marchooker

Stamgast
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes

Blackberry Curve 8520 wifi probleem

Hallo,
Ik heb dit toestel al 1 jaar en ik ging sinds gister wifi gebruiken,
Toen ik verbinding had met het wifi netwerk deed het helemaal niks,
Ik kreeg geen ping ik kon ook geen pings verzenden, en hetzelfde voor whatsapp, emails, twitter en msn
Wat moet ik nu doen is hier een oplossing voor?

Marc 
6 Reacties 6
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
marchooker schreef:
Hallo,
Ik heb dit toestel al 1 jaar en ik ging sinds gister wifi gebruiken,
Toen ik verbinding had met het wifi netwerk deed het helemaal niks,
Ik kreeg geen ping ik kon ook geen pings verzenden, en hetzelfde voor whatsapp, emails, twitter en msn
Wat moet ik nu doen is hier een oplossing voor?

Marc 
Heb je een abonnement of prepaid?
 
Indien prepaid: staan je Blackberry Blox wel aan? Als je geen Blackberry Blox hebt kun je namelijk geen gebruik van het internet maken.
 
En een standaard trucje bij problemen met de Blackberry blijft natuurlijk de battery-pull: Trek terwijl je toestel aan staat de accu uit je toestel en stop hem daarna weer terug. Heb je die al uitgevoerd?
marchooker
topicstarter
Stamgast
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ja heb ik ook al geprobeerd, en ik heb gegevensservices uitgezet want ik moest me internet uitzetten omdat ik over me blox heen ben gegaan, en ik heb een abo dus daarom. 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
marchooker schreef:
Ja heb ik ook al geprobeerd, en ik heb gegevensservices uitgezet want ik moest me internet uitzetten omdat ik over me blox heen ben gegaan, en ik heb een abo dus daarom. 

Aha, daar zit het hem in. Om internettoegang te hebben, moet je Blackberry contact kunnen leggen met de eigen servers van RIM (de fabrikant van de Blackberry). En wanneer jij de gegevensservices hebt uitgezet kan dat niet. Daardoor zal er ook via WIFi geen toegang zijn tot het internet.
Er zal vrees ik weining anders op zitten dan te wachten op de nieuwe abonnementsperiode waarbij je databundel weer aanwezig is. En in de toekomst geen overdadig gebruik van YouTube of muziek-streamen meer te maken, het komt in de praktijk zelden voor dat men uit de databundel klapt met een BB, tenzij bovenstaande zaken een rol spelen. Pinge, Whatsapp, mail en normaal surfen passen eigenlijk altijd ruim binnen de Blackberry bundel.
 
Succes.
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Je kunt de gegevensservice anders ook alleen even aanzetten als je via Wifi wilt internetten. Als je erna weer op let dat je de functie uit zet kun je geen kosten krijgen.
marchooker
topicstarter
Stamgast
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik ping, whatsapp en twitter alleen maar en nog ben ik over me abonnement heen binnen 11 dagen... dus dan klopt er denk ik iets niet! En bedankt! Ik zal kijken of het werkt! over 1 week dus 😧
Soukk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
 
Ik heb een blackberry curve 8520.
Ik heb geen abonnoment
Mijn wifi staat aan maar ik kan niet internetten.
En ik heb ook geen idee waar ik Blox kan vinden.
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic