Neovo_Geesink

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cell Broadcast niet meer te ontvangen??

Al vanaf 1996 heb ik bij u (Toen nog Libertel) een telefoonaansluiting, en tot op heden ook nog steeds dat zelfde telefoonnummer..
 
Nu merk ik de laatste maanden dat ik Cell Broadcast (Kanaal 050, Regio) niet meer ontvang...
Ik had het vanaf het begin al op het scherm. (Siemens S3-Com)
Ik vond dit altijd een prettige service, omdat ik me dan wat beter kon oriënteren als ik op reis was.
 
Ik heb er al met de servicedesk over gebeld, en die weten niet beter dat deze dienst nog steeds actief is...
Nu heb ik een HTC S740, en daarin de volgende instellingen gedaan:
 
Start, Instellingen, Telefoon, Kanalen, Aangevinkt: Kanalen Inschakelen, Aangevinkt: Kanaallijst Ontvangen, Menu, Kanalen bewerken, Menu, Toevoegen, Aangevinkt: Kanaal inschakelen, Beschrijving: Regio, Kanaalnummer: 050, Gereed, Gereed, Gereed (Je ziet dat het iets met het netwerk communiceerd), Gereed, Gereed, . 
Dit brengt me in het scherm terug, en onderin staat bij mij nu steenvast "Regio 038".
Waar ik ook naartoe ga, dit lijkt er wel in bevroren te zijn...
Ook onder andere beginschermen, waarbij regio informatie op het scherm wordt weergegeven (Windows Mobile 6 heeft er meerdere) blijft het op "Regio 038" staan.
Ook buiten deze regio, (Weekje Slagharen) is het na enkele keren uit en inschejkelen, waarbij ik ook een keer de accu er ongeveer een half uur af heb gehad totaal onveranderd...
Ik heb zelfs in Amsterdam nog immer "Regio 038" in het scherm staan... 😕
 
Nu heb ik sins kort een tweede abbo bij Vodafone, en heb ik dat SIM kaartje eens in een Siemens S35 gedaan.
De Siemens accepteert die kaart, en boekt zich ook netjes in op het netwerk.
Al is het dat de Siemens hier zecht "NL Libertel" op het scherm, maar dat is inwendig gekoppeld aan ID 20404
 
Op dat toestel heb ik het volgende gedaan:
 
Menu, Berichten, Lokale Info, Lokale Info Aan/Uit is Aangevinkt, Autom. Weerg. is Aangevinkt,  Themalijst, , : 050, OK, : Regio, OK, Opties, Thema Activeren selekteren en bevestigen, Daarna 4X rode hoorn, en je bent weer terug in het begin scherm met de provider naam datum en tijd.
Omdat er in de S35 helemaal niets meer in het geheugen stond, blijft de plaats nu totaal leeg op het scherm.
Ik weet van dit toestel dat deze informatie tussen de providernaam en de datum/tijdnotatie komt te staan.
 
Ik heb het idee dat Regio Informatie dus écht uitstaat...
Of, is het nu op een ander kanaal?
 
Wie kan mij nou een echt antwoord hierop geven??
 
Mvgr, Victor. (Echte naam)
0654608704
2 Reacties 2
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Op mijn SE k610i ontvang ik ook geen info. Lijkt er op dat alles uitgezet is. Voor zover ik weet zijn er ook geen regioabonnementen meer, dus cellbroadcast voegt niets toe.
Neovo_Geesink
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor regio-abbonamenten voegt het inderdaad niets meer toe,...
 
Jammer als het inderdaad helemaal is uitgeschakeld...
 
Mvgr, Victor. 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic