Wimmes

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Camera fout Samsung S20+

Hoi,

Ruim een maand in het bezit van een Samsung S20+ in combinatie met Vodafone 5G.

Plotseling is het niet meer mogelijk om de frontcamera te gebruiken. Iemand een tip?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

PS,

Cache legen enz heeft niet geholpen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hmm, oke dat is wel een tikkeltje eigenaardig @Wimmes . De laatste optie is om het toestel naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, voordat je dit doet dien je wel een back up te maken via Samsung Smart Switch (dit kun je downloaden op de PC).

Mocht een hard reset helaas niet helpen, lever dan je toestel in ter reparatie. Mogelijk is dan je cameramodule defect .

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hi @Wimmes 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Om eerlijk te zijn ben ik geen Samsung Expert maar gelukkig is die wij in ons midden. Misschien dat @SamsungExpert je hiermee verder kan helpen. Wacht tot hij dit bericht heeft gelezen en dan zal hij je verder helpen (althans, dat hoop ik) 

EricNL

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Wimmes

Ik ben bang dat het te maken heeft met de softwareversie van Vodafone die op het toestel staat. Samsung heeft in de tijd dat de S20 serie op de markt is al een paar updates voor de camera en ook voor de batterij beheer uitgebracht, helaas zet Vodafone tot op heden dit soort (belangrijke) updates niet door. We hebben de pech dat updates eerst door Vodafone goedgekeurd moeten worden, dat gebeurt weken later met de beveiligingsupdates en helemaal niet met toestel specifieke updates als de camera.

Eric. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Wimmes ,

Zou je wellicht even naar het belscherm van je toestel willen gaan en vervolgens *#0*# invoeren. Klik dan even op Front Cam, werkt de camera dan wel? Het menu kun je simpelweg verlaten door meerdere malen op de terug-knop te klikken.

Wimmes
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert wrote:

Hoi @Wimmes ,

Zou je wellicht even naar het belscherm van je toestel willen gaan en vervolgens *#0*# invoeren. Klik dan even op Front Cam, werkt de camera dan wel? Het menu kun je simpelweg verlaten door meerdere malen op de terug-knop te klikken.

 

Hoi @SamsungExpert ik heb het geprobeerd en ook dan werkt de camera niet en vrees nu het ergste. 

Wimmes
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert wrote:

Hoi @Wimmes ,

Zou je wellicht even naar het belscherm van je toestel willen gaan en vervolgens *#0*# invoeren. Klik dan even op Front Cam, werkt de camera dan wel? Het menu kun je simpelweg verlaten door meerdere malen op de terug-knop te klikken.

Hoi @SamsungExpert Gedaan maar helaas ook dan geen front camera. Ik vrees dat de telefoon weer naar Vodafone moet 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hmm, oke dat is wel een tikkeltje eigenaardig @Wimmes . De laatste optie is om het toestel naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, voordat je dit doet dien je wel een back up te maken via Samsung Smart Switch (dit kun je downloaden op de PC).

Mocht een hard reset helaas niet helpen, lever dan je toestel in ter reparatie. Mogelijk is dan je cameramodule defect .

Wimmes
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert wrote:

Hmm, oke dat is wel een tikkeltje eigenaardig @Wimmes . De laatste optie is om het toestel naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, voordat je dit doet dien je wel een back up te maken via Samsung Smart Switch (dit kun je downloaden op de PC).

Mocht een hard reset helaas niet helpen, lever dan je toestel in ter reparatie. Mogelijk is dan je cameramodule defect .

Ik ga ermee aan de slag al denk ik dat het uiteindelijk reparatie @vodafone gaat worden. Maar daar zit ik ook weer niet op te wachten. Een aantal keren bij de winkel in Groningen geweest  toch 25 km heen en weer terug en telkens was er wel iets waarom ik niet geholpen kon worden. 

In ieder geval bedankt voor de moeite om te reageren.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Vervelend dat je al meerdere malen naar de Vodafone winkel moest door defecten aan je toestel @Wimmes . Check ook eens deze pagina, daar staat meer informatie over de reparatie en de optie om bijvoorbeeld je toestel te laten ophalen  .

Hopelijk is je toestel binnenkort weer als de oude!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic