MereldeJong

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blackberry bold 9900 na 3 maanden batterij kapot

Ik heb 3 maanden geleden een blackbery bold 9900 gekocht.
Wat kleine probleempjes paar keer teruggeweest naar de winkel.
Beeldscherm ging gewoon aan terwijl deze op toetsenblokkering stond.
Wanneer de batterij leeg was, en hem 5 minuten in de oplader deed was deze al weer helemaal vol.
Bij de winkel zeiden ze er niks bijzonders over, alleen dat ik hem vaker moest updaten.( hmm appart maar oke?)
Eergistere was mijn batterij leeg, deed hem pas gisteren in de oplader.
Eerst blijft dan normaal even het rode lampje branden waarna die normaal gelijk aangaat.
Gister deed die dit echter NIET... het beeldscherm ging niet aan.. dacht dat mijn telefoon kapot was.
Toch voor de zekerheid nog 6 uur in de lader laten zitten..( maar geen verandering).
Gelijk naar de winkel gegaan... Medewerkster zei dat ik de verzekering moest bellen ( omdat ik mijn telefoon heb verzekerd).
nadat ik dat gedaan had, begon ik na te denken of het niet gewoon aan mijn batterij zelf lag.
Vandaag weer teruggegaan naar de winkel, medewerkster nieuwe batterij gepakt van een ander toestel en mijn telefoon ging gelijk weer aan. Batterij kapot dus. Is niet mogelijk om daar een nieuwe te krijgen en ook zei ze dat dit niet vergoed word maar dat ik maar even de verzekering moest bellen, zo gezegt zo gedaan.. de verzekering vertelde mij dat ik geen nieuwe batterij kan krijgen.. want een batterij behoord tot accesoires van de telefoon en hiervoor geldt geen garantie en ook de verzekering dekt dit niet.
Rondom belachelijk! Je hebt totaal 6 maanden garantie + betaal ik 6 euro per maand extra. En kan ik alsnog zelf een nieuwe batterij aangeschaffen??? Ik verwacht dat ik een nieuwe batterij krijg.. zonder dat ik ervoor moet betalen!
Dat houdt dus een goede service in.. en niet op deze manier!
Een batterij als accesoires??'' Doe mij maar die blackberry bold 9900 en oja doe ook maar een batterij erbij??!!!!''
 
 
3 Reacties 3
Blizz

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Hey Merel,
 
Welkom op het forum (vraag me af hoe vaak ik het ga zeggen maja 😄 ). Maar inderdaad een erg vervelend probleem, niet echt onbekend dat Blackberry's dit doen (Mmm heb zelf ook het probleem gehad dat de batterij opeens erg snel leeg gaat). Maar het is wel een accesoires voor de Blackberry. Als het beeldscherm kapot gaat dan is het verzekerd (beter verzekerd dan geen verzekering, want dan heb je helemaal niks 😮 ).
 
Terug komen op de batterij, je kan deze bestellen bij de officiale Blackberry store 😄  http://nl.shopblackberry.com/ hoop dat het je helpt!
 
Grz
 
Blizz
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Merel en welkom.
 
Hetgeen wat je verteld is door de medewerker is volgens de regels inderdaad correct, hoe rottig het ook mag klinken. Zie het als met een nieuwe auto, daar heb je ook garantie op. Maar niemand van de garage kan zien hoe jij met de auto omgaat en als jij na 4 maanden daar staat met versleten banden, dan zal dat niet onder de garantie vallen.
 
Een accu van een telefoon is net als banden van een auto een deel dat last heeft van slijtage, en aangezien niemand, behalve jijzelf, exact weet hoe je er mee om bent gegaan is dat wettelijk zo geregeld.
 
Daarentegen geef jij ook een stukje geschiedenis in je post aan, dat je in de afgelopen maanden al een aantal keer met deze klacht in de winkel bent geweest, etcetera.
Ik ben persoonlijk dan ook van mening dat men (de winkel dus) je hierin wel tegemoet kan komen om jou te helpen dit probleem op te lossen. Dit noemt men coulance. Er is in zo'n geval geen wettelijke verplichting om zoiets te doen, maar men kan je gewoon tegemoet komen.
Ik zou nogmaals bij de winkel langs gaan en vragen om de shopmanager te spreken. Leg hem vriendelijk en rustig (ondanks de frustratie die je waarschijnlijk voelt 😉 ) het geval nog eens uit, inclusief het feit dat je ook binnen de eerste 3 maanden met de accu-klacht bij ze bent geweest,  en vraag of ze je niet tegemoet kunnen komen.
 
Komt daar niets uit, meldt je dan weer hier op het forum, mogelijk dat er nog andere wegen zijn om je te kunnen helpen.
 
Succes.
MereldeJong
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Bedankt voor de reactie!
Grappig dat je dit zegt, ik werk namelijk bij een autobedrijf.
En het klopt wat je zegt, die vergelijking snap ik volkomen.
Om het even over auto's te hebben, het is wettelijk bepaald dat onder de € 4500,00,- geen garantie op een auto zit.
Ook boven de € 4500,00  wordt niks gedaan aan de banden wanneer deze versleten zijn ( na een aantal weken of maanden), de garantie geld alleen voor de draaiende delen, zoals dingen die met de motor te maken hebben. Een motor is het belangrijkste deel van de auto, zo ook de batterij van een telefoon ( want zonder doen ze het beide niet). Wanneer mensen een auto kopen ( al is de auto € 1000,00 )en een paar dagen later bellen dat de auto elke keer niet start, is het wel zo netjes om wat te regelen. Zo blijft de naam ook goed, houdt je de klanten tevreden en komen ze terug.
Ik begrijp best wel dat niemand weet hoe ik er mee om ga. Alleen wil ik wel er nogmaals bij vertellen dat ik al vanaf het begin problemen had met de batterij, niemand die mij kan vertellen of die batterij misschien al een fabrieksfout had, of niet...
Een nieuwe batterij kopen is ook geen (verschrikkelijk)dure aanschaf, alleen ben ik gewoon on tevreden over de manier waarop ik word geholpen.
Ik heb altijd vodafone gehad, en nooit problemen. Schaf ik een keer een wat duurdere telefoon aan met alles er op en er aan en dan gebeurd er dit. Dus is mijn reactie toch wel te begrijpen.. Mij lijkt het dat een goede naam voor vodafone ( goed service etc.) belangrijker is dan de kosten voor een nieuwe batterij ( eenmalig ).

In ieder geval hardstikke bedankt voor de reactie!!
 
Groetjes

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic