Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Buitenland EU opmerkingen

Ik heb 2 opmerking over roaming in de EU.

Eerste opmerking is dat het handig zou zijn hoeveel GB je van je bundel in de EU nog kan of mag verbruiken voordat het naar 64 kbps verlaagd wordt.
Dus als je van 30 gb 15 gb mag verbruiken dit ook in de app te zien,

Voor de rest merkte ik toen ik in Duitsland was er zeker wel 4G was waar ik op kon roamen maar onderweg met de auto op 2G werd gezet, ik dacht eerst dat er in die plaatsen geen 4g was maar uiteindelijk met aan het uitzetten van de netwerk had ik volle bak 4G. Dit is niet echt handig als je aan het rijden bent, misschien iets voor om naar na te kijken dat je wel sneller op 4g wordt gezet en niet op 2g en dat het blijft hangen en je zelf netwerk aan en uit moet doen.
5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Vodnlru
Die eerste vraag is wel heel interessant.
Zou wel heel handig zijn dat je kan zien wat je van je EU gebruik nog over hebt. Want ik heb hier 160GB maar je mag er maar 20 van gebruiken in de EU. Dacht altijd dat het te zien was in de app, maar begrijp uit jou info dat dit niet mogelijk is. Best jammer en een goed idee om in te bouwen!

Die tweede vraag is ook zeker interessant maar het vervelende is dat ook Vodafone Nederland afhankelijk is van het netwerk in het buitenland. Ook al is dit dan ook een Vodafone netwerk, ze kunnen daar niet zoveel aan doen want het is in het buitenland. Zo goed, tenminste 99% volgens mij, dat het in Nederland is, kan in het buitenland best nog wel eens tegen vallen. Wat je zegt, het is niet handig als je dat zelf steeds handmatig moet uitzetten en weer aanzetten om het goed te krijgen.

Misschien kan je de volgende keer, als je nog in het buitenland bent, een melding maken en dit rapporteren met de klantenservice van Vodafone (Bel +31 6 54500100). Die kunnen dan ook controleren hoe je bereik is op dat moment. Dat lukt niet meer als je terug bent in Nederland 😞

Ook kun je de stappen doorlopen van het Vodafone Network Check http://voda.fo/ne/3ugam

Meer info:
https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/hoe-zit-het-met-je-netwerk-in-het-buitenland-245936
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Energieboy wrote:
Hoi Vodnlru


Die tweede vraag is ook zeker interessant maar het vervelende is dat ook Vodafone Nederland afhankelijk is van het netwerk in het buitenland. Ook al is dit dan ook een Vodafone netwerk, ze kunnen daar niet zoveel aan doen want het is in het buitenland. Zo goed, tenminste 99% volgens mij, dat het in Nederland is, kan in het buitenland best nog wel eens tegen vallen. Wat je zegt, het is niet handig als je dat zelf steeds handmatig moet uitzetten en weer aanzetten om het goed te krijgen.

Misschien kan je de volgende keer, als je nog in het buitenland bent, een melding maken en dit rapporteren met de klantenservice van Vodafone (Bel +31 6 54500100). Die kunnen dan ook controleren hoe je bereik is op dat moment. Dat lukt niet meer als je terug bent in Nederland 😞



Het gaat erom dat er gewoon 4g bereik is (er staan 4G masten) alleen.
Even als voorbeeld mensen met waar ik was hebben T-Mobile, deze werden langer op 4g gehouden (waar 4g bereik was). Ik werd dan op 2G gezet terwijl er gewoon 4G bereik/masten waren, want als ik mijn netwerk aan het uit zetten (vliegtuigmodus) dan had ik opeens gelijk vol 4G bereik op Vodafone.de .

Dus ik heb het ook niet over het bereik, maar over dat Vodafone Nederland haar roaming voorkeuren qua 4G minder heeft staan lijkt het wel, snapje?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik snap je 🙂
Dan denk ik toch dat je op dat moment contact op zou kunnen nemen met Vodafone en dat ze dan direct kunnen zien waar jij zit (althans, dat denk ik). Misschien dat ze het dan op die manier kunnen oplossen en contact kunnen leggen met Vodafone DE.

Zo technisch ben ik jammer genoeg ook weer niet dus als je het zeker wilt weten dan moeten we even wachten op een moderator :). Maar ik begrijp je verhaal en het is zeker lastig als een andere provider wel beter bereik hebt dan jij. Zitten die overigens niet op het TM DE netwerk en jij op Vodafone DE? Misschien ligt daar ook wel weer een groot verschil in? Roep nu even wat hoor, weet het niet zeker natuurlijk 🙂

Maar het is een mooie vraag om eens over door te denken en te weten te komen hoe het nu zit!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Vodnlru

Dankjewel voor je feedback. Ik zal dit intern aankaarten,. In My vodafone kun je bij het verbruik wel handmatig zien door je verbruik te analyseren. Ook kun je zodra je in het buitenland komt, even checken wat je te goed is in My Vodafone of het tegoed bijhouden/ instellen in je toestel bij het verbruik.

Je bent vrij om handmatig een ander netwerk te zoeken. Het netwerk in het buitenland is helaas niet zo sterk als wat wij gewend zijn hier in Nederland. Nederland staat niet voor niets in de top 3 beste netwerk (wereld).

Daardoor kun je het beste netwerk kiezen voor de desbetreffende plek waar je bent. Ook kan dit afhankelijk zijn van de netwerkpaal (bijvoorbeeld alleen voor 3G etc) en van de antenne in je toestel.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi Vodnlru,
We ontvangen graag nog een reactie van jou 🙂 Anders wordt dit topic op korte termijn gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic