xxR0bin

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Camerafout galaxy s4

Hallo,

Mijn camera is ondertussen al meer dan een maand kapot.
In het begin deed de camera het af en toe niet en gaf hij de melding camerafout, maar als ik dan mijn zaklamp app opstartte deed hij het wel weer. Vervolgens begon mijn zaklamp app ook te haperen en deed de camera het steeds minder. Ondertussen doet mijn camera het helemaal niet meer.. Of ik nou de camera app zelf open of via whatsapp, snapchat of facebook een foto wil maken.
Ik heb het toestel al meerdere malen opnieuw opgestart en heb hem net ook teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit heeft allemaal niet geholpen. Nu ik mijn mobiel naar fabrieksinstellingen heb gezet, geeft de camera zelfs alleen nog maar zwart beeld zonder de melding of de knoppen die eerder nog wel in beeld stonden.

Is er een andere optie dan mijn mobiel naar de winkel brengen met het risico dat ik hem meerdere weken kwijt ben?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @xxR0bin ,

Al eens de cache gewist van de camera app? Kun jij ook even via de Google Play Store en andere camera app installeren (de camera app van Google zelf standaard geïnstalleerd op Android). Deze vindt je hier kun kijken of de camera wel werkt? Je camera is erg van slag dus weet niet of me tip gaat werken... Altijd het proberen waard!

Als je het toestel naar de winkel stuurt ben je het toestel en paar weken kwijt, als jij VTS service in je abonnement hebt zitten krijg je en gelijkwaardig toestel tijdelijk meegestuurd. Als je niet de VTS service hebt moet je zelf tijdelijk en toestel zien te regelen of en oud toestel gebruiken.

Bekijk in context

5 Reacties 5
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @xxR0bin ,

Al eens de cache gewist van de camera app? Kun jij ook even via de Google Play Store en andere camera app installeren (de camera app van Google zelf standaard geïnstalleerd op Android). Deze vindt je hier kun kijken of de camera wel werkt? Je camera is erg van slag dus weet niet of me tip gaat werken... Altijd het proberen waard!

Als je het toestel naar de winkel stuurt ben je het toestel en paar weken kwijt, als jij VTS service in je abonnement hebt zitten krijg je en gelijkwaardig toestel tijdelijk meegestuurd. Als je niet de VTS service hebt moet je zelf tijdelijk en toestel zien te regelen of en oud toestel gebruiken.
xxR0bin
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hai,

Cache heb ik al een keer gewist, maar kan het voor de zekerheid natuurlijk nog een keer proberen.
Ik heb ook een andere camera app al geprobeerd en die heeft zo'n 2 dagen gewerkt totdat dezelfde problemen weer kwamen. Beste lijkt mij om mijn mobiel toch maar bij de winkel af te geven om hem even helemaal na te laten kijken, maar toch bedankt!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @xxR0bin ,

Inderdaad dat vermoeden had ik al. En reparatie is het beste geval omdat misschien het probleem aan de hardware zit en dat is niet zomaar zelf te fixen.
Hopelijk ben je het toestel niet al te lang kwijt, succes!
galaxcys4camera

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De fout zit idd waarschijnlijk in de hardware er is een geweldig filmpje op youtube (link hieronder).

https://www.youtube.com/watch?v=chzX5Q2AihU

De camera is in het apparaat los gekomen. Als je een kleine schroevendraaier hebt (zorg dat je niet statisch bent) dan kan je het zo fixen. Als het hierna nog niet werkt dan kan je een nieuwe camera kopen en die zelf erin zetten.

Maar ja het is dus hardware niet softyware
Anonymous
Niet van toepassing
Mocht je het toestel repareren via Vodafone dan kun je hier terecht: https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic