Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bundel keuze

Hallo Vodafone,

Even klein vraagjes,
Waarom is jullie bundel keuze zo, ja klein ?
Want veel mb is veel bel min.

En hoe zit het met verlengen en de daarbij horende kortingen ? Want neem aan dat een klant behouden moet blijven als klant en niet wegrent naar een ander ondat hij daar goedkoper uit is permaand en minder betaald voor zijn nieuwe telefoon.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ja maar ik ga niet 400 euro neerleggen hahaha.
Daarom had ik deze vragen.

Ik ben namelijk gewoon opzoek naar een abo met tel en waar ik niet al teveel voor hoef te betalen en waar de abo kosten rond de van 50 a 60 euro. 🙂 thats al maar zal het je laat het je weten hoe en wat.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Ik ben niet van Vodafone. Maar ik heb wel een goed advies voor je.
Tegen het einde van je huidige Vodafone abonnement is het goed om te kijken welke telecom-provider het beste aanbod doet VOOR JOUW SITUATIE.

Dus voor jouw aantal belminuten, aantal te verzenden sms-berichten en mobiel data-verbruik. En eventueel gebruik in het buitenland.

Ga uit van jezelf. En van je eigen budget. Redeneer vanuit jezelf. En sluit een deal af dat past als een maatkostuum voor je eigen verbruik en budget.
Ook als dat aanbod wordt gedaan door een andere telecom-provider.

Er zijn gelukkig onafhankelijke websites, die je daarbij kunnen adviseren. Rekening houdend met jouw belgedrag en mobiel internet-gebruik.

Op deze wijze krijg je precies wat JIJ wilt. En betaal je niet voor niets.

Succes!


Netwerker
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Dank u wel voor uw bericht en advies.

Daarom vraag ik ook deze 2 vraagjes.

Want ik zat eerst bij Hi hiervoor voor 1 jaar en toen krijg ik al meteen een korting, of op je abo of niet bijbetalen voor je nieuwe telefoon.

Helaas moest ik overstappen vanwegen dan lease gedoe en toen kwam ik bij Vodafone.
Nu zit ik hier 2 jaar en betaal elke maand netjes mijn 60 euro 😉 een erg hoog bedrag voor een telefoon.
En dan mag je een nieuwe abo met telefoon rn wat krijg je 2 euro korting hmmm ja thanks.

Maar als ik een nieuwe abo ergens anders afsluit betaal ik bijna 80 euro minder voor mijn Mobiel ( dus wat heb ik aan die 2 euro ? 48 euro in 2 jaar ) en betaal geen 63 euro per maand maar 55. Is toch vreemd.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Marshall, het hangt allemaal af van de exacte kleine lettertjes. Om waar wat te noemen: ik heb laatst een voorbeeld uitgewerkt waar je bij ons 190 euro moest bijbetalen voor een toestel. Dat kreeg je bij één van onze concurrenten gratis bij het abonnement. Klinkt onmiddellijk alsof je bij ons dan dus veel te veel betaald toch?

Toen ben ik aan het rekenen geslagen en wat blijkt: bij ons kreeg je meer evenveel MB's, meer minuten, meer sms'jes, wel 4G (bij de concurrent niet) en je was als je álle kosten bij elkaar optelde over de hele contractsduur ook nog eens goedkoper uit ook.

We moeten het dus gewoon concreet maken. Kun je aangeven wat je graag zou willen en naar welke abonnementen je precies kijkt elders? Liefst met linkjes. Dan kunnen we samen nakijken wie er nu écht goedkoper is en of je ook waar voor je geld krijgt 😄
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
http://shop.www.hi.nl/hi/mcsmambo.p?M5NextUrl=RAPRD&art_id=TAP616go&xart_id=A24C3n4,A24Mn5

Nou bellen doe ik bijna niet.

Dus betalen voor onbeperkt bellen is leuk en handig als het nodig is. Maar ja bel bijna niet.
En ik wil wel veel data want internetten doe ik graag en juist overal zonder enige gepiep erover.

Nu heb ik 2 gb en elke maand red ik het omdat ik mezelf in hou 😛

Dus ik zag bij hi nu 99 euro betalen voor je tel, wat echt normaal is ( tenzij het lease is alleen dat zie ik nergens ) en je kan kiezen wat je wilt en je krijgt spotify gratis ( 10 euro )

Dus ik betaal ongeveer 55 a 60 euro permaand en heb inplaats wat ik nu heb 2 gb dan 8gb en gratis spotify en betaal flink wat minder voor een telefoon en heb 4g.

Ik betaal nu 60 en heb 2 gb en de rest is onbeperkt, ja leuk wie sms't er nog ? En ja bellen doe ik dan niet maar ja wil wel veel data dus krijg ook standaard derest erbij.

Dus als ik zo ga uitrekenen.

Hi 55 a 60 per maand voor meer data en 4g en maar 99 euro bij betalen. Plus spotify wat ik wil hebben.

Vodafone: 60 a 65 euro permaand betaal 180 euro bij en nog eens 10 euro erbij voor mijn spotify. Wat heb ik dan 6 gb aan internet en onbeperkt bellen en sms wat ik bijna niet gebruik maar wel voor betaal.

24 x 60 euro plus 100 hi
24 x 75 euro plus 180 voda
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, ok, dat wordt een hele leuke rekensom 😄

We gaan dus uit van maximale MB's. Dan kom je bij ons automatisch op een RED Super met 6GB. Die kost je op dit moment 50 euro (geen 75) zonder eventuele extra verlengkortingen. Daar komt nog een extra bedrag bovenop per maand en een eenmalige betaling voor het toestel. Hoe hoog die twee zijn, dat kies je zelf.

Nou wordt het leuk ;). Afhankelijk van die keuze zijn wij ofwel duurder, ofwel een heel stuk goedkoper dan Hi.

Ik reken als volgt: ( maandkosten + extra kosten & korting) x aantal maanden + losse toestelkosten + thuiskopieheffing + aansluitkosten = totaal

Hi
(55 x 48) + 99 + 6.05 + 29,95 = €2775.-

Vodafone:
(50 - 10) x 48 + 489,99 + 6,05 + 0 = €2416,04
NB: Hier moet nog een korting vanaf die je krijgt als je verlengt. Dat kan bv 2 euro zijn (maar ook meer, bel daar even voor). Dan ga je naar:

2416,04 - 98 = €2320,04

Als je de maximale losse bijbetaling doet ben je dus € 358,96 goedkoper uit. Naarmate je minder los betaalt voor je toestel wordt dat minder en kun je goedkoper uit zijn bij Hi, maar dat bepaal je dus zelf 🙂

Blijven nog de extra's over. Bij Hi krijg je Spotify, bij ons Netflix. Wat meer waard is, en of de verschillen in abonnement het waard zijn (ik belde bv ook nooit tot het onbeperkt kon), dat mag iedereen zelf beslissen. Ik denk dat je bij ons meer flexibiliteit hebt, ook straks qua buitenland extra's, leentoestellen, online service & apps, enzovoort. En 24/7 service is ook niet verkeerd.

Dat gezegd hebbende: de concurrentie zet een scherp aanbod neer :). Afhankelijk van wat je het belangrijkste vindt valt voor beide aanbiedingen iets te zeggen.
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Haha ja ik snap je rekensom, ik he. Ook al zo gerekend. Maar ik ga niet even bijna 500 neerleggen voor een telefoon. Dan kan ik hem net zo goed is kopen.

Maar zal zeker goed nadenken over hoe en wat.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, ik snap wat je bedoelt. Then again, je legt nu in één keer 500 euro neer, maar je bespaart er op de lange duur bijna 400 😉

Laat even weten wat het geworden is, ik ben wel benieuwd wat de doorslag gaat geven straks 🙂
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ja maar ik ga niet 400 euro neerleggen hahaha.
Daarom had ik deze vragen.

Ik ben namelijk gewoon opzoek naar een abo met tel en waar ik niet al teveel voor hoef te betalen en waar de abo kosten rond de van 50 a 60 euro. 🙂 thats al maar zal het je laat het je weten hoe en wat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic