jomo123

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Com.samsung.android.email.provider

Afgelopen woensdag de update ontvangen voor mijn Samsung S6 en geïnstalleerd.
Sedert die tijd blijft com.samsung.android.email.provider continu in de achtergrond draaien. Zonder ook maar iets te doen is dan de accu binnen 5 uur leeg. App is niet te optimaliseren.
Harde reset heeft geen effect.
Wat is hieraan te doen?

Groet.
Jomo123
10 Reacties 10
NPAN

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem, na update op mijn S6 edge, constant melding: "apps met prestatieproblemen oplossen" com.samsung.android.email.provider veroorzaakt prestatieproblemen waardoor uw batterij leegraakt of andere apps langzamer werken" Ik kan dan annuleren of app sluiten kiezen. Heb nu al heel vaak voor app sluiten gekozen.
Maar melding blijft komen en accu loop ook heel snel leeg!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jomo123, NPAN, dat is natuurlijk niet fijn! Updates worden tegenwoordig gedaan zonder het terugzetten van fabrieksinstellingen. Dit kan soms wel onverwachte conflicten opleveren. Ik raad daarom aan om een back-up te maken en de fabrieksinstellingen terug te zetten. Eens in de zoveel tijd kan dat ook geen kwaad, je toestel blijft hierdoor optimaal werken.
jomo123
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is helaas niet de oplossing. Het zit in de software en kan niet door een terugzetting van de fabrieksinstellingen worden opgelost omdat daarbij de software niet wordt aangepast!
De app email geeft nog steeds aan dat hij niet kan worden geoptimaliseerd.
Dus snel een correctie-update graag want dit is geen werken: binnen 4 uur een lege accu!

jomo123
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jomo123, bij het terugzetten wordt inderdaad niet alle software aangepast. Maar wel alle caches en alles wordt opnieuw ingesteld. HIermee worden dergelijke problemen in 99% van de gevallen opgelost. Heb je het wel al geprobeerd?
jomo123
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja. dat is natuurlijk gebeurd maar zonder enig resultaat (behalve dan urenlang bezig zijn om alles weer opnieuw te installeren en werkend te krijgen).
jomo123
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jomo123, dat is natuurlijk niet fijn! Wellicht helpt het als je de software opnieuw erop zet? Dat kan zover ik weet via Samsung Kies. Neem eventueel contact op met Samsung voor ondersteuning hierop. Mocht het niet werken dan raad ik een reparatie aan, kijk hiervoor op deze website.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jomo123, is het nog gelukt via Kies of Samsung?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reactie meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic