DennisJ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Combinatie Vodafone Next en Garant

Op basis van mijn ervaringen laat ik ergens in de komende 2 jaar wel het toestel vallen. Eerder had ik vodafone Garant, maar dat was erg onhandig omdat ik mijn toestel moest opsturen en afwachten wat er gebeurde. Het is geen probleem dat ik geen vervangend toestel had (ik had nog een redelijk OK toestel in de kast) maar het was erg inefficient om 2x een telefoon precies zo in te richten dat ik er lekker mee kan werken. (Bijvoorbeeld trusted device maken voor de bank enzo).

Ik ben nu een toestel aan het uitkiezen, en wil het zo regelen dat ik een maandbedrag betaal (hoogte maakt niet zoveel uit omdat de baas het vergoed) maar dat ik bij duidelijke schade (zoals een volledig stuk scherm) met minimale kosten over kan naar een nieuw toestel. Mogelijk hetzelfde toestel, of mogelijk een beter toestel (stel dat het over 2 jaar is, dan is mijn huidige keuze weer oud).

Mijn vraag: Is hier een oplossing voor? Ik had eerder dus alleen garant, maar dat schoot niet echt op omdat ik het verplicht moest laten repareren en dus een dubbele inrichting moest doen. Ik lees hier iets interessants over Vodafone Next:

https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/next

Heb je een Vodafone Garant verzekering? Dan kun je ervoor kiezen om je oude toestel eerst te laten repareren, of direct gebruik te maken van Vodafone NEXT

Dit klinkt heel goed maar ik vraag me af wat dit betekent. Stel dat ik nu een abonnement voor 2 jaar afsluit met een toestel dat over 2 jaar wordt afbetaald, na 1 jaar staan er nog 10 toestelbetalingen open van 10 euro en ik laat het scherm stukvallen. Moet ik dan 120 neerleggen voor ik Vodafone Next kan gebruiken, of wordt die 120 euro direct gedekt door de garantie?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @DennisJ . Welkom hier!

Kijk, je klinkt als iemand die zichzelf goed kent. Ik moest stiekem erg lachen om je “Op basis van mijn ervaringen laat ik ergens in de komende 2 jaar wel het toestel vallen”. Hoewel het natuurlijk helemaal geen pretje is als je toestel (stuk) valt. 

Goeie vraag ook, die je stelt. Ik moet je helaas teleurstellen dat de Garant verzekering enkel gebruikt wordt voor vervangen/reperatie van de telefoon en dus niet de afkoopsom kan wegnemen. Dus zouden er nog 10 toestelbetalingen staan, moeten deze wel gewoon afbetaald worden voor je gebruik kunt maken van Next. Het is dan natuurlijk wel zo dat je het gevallen toestel kunt laten repareren/vervangen om deze bijvoorbeeld door te verkopen (voor hopelijk hetzelfde bedrag als de afkoop, waardoor je weer quite komt te staan). 

Heb je zo alle informatie die je zoekt? 🙂 

 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @DennisJ . Welkom hier!

Kijk, je klinkt als iemand die zichzelf goed kent. Ik moest stiekem erg lachen om je “Op basis van mijn ervaringen laat ik ergens in de komende 2 jaar wel het toestel vallen”. Hoewel het natuurlijk helemaal geen pretje is als je toestel (stuk) valt. 

Goeie vraag ook, die je stelt. Ik moet je helaas teleurstellen dat de Garant verzekering enkel gebruikt wordt voor vervangen/reperatie van de telefoon en dus niet de afkoopsom kan wegnemen. Dus zouden er nog 10 toestelbetalingen staan, moeten deze wel gewoon afbetaald worden voor je gebruik kunt maken van Next. Het is dan natuurlijk wel zo dat je het gevallen toestel kunt laten repareren/vervangen om deze bijvoorbeeld door te verkopen (voor hopelijk hetzelfde bedrag als de afkoop, waardoor je weer quite komt te staan). 

Heb je zo alle informatie die je zoekt? 🙂 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic