HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Blackberry curve 9320 gaat niet meer aan

Mijn zoon is ten einde raad. Op 15 juni 2012 een blackberry curve 9320 aangeschaft. Reeds in september begonnen de problemen. Toestel gaat automatisch uit (meerdere keren per dag) en opstarten duurt lang. Terug naar Vodafone waar het toestel ter reparatie wordt aangeboden. Er wordt een software update uitgevoerd dat zou het probleem moeten oplossen.
 
Bij thuiskomst blijkt het toestel nog steeds dezelfde problemen te kennen. Weer terug naar Vodafone. De vodafone winkel geeft een nieuwe batterij mee. Echter dit lost het probleem ook niet op dus wederom wordt toestel ter reparatie aangeboden. Nu wordt er aangegeven dat toestel niet te repareren is en wordt er een nieuw toestel aangeboden.
 
Dit toestel heeft twee maanden gefunctioneerd tot vandaag. Hij doet helemaal niets meer. Batterij eruit en weer erin. Niets helpt.
 
Ik ga vandaag terug naar de winkel met een brief om de aankoop te ontbinden. Wat een slechte toestellen worden er door Blackberry afgeleverd!
9 Reacties 9
HvM
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Even een update:
 
Ik ben zojuist bij de Vodafone winkel geweest. Ik heb daar een brief afgegeven waarin ik aangeef de koop te willen ontbinden. Ik werd op een keurige wijze te woord gestaan. Mijn brief met alle historie van de reparaties is verzonden aan het hoofdkantoor. Zij gaan dit verder afhandelen.
 
Vervolgens heeft de medewerker nog naar het toestel gekeken. Hij stond ook met zijn mond vol tanden. Met al zijn acties krijgt hij de Blackberry ook niet meer aan en gaat ervan uit dat het toestel volledig is doorgebrand.
 
Ik was al niet onder de indruk van Blackberry en nu helemaal niet meer.
 
Ik hou jullie op de hoogte.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi HvM,

Dit klinkt inderdaad niet goed. Ik zal je updates in de gaten houden en reageren waar nodig. Laat ons weten of we iets voor je kunnen betekenen 😄


HvM
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Maurice,
 
Bedankt voor je reactie. Sinds afgelopen woensdag is het stil. Door de medewerker in de winkel is mij verteld dat er binnen één week een reactie komt van jullie hoofdkantoor.
 
Helaas zit mijn zoon al die tijd zonder whatsapp enz. Je zult begrijpen dat dit veel geduld vraagt van een jongen van bijna 14.
 
Mocht ik je hulp nodig hebben dan laat ik nog even van me horen.
 
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
HvM schreef:
Beste Maurice,

Bedankt voor je reactie. Sinds afgelopen woensdag is het stil. Door de medewerker in de winkel is mij verteld dat er binnen één week een reactie komt van jullie hoofdkantoor.

Helaas zit mijn zoon al die tijd zonder whatsapp enz. Je zult begrijpen dat dit veel geduld vraagt van een jongen van bijna 14.

Mocht ik je hulp nodig hebben dan laat ik nog even van me horen.


Hoi HvM,

Ik begrijp dat het vervelend is en ik hoop dat het snel opgelost is. Helaas kan ik op het forum niet om gegevens vragen zodat ik iets voor je nakijken kan. Wat ik wel voor je kan doen is je doorverwijzen naar onze Twitter en/of Facebook pagina. Mijn collega's aldaar helpen je graag verder.
HvM
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Gisteren maar weer eens naar de Vodafone winkel gegaan omdat ik de afgelopen week geen reactie had ontvangen. De bewuste medewerker kon in het systeem niets terug vinden en moest zijn leidinggevende bellen. Uiteindelijk een reactie terug gevonden in het systeem. De eerste vraag die ik de medewerker stelde is van welke datum deze reactie was. Wat schetst mijn verbazing: op 6 december heeft de bewuste Vodafone winkel al een reactie terug ontvangen (1 dag nadat ik in de winkel was geweest). Vervolgens komt het schijnbaar bij niemand op om mij hiervan op de hoogte te brengen. De klant centraal stellen heeft men bij Vodafone nog nooit van gehoord. De reactie was dat ik mijn toestel maar opnieuw ter reparatie moest aanbieden. Ik ben hier in de winkel heel duidelijk over geweest. Ik heb hen nogmaals duidelijk gemaakt dat ik de week daarvoor de koop kom ontbinden en daarbij heb aangegeven dat mijn zoon eventueel een ander toestel wil uitzoeken voor dezelfde prijs.
 
Ik heb nogmaals aangegeven dat ik met een andere oplossing niet accoord ga. Vervolgens samen met de Vodafone medewerker een reactie per mail teruggeschreven. Helaas kan men niet aangeven binnen welke termijn er een reactie mag worden verwacht.
 
Conclusie: bij Vodafone draait het alleen maar om het genereren van zoveel mogelijk omzet. Komt men terug voor service dan geeft men geen thuis.
 
Jammer dat ik twee maanden geleden mijn zakelijke abonnement heb verlengd (alhoewel dat ook al een drama opleverde met de Iphone 5).
HvM
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vrijdag is er contact opgenomen door Vodafone. Na alles nog een keer beoordeeld te hebben gaan ze over tot het leveren van een nieuw toestel. Ik heb zojuist het toestel opgehaald.
 
Ik hoop dat dit toestel het gewoon blijft doen.
 
Conclusie: Vodafone heeft het op een goede wijze opgelost alhoewel ik als klant wel heel erg op mijn strepen moest gaan staan.
HvM
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Even een update op mijn post van vorig jaar.

Helaas, Helaas ook dit toestel heeft het nog geen half jaar uitgehouden.

Afgelopen maandag terug geweest in de Vodafone winkel. Er is bij het hoofdkantoor van Vodafone een coulance verzoek neergelegd om het toestel om te ruilen voor een nieuw (ander merk) toestel.

Vandaag antwoord ontvangen. Het hoofdkantoor gaat niet meewerken aan coulance. Het enige dat de medewerker voor mij (ons) kan betekenen is het toestel opnieuw ter reparatie aanbieden.

Ik heb vandaag mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Zij hebben alle correspondentie (2 keer eerdere reparaties en vervangingen) ontvangen. Kijken of zij iets voor ons kunnen betekenen. Jammer dat een toestel 3 keer binnen een jaar ter reparatie moet worden aangeboden en in de tussenliggende periode slecht functioneert.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hey HvM
 
Ik moet zeggen dat je wel enorme pech hebt.
Zelf ben ik la jaren tevreden BlackBerry gebruiker en merk een aantal dingen waar de meeste netwerken zelf de oorzaak van zijn.
Bij BlackBerry worden per netwerk, op speciaal verzoek, software bversies gemaakt. Deze moeten aan de eisen van het netwerk voldoen.
BlackBerry schrijft deze en, daar waar nodig, update deze ze.
Het zou kunnen zijn dat het toestel "genuked"  is zoals dat bij de BlackBerry fans genoemd wordt.
Hier http://www.blackberryos.com/blackberry-how-guides/6175-how-recover-nuked-blackberry-pictures-5.html zie je hoe zoiets is op te lossen.
 
Ook kan ik je adviseren de niet netwerk gebonden software op het toestel te zetten. Dit voorkomt vaak dit soort issues. Zelf doe ik dit al jaren en heb nooit problemen ondervonden, ook niet met garantie enz.
Kijk hier http://www.blackberryos.com/blackberry-curve-9320-9220/ voor de software en hoe te installeren.
 
Zelf begrijp ik heel goed dat je het zat bent en snap de genoem stappen. Aan de andere kant hoop ik ook dat jij / men inziet dat dergelijke problemen niet (altijd) door de fabrikant van de telefoon worden veroorzaakt.
 
Mocht ik je kunnen helpen, laat maar weten 🙂
xHelanaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem , ik heb dit nu al 2x gehad en weet echt niet wat ik kan doen. Hij doet het dan de hele nacht en avond niet en vervolgens doet die het weer in de ochtend. Kan iemand mij helpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic