Bolero27

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Buitengewoon slecht mobiel internet Den Bosch

Ik en mijn vriend hebben een groot probleem met mobiel internet in omgeving van (station) Den Bosch.
Hij heeft in zjin appartement (postcode 5223) nauwelijks ontvangst/dekking.  
Op onze smartphones staat altijd en eeuwig' G'.  3G of H of H+ komen echter nooit voor. 
Internetten is hierdoor vrijwel onmogelijk en dat is jammer want je betaalt er wel voor.
 
We weten in ieder geval dat het niet ligt aan het toestel want hij heeft een HTC Sensation. Ik had eerst een Desire en nu een Samsung SIII. En bij geen van de toesten fatsoenlijk netwerk. Het ligt ook niet aan de simkaart want ik heb inmiddels een nieuwe. 
 
Opmerkelijk is dat  mijn vriend Vodaphone heeft en ik tot voor kort abonnee was bij Tmobile en dat we beide geen internet hadden!
Ik ben intussen overgestapt naar Vodafone en er is geen teken van verbetering.
 
Hoe kunnen we dit oplossen?
Alvast dank.
4 Reacties 4
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Bolero27,
 
je geeft aan in de omgeving van het station die problemen te hebben. Later spreek je dan over "in het appartement van je vriend".
 
Even voor de duidelijkheid: heb je het ook als je de straat bij zijn appartement op gaat, of is het voornamelijk IN zijn appartement?
Bolero27
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Martin,
 
Sorry voor de onduidelijkheid. Het probleem is dat er nauwlijks mobiel internet is IN zijn appartement.
 
(Zijn appartment is vlakbij het station. Dit had ik er even bijgezet om ik had gelezen dat Tmobile in het verleden problemen had in/nabij station Den Bosch). 
 
Ik heb mijn vriend nog even voor de zekerheid gevraagd, maar sinds hij er woont, nu bijna een jaar, heeft hij nooit iets anders ontvangen dan 'G'. 
 
Groeten,
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Bolero27,
 
dus met 3 verschillende toestellen (Sensation, Desire en S III) en met 2 verschillende providers (Vodafone en T-mobile) heb je in zijn appartement netwerkproblemen.
 
Dan kan ik echt niets anders concluderen dan dat zijn appartement zo geisoleerd is wat betreft draadloze communicatie dat daar het probleem in zit, dit ligt niet aan de toestellen, niet aan de SIM-kaarten en niet aan de operator.
 
Ik zou eens kijken of een Femtocell (Vodafone Signaal Plus) de oplossing voor jullie probleem is als ik hem was.
Bolero27
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord, Martin!
We zullen eens kijken naar dat apparaat.
 
Hartelijke groet,
 
Bolero27
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic