Hoi
Anneliet Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ik heb een hele goede TIP voor je, bezoek de
Community van Ziggo en leg daar je probleem neer.
Even uitleggen dat je heel erg veel last hebt van Wifi uitval, misschien sturen ze je een nieuwe modem/router.
Je kan ook zelf kijken of je er iets aan kunt doen, maar dat vergt wel wat technische achtergrond. Het kan namelijk zijn dat meer mensen om je heen een Ziggo modem/router heeft en op eenzelfde kanaal zit. Dit zou je kunnen oplossen door dit aan te passen. Omdat Ziggo het beter kan uitleggen dan ik,
hier een link om je er mee te helpen:
Je modem zendt een wifi-signaal uit door middel van een frequentie in de lucht. De frequentie kun je zien als een snelweg. Als het erg druk is op de snelweg gaat het verkeer trager. Hetzelfde gebeurt als veel apparaten van dezelfde frequentie gebruikmaken voor het versturen en ontvangen van data. De drukte vertraagt de snelheid. Het is verstandig om dan een frequentie te kiezen waar minder verkeer op zit. In dit stappenplan leggen we je uit hoe je dit doet.
Zie voor meer info en hulp:https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/#Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen
En kom je er niet uit, ga dan toch even naar de
Community van Ziggo en geef aan dat je problemen hebt. Mensen daar kunnen je heel goed helpen met verdere uitleg. Graag dan wel in je bericht melden wat een modem/router je hebt van Ziggo. Dat helpt al een heel stuk met antwoord geven door de deskundigen.
Succes, ik denk dat het je wel gaat lukken
🙂