Mzl

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Buitenland bundel

Kan iemand mij vertellen waarom bij een nieuw abonnement die buitenland bundel standaard aanstaat?, het is toch een optie die je aan kunt zetten als je hem nodig hebt, nu staat hij al aan zonder dat je het weet...gevolg dat ik nu 2 euro moet schuiven voor iets waar ik geen gebruik van heb gemaakt omdat mijn telefoon met een Belgische paal verbinding heeft gemaakt...
En het allermooiste van dit alles is dat ik helemaal niet in het buitenland ben geweest...Budel en Luiksgestel liggen toch echt in Nederland en dat je telefoon met die Belgische palen verbinding maakt is hier al jaren bekend....daarom snap ik niet dat het standaard aanstaat, en zelfs als het aanstaat zou het niet zonder bevestiging moeten kunnen.

Ik heb hier overigens wel met iemand via de app gechat, die zei dat ze die 2 euro zouden crediteren, maar tot nu toe zie ik ze nog gewoon als 'buiten de bundel' staan.
6 Reacties 6
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Mzl,

In principe gebeurt er niets als je geen gebruik maakt van de bundel, dus wat dat betreft maak je nooit kosten zonder dat je het weet.
In jouw geval was het natuurlijk wel even wat anders. Waarschijnlijk had je dan wel je dataroaming aan staan? Zet dit voor de zekerheid uit 🙂 Dan kom je ook niet meer voor deze vervelende verrassingen te staan.
Wat betreft de creditering: ik denk dat mijn collega dit crediteert bij jouw komende rekening. De kosten blijven wel gewoon zichtbaar in de app. Maar houdt je volgende rekening even in de gaten, waarschijnlijk wordt daar €2,- in mindering gebracht.
Mzl
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik zal afwachten tot mijn eersts nota.

Je voorstel om roaming uit te zetten.....kijk het zit zo...ik bel of internet vrij weinig...van mijn bv 150 min en 1gb verbruik ik misschien 15-20 min en 300-350 mb....
De keer dat ik bel of internet is dus al minimaal, dat het daarbij via roaming gaat is nog minimaler...en als ik dan eens via roaming bel vind ik het niet erg om daar 0.06 ct p/min voor te betalen, bij mij gaat het om zo'n kleine bedragen..
Anders word het als ipv die paar centjes elke keer 2 euro moet schuiven voor diezelfde armzalige minuutjes, simpelweg omdat ik niet weet dat die buitenlandbundel geactiveerd is.....vandaar mijn vraag waarom die standaard aan moest staan bij een nieuw abonnement.....is dat om al die duizenden onwetende reizigers nog snel enkele euro's uit hun zakken te kloppen.

Maar gelukkig is dit probleem nu voor de meeste na 1 juni verleden tijd....maar ik blijf het toch een naaistreek van vodafone vinden



Mzl
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
inmiddels enkele weken verder, en ondanks dat mij toegezegd werd dat die 2 euro niet in rekening gebracht zouden worden staan ze toch op de rekening.....jezus...kan er dan tegenwoordig niets in een keer goed gaan.......van die 2 euro daar lig ik op zich niet wakker, maar het gaat om het principe....via de chat word je tevreden gesteld, en zodra je daar de zaak afsluit zal het ze worst wezen....:@
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Mzl, zie je via je My Vodafone ook geen aparte credit nota terug? Meestal wordt het namelijk verrekend met je incasso, je incasso is daardoor lager dan de rekening. Mocht het wel echt in rekening zijn gebracht dan zal het helaas opnieuw nagekeken moeten worden via onze klantenservice.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@Mazl, was het inmiddels al duidelijk of opgelost? We horen het graag van je.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Aangezien we geen reactie meer ontvangen hebben, is dit topic nu gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic