ArnoldSeriously

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Communicatie PECH

Laatste bereikbaarheid was op 10 december om ca. 17:00. Daarna werkt Internet niet meer, verbinding met Wifi is onmogelijk geworden. Bij Vodafone winkel een nieuwe sim-kaart geplaatst maar het symptoom blijft hetzelfde. iPhone XR met 128GB door Vodafone winkel (DynaLogic) “gerepareerd d.m.v. software update”, maar het symptoom blijft hetzelfde. Tweede nieuwe sim-kaart geplaatst, niet verholpen. Geprobeerd de sim-kaart op een andere toestel (iPhone 6S) maar het symptoom blijft hetzelfde. Het toestel (hetzij het 6S of Xr) vraagt telkens de AppleID wachtwoord in te vullen maar ik krijg maar een “draaiende kolk” omdat er geen verbinding is met het Internet. Email krijg ik binnen maar email versturen lukt het niet.
Graag een oplossing!!!!!!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de voorbeelden. Ik heb een onderzoek voor je aangemaakt. Dit staat bekend onder  incident 10074403 @ArnoldSeriously 

Bekijk in context

28 Reacties 28
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ArnoldSeriously 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Volgens mij zijn dit een aantal dingen die door elkaar lopen. Als je met een 6S en Xr problemen hebt met Wifi, ligt het dan niet aan je Wifi ipv je toestellen? Het is wel heel vreemd dat ze allebei dit probleem herkennen. Heb je al eens je netwerkinstellingen gewist en opnieuw verbinding gemaakt met je Wifi router? Probeer eens een simpel wachtwoord op je Wifi en kijk dan eens of je daarmee wel contact kan maken.

Is het internet alleen via Wifi onmogelijk geworden of ook via Vodafone data gebruik? Dat is me niet echt duidelijk en vraag me dan ook af waarom een simkaart wisselen. Gek om je toestel op te laten sturen want een software update kan je natuurlijk ook zelf, dat zou een trip naar de monteur echt overbodig zijn, lijkt me. Of er moet een ander verhaal achter zitten?

Als je problemen blijft houden, heb je je simkaart al eens in een heel ander toestel gestopt? BV in een samsung toestel, dus niet een iPhone? En wat je ook zou kunnen doen is je iPhone een volledige reset geven en helemaal opnieuw beginnen. In het begin vraagt het toestel om je Wifi verbinding (die zou ik dus ook eerst even aanpassen naar een heel simpel wachtwoord) en dan proberen te verbinden. En dan vraag ik me ook nog eens af hoe het kan dat je wel mail binnen krijgt, als je geen internet hebt? Het versturen kan dan weer niet? Heb je dan wel de juiste mail instellingen geïnstalleerd?

Echt, ik zou volledig opnieuw je toestel opstarten, helemaal leeg en opnieuw beginnen. Uiteraard wel zorgen dat je een backup hebt, maar die niet gelijk terug zetten want misschien neem je dan ook weer de problemen met je mee. Verder heb ik eigenlijk geen oplossing, kan er zo 123 ook niet nog meer bedenken. 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Energieboy 
Bedankt voor jouw reactie!
Ik heb al gedurende drie weken alles wat jij hebt gesuggeseerd reeds gedaan, beter nog, al twee keer gedaan met twee toestellen, behalve het proberen met een android toestel. Daar heb ik al lang afstand gehouden van samsung en android toestellen.

Mijn toestel (iPhone Xr) was al twee keer naar DynaLogic gestuurd maar van het “logboek” van hen twijfel ik of de zogenoemde “software update” echt gebeurde. Software in het toestel? Tja, de e-prom misschien? Dat geloof ik niet want mijn vrouw heeft hetzelfde toestel dat bijna in de zelfde tijd was aangeschaaft, ook via Vodafone, en dat werkt vlekkeloos.

Ik vermoed dus het probleem zit in de onderliggende software/programma van mijn account in de Mainframe van Vodafone want twee nieuwe simkaarten leveren geen verbetering op, alsof er een “bug” onstaat die steeds wordt gekopieerd van het systeem (in de vodafone winkel) naar de simkaart. Jammer dat niemand dit kunt begrijpen en verhelpen, tijdens mijn laatste contact gisteren met thuiswerkende vrouw van Vodafone (Lotte heet zij) kon zij alleen het probleem terugschuiven naar de winkel. Hopeloos, vind ik dit.

Ik hoop iemand van Vodafone hiermee kunt helpen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @ArnoldSeriously 
Dat is een aparte situatie. Als ik het goed begrijp heb je en geen netwerk en geen Wi-fi meer op je iPhone XR.
Werkt jouw simkaart wel in het toestel van je vrouw? Aangezien zij hetzelfde toestel heeft en nergens last van heeft. kun je op die manier uitsluiten of het aan de simkaart ligt of aan het toestel (betreft het netwerk van ons).
 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Steven Vodafone 
Inderdaad, dit is heel apart en heel raar.
Ik heb wel Vodafone netwerk 4G maar ik kan niet internetten zoals normaliter, soms werkt het niet soms wel maar extreem traag, emails komen wel binnen (sporadisch) maar alleen de tekst is leesbaar, beelden en video’s kan ik maar vergeten, hyperlink leidt naar de website die niet opent.
Qua Wifi, ik kan verbinding men een wifi maken maar er komt geen wifi-icon, en alle Apps die te maken hebben met de wifi doen het niet. Als ik een App gebruik, dan vraagt ie AppleID verificatie, en de verificatie werkt ook niet.

Ik denk dat mijn account moet vanuit het Mainframe van Vodafone hergeprogrammeerd worden. Hopelijk iemand van Vodafone dit kan begrijpen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik wil je graag hiermee verder helpen. Kun je als eerste de simkaart testen in het toestel van je vrouw. 
Graag hoor ik wat hier uit komt betreft snelheid over ons netwerk.

Kun je voor mij ook de gegevens in je profiel aanvullen? Dan kan ik bij ons het een en ander controleren in het systeem.
 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone 
Allereerst de benste wensen voor 2021.
Bedankt dat jij mij wilt helpen. Ik was van 31/12 tot vanochtend weg geweest bij een vakantiepark en dus ik heb het sleuteltje om de simkaart gleufje open te maken niet bij mij. Nu heb ik geprobeerd de simkaart in de Xr van mijn vrouw en ik kreeg hetzelfde symptoom.
Ik denk dat mijn sim-abonnement account bij het mainframe van vodafone ge-reset moet worden.
Zoals je hebt gevraagd, ik zal mijn profiel aanpassen.
Mvg,
Arnold

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De beste wensen @ArnoldSeriously 
Hopelijk heb je een fijn verblijf gehad! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken. Ik heb als eerste even de gegevens gecontroleerd. Alle instellingen staan correct bij ons. Ik zag ook geen blokkade.
Ik heb je nummer voor de zekerheid van het netwerk afgehaald zodat er een nieuwe aanmelding komt. 
Kun je voor mij eens het toestel herstarten? 
 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone 
Het toestel is ge-reset. 
Ik zag het icoontje van Wifi verschenen voor één seconde en dan weg is het icoontje.
Het systeem heeft geen stabiele communicatie met het netwerk, kennelijk.

Hoe verder?

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je eens het Wi-fi netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen? 
Dit duidt erop dat er problemen zijn met het verbinden met het Wi-fi netwerk. 

Hoe zit het met de verbinding met ons netwerk? 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone 
Wifi netwerk verwijderd, en na minstens 30 sec. alweer de verbinding met Wifi gemaakt, ik zag het wifi icoontje weer een seconde verschenen en toen weg. 
Met Vodafone netwerk krijg ik maar twee streepjes van de sterkte indicator. Internetten lukt het niet (met of zonder VPN), email sporadisch binnengehaald, soms uur later, het laatste was om 11:31 (de tijde nu is 13:16).

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Staat het netwerk dan op 2G, 4G of 4G+?  Welke APN heb je ingesteld staan.
Kun je de VPN eens verwijderen en daarna alles testen? 

Betreft de mail: Verwijder eens het mail account en installeer het opnieuw of gebruik hiervoor eens een andere app.
Controleer hiervoor ook de instellingen betreft het synchroniseren.

 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone 
Nu is het op 4G. Soms op Edge. Ik woon in de rand van Den Haag, wrs te ver van 4G mast. Maar het gaat hiermee niet om deze andere valkuil, het gaat om het communicatiesysteem bij mijn abonnement. Mijn vrouw en mijn dochter hebben ook Vodafone abonnement.

Ter info: tijdens de korte vakantie heb ik mijn toestel/abonnement gebruikt puur voor de hotspot, dus hotspot werkt.

Steven, heb jij de mogelijkheid om de IT-mensen bij Vodafone Mainframe te vragen om mijn abonnement te verwijderen en opnieuw te creëren alsof er een nieuwe abonnement is aangevraagd?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er is geen optie om e IT-mensen bij Vodafone Mainframe te vragen om mijn abonnement te verwijderen en opnieuw te creëren alsof er een nieuwe abonnement is geplaatst @ArnoldSeriously 
Deze optie is er helaas niet. 
Het enige wat ik kan doen is daadwerkelijk een voor een de diensten blokkeren en deblokkeren zodat de simkaart ziet dat er van deze diensten gebruik gemaakt kan worden.
Vandaar dat ik ook stap voor stap alles doorloop met je. 
Om het een te kunnen doen, zal ik wel het een en ander moeten uitsluiten.

Als de hotspot werkt, dan werk het internet ook. De hotspot gebruikt namelijk het internet via het netwerk.
In dit geval is dit in het buitenland geweest. 

Kun je in je toestel eens aangeven om de netwerk instellingen te resetten? 
Kun je mobiele data eens aanzetten en controleren of 4G aan staat? Je mag ook de optie bellen over 4G aanzetten.
Welke APN gebruik je? Ik zie dat je toestel niet aanmeldt op het 4G netwerk.

Waarschijnlijk ben je nu op een locatie waar de dekking minder is. Dit kan komen door een storing of werkzaamheden
Ik raad aan om de Network check eens te doorlopen. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor de technische dienst.
Vermeld hierin wat er allemaal gedaan is. Benoem hier ook de kruistest (sim in een ander toestel) in oa. Hoe meer details hoe beter.
Er wordt dan gekeken naar waar de masten staan, of er een probleem is met een van de masten etc.

De Wi-Fi is een issue wat hier los van staat. Dit is namelijk geen dienst die wij aanbieden en heeft ook niks te maken met bellen, gebeld worden en het verbruik van internet via ons netwerk.
Hetzelfde geldt voor de e-mail. Dit is geen dienst wat wij aanbieden maar omdat het via het netwerk gaat, lijkt het mij verstandiger om eerst bovenstaande stappen te doorlopen. 

Ook raad ik aan om een back up te maken van het toestel en het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Wacht daarna met de back up terug te zetten zodat je eerst kunt controleren of je dan wel verbinding hebt met het netwerk. Vervolgens ga je als eerste kijken of er een software update is. 
 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone 
Ik heb de hotspot niet in het buitenland gebruikt, ik was in Putten, Gelderland. Daar was 4G onvangst heel goed. In Amsterdam bij de A10, waar ik werk, is 4G ook goed maat het probleem is pertinent.

APN is live.vodafone.com - en met APN office.vodafone.com werkt het ook niet.


Het lijkt mij het probleem is niet op te lossen, heel raar, vind ik dat Vodafone is niet skilfull om naar de klant te luisteren simpelweg het abonnement te herstellen (reset) via het Mainframe. 

Een super groot teleurstelling dat zo veel mensen waren betrokken (5x bezoek aan de winkel, dynalogic, 3x helpdesk, 2x cases waren zomaar ‘gesloten’ zonder tegenbericht, en nu dit Forum) maar niemand kan helpen, absurd. En dit had mij te veel tijd in beslag.

Dus ik heb besloten om het abonnement door te laten lopen zo dat de hotspot gebruikt kan worden tot het einde van het contract (April 2021) en nu alvast een KPN abonnement nemen. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Excuus ik begreep in het buitenland. 
Zoals al uitgelegd is het niet mogelijk om een reset uit te voeren op het mainframe. Deze optie is er gewoonweg niet. Anders had ik dit graag geprobeerd.
Ik heb je uitgelegd wat er gedaan kan worden en welke stappen doorlopen kunnen worden.  Vandaar dat ik je nummer ook van het netwerk heb af gehaald, gesprekken geblokkeerd en gedeblokkeerd. Sms geblokkeerd.
2G geblokkeerd en gedeblokkeerd en 4G geblokkeerd en gedeblokkeerd. Dit is in principe het abonnement resetten oftewel een signaal uitsturen naar de simkaart zodat de simkaart weet wat er gebruikt mag worden.

De volgende stap is een onderzoek via de bovenstaande link. Hierdoor komt het onderzoek uit bij mijn collega's van de network crew. Zij gaan dieper op het netwerk in en zullen het een en ander uitsluiten @ArnoldSeriously 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone 

Je doet je best, daar ben ik dankbaar voor.

Ik ga straks naar Amsterdam werken (11 uur), daar is het 4G netwerk meer betrouwbaar dan hier, je kunt alle testen/blokkeren/deblokkeren etc. uitvoeren. Laat mij weten. Ik ben spuugzat met al die trials & errors.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wat ik nog kan doen is hier zelf een onderzoek voor maken.
Kun je dadelijk eens in Amsterdam en waar je nu verblijft op verschillende tijdstippen eens controleren wat het toestel doet.
Ik hoor dan graag op welk netwerk je zit (2G, 4G, 5G), hoeveel streepjes. Wat je ervaart en kun je me dan ook per tijdstip eens een speedtest toevoegen. 
Zou het lukken om mij er 5 aan te leveren vandaag? Dan kan ik dit erin vermelden. Liefst verschillende postcodes.

 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone 
Ik heb een aantal screenshots gemaakt vandaag weer (ook al in December), maar het versturen van de screenshot foto’s is moeizaam vanwege het probleem met het netwerk. 


Ik stuur ze wanneer het komt, en het kan uren gaat duren.

Hierbij alvast één. Opgenomen op 19 dec 2020 22:26 te Leidschenveen postcode 2492TE. Zoals je ziet het toestel vraagt een AppleID wachtwoord, en naast de 4G icoon zie je een draaiende kolk omdat er geen verbinding kan maken met het 4G.

 

ArnoldSeriously
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Vodafone 

Screenshot op 24 Dec 2020.Locatie Leidschenveen Den Haag postcode 2492 TE
Wanneer hij bezig is kun je zien van de draaiende kolk.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic