Perryske

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blokkade

Beste Vodafone,

Ik heb sinds vandaag geen mobiele netwerk meer op mijn telefoon. Ook is het voor mij niet mogelijk om te bellen, dus naar klantenservice kan ik ook niet bellen. Ik heb een erg druk leven en er is verder voor mij ook geen mogelijkheid om contact op te nemen met jullie omdat ik niet thuis ben of wifi heb als jullie geopend zijn. Ik wilde vragen waarom ik geen internet heb en waarom ik niet kan bellen. Ik heb pas geleden netjes nog alles afbetaald wat eigenlijk al veel te veel geld was want ik zat niet over mijn abbonoment heen. Ik vermoed dat dat blokkeringskosten waren waar ik nog meer van baal. Aangezien ik thuis een brief kreeg op 19 augustus waarop stond vermeld ik 9 dagen de tijd had om het volledige bedrag te betalen. Alleen op deze brief stond de datum : 13 augustus. Ik heb natuurlijk die dag gelijk overgemaakt via internetbankieren en was dus gewoon nog optijd. Maar alsnog heb ik dus weer te veel betaald. Zouden jullie mij alsjeblieft kunnen vertellen wat nu weer het probleem is. Al mijn rekeningen zijn betaald. De maand september is betaald dus ik snap niet waarom ik een blokkade aan mijn broek heb. Lijkt me heel sterk dat dat komt omdat de rekening van deze maand die nog niet eens ten einde is, niet is betaald.
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk. Krijgt u een foutmelding, selecteer dan 5x een ander netwerk. Dit heeft er mee te maken dat er een voorkeursnetwerk in staat.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Eerste-hulp-bij-Netwerkproblemen/td-p/255897

Is het echt een blokkade vanwege een betaling dan dien je echt bij de klantenservice te zijn. Rekeningen die eventueel nog openstaan kun je voldoen via my vodafone.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Perryske hebben de tips van steven- geholpen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reactie meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic