davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Bug in MyVodafone geeft toegang tot vrijwel onbeperkt data, elke dag opnieuw.

Hoi hoi

In onderstaande screenshot kan je mijn tegoeden zien in MyVodafone. Tot zover niets bijzonders:

Ik heb een abbonnement met een 12GB bundel, die verdubbeld is ivm de Ziggo deal. Totaal 24GB te gebruiken.

Ga ik naar Blox en extra's en kies ik ervoor om Beperkt Internet uit te zetten, dan krijg ik de volgende waarschuwing:

Dus als ik de Blox Beperkt Internet uitschakel, dan krijg ik nog een Dubbele Data 12 GB.
Onderstaand is het resultaat: Totaal 32GB te gebruiken.


Dit geintje kan ik herhalen zo vaak als ik wil. Elke keer dat ik de Blox Beperkt Internet uit en opnieuw inschakel krijg ik een extra dubbele databundel van 12 GB. Dit geintje heb ik afgelopen week getest tot ik een tegoed had van 144GB.

Elke nacht om 0.00uur verdwijnen de extra bugblox weer, maar een paar keer de Beperkt Internet Blox uit en aan flippen en ik heb weer een meuk GB's klaarstaan voor de volgende 24 uur.

Kortom: Een bug in MyVodafone geeft toegang tot vrijwel onbeperkt data, elke dag opnieuw.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Laatste update:

We hebben vannacht een fix geïmplementeerd. De stappen zijn niet langer reproduceerbaar. Nogmaals bedankt voor het melden!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Thanks ChrisNL voor het melden hiervan. Ik laat dit met spoed uitzoeken. Ik vraag me af of de duplicatie slechts een visuele is, in My Vodafone, of dat er ook daadwerkelijk data wordt verdubbeld in de back-end. Want dan komt iemand die deze bug gebruikt om data te verdubbelen bedrogen uit vwb buiten de bundel kosten.

We houden je op de hoogte!
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Kleine update:

Het probleem is inmiddels gevonden en er wordt gewerkt aan een fix. Zodra het is opgelost laten we het hier weten.

Het verzoek aan klanten om deze bug niet te reproduceren. Aan klanten die deze bug al hebben toegepast het verzoek om de extra verkregen MB's niet te gebruiken.

ChrisNL, een van de moderators zal binnenkort contact met je opnemen via PM. We willen je graag bedanken voor je eerlijkheid en het melden van deze bug.
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Laatste update:

We hebben vannacht een fix geïmplementeerd. De stappen zijn niet langer reproduceerbaar. Nogmaals bedankt voor het melden!

davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan het inderdaad niet reproduceren, mooi vlot verholpen hoor!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic