Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

[Blackberry BloX] werkt niet, geen internet, ping, whatsapp

Blackberry gebruikers,

Wij als mods en admins hebben een verzoek aan jullie. Dit verzoek is om alle Blackberry BloX problematiek in één centraal Topic te houden.
Dus, eerst zoeken voordat je post. Er zijn meerdere topics over de problemen met Blackberry BloX.

We hebben een hele lading werk aan het verplaatsen en samenvoegen van Topics.

Thanks namens het Vodafone Forum Team!


174 Reacties 174
wilsen

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik jou was zou even contact opnemen met de klantenservice. Wellicht is het probleem opgelost, en zij kunnen het dan direct voor je in orde maken. Op MyVodafone kun je zien of de blox is aangesloten. Als die is aangesloten kun je misschien ook even kijken of je instellingen goed staan, op www.vodafone.nl.mijntoestel kun je dit controleren geloof ik.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Spijtig genoeg is er toch echt een storing bij Blackberry/RIM zelf.
 
En wij als vrijwilligers op dit forum zijn niet de eersten die door de directie van RIM gebeld worden om een statusupdate te krijgen, vreemd genoeg 😉
 
Jullie mogen er op rekenen dat zodra wij bevestiging hebben dat de storing opgelost is, we dat ook aan jullie melden.
 
Nogmaals excuses voor het ongemak.
 
Rickert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja dat is allemaal heel leuk en aardig!
 
ik ken teveel mensen met een blackberry, die geen problemen hebben met pingen of met hun blackberry!
kijken me allemaal raar aan als ik zeg dat me internet het niet doet door een storing!
 
leg me dat dan maar eens uit?
waarom ik geen internet heb terwijl me blox actief is, en meer dan 50 vrienden van me allemaal gewoon hun blackberry kunnen gebruiken?
 
dit is al de 4de dag dat ik blox erop heb en geen internet kan gebruiken!
 
Met vriendelijke groet,
 
Rick Doornbosch
princeszx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht al vanaf 12 uur in de middag tot nu en mijn internet werkt niet. 
Ik heb al betaald !!  
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Je bent op de hoogte dat Vodafone een storing heeft gehad vanmorgen?
Heb je in de tussentijd al eens je batterij uit het toestel gehaald terwijl deze aanstaat. De simkaart eruit, deze een minuut eruit laten en dan terug erin? Dit reset de Blackberry en is nodig om het toestel opnieuw op het netwerk aan te melden.
 
 
Mocht je nou later vandaag nog problemen ervaren en is bovenstaande dan niet van toepassing, dan zou ik even de klantenservice bellen om alles na te kijken hoe je op het netwerk bent aangesloten.
princeszx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hem al gereset en batterij uit gehaald etc. Maar omdat internet het nu niet doet door jullie service moet ik weer bellen en kost dat mij uiteindelijk weer geld.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste Princes,

Welkom op ons forum.

Ik vind het zeer vervelend dat je problemen ervaart aan de internetverbinding.
Zoals steef aangeeft is er een storing geweest die rond half 12 is opgelost.

Ik kan je niet helpen door op de wilde gok iets te roepen.
Als je mij een PM stuurt met je mobiele nummer dan kan ik je ook verder helpen.

De keuze om al dan niet te bellen is geheel aan jezelf. Je had ook gebruik kunnen maken van de e-mail service of de chat functie.
Ik vind een dergelijke opmerking dan ook ongepast.

Graag zie ik je pm tegemoet, zodat we het probleem voor jou kunnen oplossen.

Groet,
SeikatsuYume

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb eerder deze avond me aangemeld voor Blackberry Blox, en er werd twaalf euro vijftig afgeschreven van mijn beltegoed, maar de BIS/BES lijkt niet geactiveerd, want ik kan geen gebruikmaken van BBM (ping), ook niet na een aantal maal rebooten.  Wat is er aan de hand? Kunnen jullie dit oplossen?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Rickert, 
 
de storing is al opgelost, dus bij jou speelt er echt iets anders.
 
Wat heb je zelf al gedaan om het probleem opgelost te krijgen? Het tegen 50 vrienden vertellen zal niet werken namelijk 😉
 
Heb je al een reset van je BB gedaan (batterij eruit en weer er in)?
Heb je gecontroleerd (via de 104-code, je MyVodafone pagina of de klantenservice) of je BIS-BloX inderdaad geactiveerd staat?
Heb je de klantenservice al gevraagd of er op jouw specifieke aansluiting een probleem is?
 
Als je dat nu eerst eens uitzoekt en die vragen beantwoord, kunnen wij indien nodig daarna verder gaan kijken voor je wat het probleem zou kunnen zijn.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste SeikatsuYume,
 
Allereerst onze excuses voor het ongemak.
 
Er heeft een vertraging gezeten op het activeren van de BloX, maar inmiddels zou dat verleden tijd moeten zijn.
Zou je alsjeblieft nog eenmaal de batterij willen verwijdern en je toestel daarmee herstarten en vervolgens ons melden of je nu wel je BIS actief ziet staan?
 
Dank je voor je moeite.
ranilvandenberg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik heb gisteren mijn beltegoed opgewaardeerd en toen blackberry blox gekocht terwijl het niet meet actief was
Dit heb ik gedaan door 'blackberry aan' naar 4000 te sms'en.
Hierna kreeg ik het bericht dat door een storing deze dienst niet meer bereikbaar was.
Maar het geld is wel van mijn beltegoed afgehaalt en ik heb geen blox tot mijn beschikking.
Wat moet ik nu doen??

Groet en alvast bedankt,
Ranil
princeszx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als we de Blox hebben aangezet en betaald, maar er is geen internet kunnen wij dan wel het geld terug krijgne door hem uit te zetten
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Ranil,

Welkom op ons forum...

Ik kan je maar een advies geven... contact opnemen met de klantenservice, het komt wel eens voor dat je de BloX wel geactiveerd heb,
maar dat dit niet actief raakt op het netwerk.

Dit is makkelijkte corrigeren....


Groeten,


DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi princeszx,

Nee, er is betaald voor de BloX. Als je deze uitzet blijft je € 12,50 afgeschreven.
nelisss

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan iemand mij helpen?
 
Mijn whatsapp werkt gewoon prima verstuurd naar iedereen etc, maar bij 1iemand verstuurd ie het gewoon met 2 vinkjes.
De ander ontvangt t in 1e instantie niet.. pas als ik word aangeklikt in haar contactpersonen komen de berichten aan.. ze kan wel typen maar niks terug versturen.. als na t typen op enter gedrukt word komt mijn gesprek niet bij alle andere gesprekken???
 
Ik heb een blackberry en de andere een nokia..
 
weet iemand hoe en wat?
Bedankt!
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Heb je al eens geprobeerd whatsapp opnieuw te installeren bij die ander? Niet bij jou, want bij jou werkt ie.
En dan toestel ff opnieuwe opstarten lijkt mij, ff batterij eruit.
 
Heb zelf het probleem ook met iemand anders dat mn berichten verstuurd lijken, maar hij ze pas krijgt als ie me daadwerkelijk aanklikt. Zelf ook vaker dit probleem als anderen mij appen. Dan krijg ik geen melding ofzo, pas als ik hun aanklik.
 
 
Blizz

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Wat Steef hier zegt klopt, het probleem ligt niet bij kerel maar bij de persoon die jouw probeert iets te versturen. Herinstalleer die software eens op dat Nokia geval. Doe geen installatie van die Nokia store maar van de website zelf www.whatsapp.com en downloade die nokia versie.
 
Urg...had nooit verwacht dat ik iets wist van Nokia maja
 
Grzz
 
Blizz
nelisss

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die ander heeft ook batterij pull gedaan etc.. maar het is ook dan echt als enige dat t bij mij niet lukt want andere gesprekken lukken wel bij haar
 
kan het niet gewoon zijn iets tussen de server van blackberry en nokia dat daar iets niet lekker loop?
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Lijkt me niet dat het specifiek tussen Nokia en BB is, bij mij is het tussen een BB en een Samsung.
Dus misschien dat het gewoon bij BB ligt...
 
Maar zoals ik zeg, ik heb het ook al eens gehad. Laat haar gewoon eens die app verwijderen en opnieuw installeren ofzo.
Helpt misschien wel
Nienke305

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vaak problemen met het internet op mijn Blackberry, soms doet alles het ineens wel maar een andere keer kan ik helemaal niet op internet komen. Ik kan dan bijvoorbeeld niets versturen op ping/whatsapp, berichten krijg ik pas als ik ineens weer wel internet heb. Op Wifi werkt alles wel normaal. Ik heb een abbonoment met internet dus daaraan kan het niet liggen. Wat kan ik hier aan doen?
Nienke
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic