Emaley2k

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Claim afgewezen

Hi,

Sinds mei 2013 heb ik een Sony Xperia Z met een Vodafone Red Super abonnement (hij staat op naam van mijn vader, maar ik gebruik het toestel + abonnement).
Een paar maanden geleden (ik denk 3 of 4) geleden heb ik hem laten vallen en daardoor zitten er allemaal barsten in mijn beeldscherm. Het scherm geeft nog goed beeld, maar reageert alleen niet.

Een paar weken geleden had mijn vader pas tijd om daadwerkelijk langs te gaan bij Belcompany voor een claimnummer. Dit is goed gegaan en toen ik na een paar dagen belde voor het claimnummer, zeiden ze bij Vodafone dat de claim afgewezen is, omdat ik mijn abonnement al een paar maanden in een ander toestel in gebruik heb.
Dit had ik van tevoren al aan gegeven en daarbij gezegd dat ik niet zelf kon claimen omdat het abonnement niet op mijn naam staat.

De simkaart zat wel in het toestel die bij het abonnement hoort toen het toestel kapot ging.
Nu is mijn vraag of hier wat aan te doen is. Moeten we nog een keer bellen of iets anders doen?

Alvast bedankt!
Groetjes
2 Reacties 2
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Emaley2k

Als je toestel kapot gaat dan is het belangrijk dat je dit zo snel mogelijk meldt. Dit moet je dan binnen enkele dagen doen, anders is het inderdaad mogelijk dat de reparatie niet wordt gedekt door je verzekering. Klopt het dat je de simkaart sinds het defect in een ander toestel hebt gestopt?

Dit staat in ieder geval in de voorwaarden:

Mobiele telefoon: Daarmee wordt bedoeld – en deze verzekering geldt uitsluitend voor - de mobiele telefoon of tablet met het IMEI nummer resp. serienummer dat bij ons bekend is en op het contract is weergegeven, en die voorzien is van een door Vodafone geleverde SIM-kaart die voor gebruik door Vodafone is geactiveerd.

Op het moment dat je het toestel ter reparatie stuurt en dat je aanspraak maakt op de verzekering is het dus wel belangrijk dat het toestel is voorzien van de door Vodafone geleverde simkaart dit bij het abonnement hoort. Als deze simkaart al een tijdje in een ander toestel zit dan wordt niet meer aan die voorwaarde voldaan.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Welke reden heeft de verzekeringsmaatschappij precies gegeven om jouw claim af te wijzen?
Heb je dit op schriftelijk bevestigd gekregen?
Als de Vodafone SIM-kaart van het geregistreerde, bijbehorende abonnement in de smartphone voor het grootste gedeelte van de tijd.
En het gaat om de smartphone die bij Vodafone geregistreerd staat, met het onlosmakelijk verbonden IMEI-nummer.

Dan is er volgens de Algemene Verzekeringsvoorwaarden sprake van een gedekte schade.

Wel had je die schade onmiddellijk moeten melden. En niet een paar maanden wachten, alvorens de schade te melden. Ook geldt er een eigen risico bedrag per schademelding van €45,00

Goed zoeken in de Algemene Voorwaarden van Vodafone Garant. Dan kun je alsnog een klacht indienen bij de verzekeringsmaatschappij die in de begripsbepalingen staat vermeld.

Succes !

Netwerker

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic