getest. Blijkbaar vindt Vodafone dat voor hun netwerk niet nodig.
Met "Plug and Play" hadden ze een nieuw netwerkcentrum moeten kunnen aansluiten.
 
Een betere compensatie had 10(?) procent korting op de totale mei rekening voor iedereen kunnen zijn.
Joostje

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ter compensatie had ik minimaal 20% korting verwacht op de maand abonnementskosten en vergoeding gemaakte kosten voor alternatieve oplossingen om te bellen / internetten buiten het Vodafone netwerk om.
 
P.S.
Jammer dat mijn onderwerp gisteren is afgesloten door Vodafone, mag hier alleen positief gereageerd worden op dit forum!!?
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Joost,

Ik haak even in op je ...antwoord. Nee het gaat erbij ons niet om over positief of negatieve feedback. Het gaat erom dat wij via dit technische forum niet in gaan op persoonlijke klachten. Dit forum is voor gebruikers door gebruikers om technische vragen te beantwoorden.

Het is dus niet de bedoeling om hier een klacht neer te leggen, dan word het onderwerp door ons gesloten. Bij deze is het onderwerp gesloten. Ik leg de volgende brief/statement van onze directeur klantenservice in dit onderwerp vast voor nadere toelichting.
Geachte klant,Naar aanleiding van onze email heeft u ons laten weten dat u niet geheel tevreden bent met het gebaar van Vodafone dat u op 2, 3, 4 en 5 mei gratis kunt bellen en sms’en. Het spijt ons dat dit het geval is, omdat we dit gebaar zorgvuldig hebben gekozen. Wij lichten dit graag toe.Wij betreuren het door de storing veroorzaakte ongemak en willen daarom graag iets doen voor alle klanten om de pijn te verzachten. Ongeveer een kwart van onze klanten heeft last gehad van de storing. Daarbij verschilt de impact van de storing van klant tot klant. Daarom hebben we gekozen om een universeel gebaar te maken waar zoveel mogelijk klanten iets aan hebben en wat ook technisch en operationeel uitvoerbaar is. Wij begrijpen uit uw reactie dat u dit helaas niet als positief ervaart, echter zal er naast het gebaar geen compensatie plaatsvinden.Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Harry OdenhovenDirecteur Klantenservice Vodafone Nederland

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic