Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

[Blackberry BloX] werkt niet, geen internet, ping, whatsapp

Blackberry gebruikers,

Wij als mods en admins hebben een verzoek aan jullie. Dit verzoek is om alle Blackberry BloX problematiek in één centraal Topic te houden.
Dus, eerst zoeken voordat je post. Er zijn meerdere topics over de problemen met Blackberry BloX.

We hebben een hele lading werk aan het verplaatsen en samenvoegen van Topics.

Thanks namens het Vodafone Forum Team!


174 Reacties 174
jeeh4

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
 
Heb om 10 uur 20 euro betlegeod gehaald en blackberry blox weer aangezet kreeg netjes een smsje dat ze zijn geactiveerd en dat de 12.50 van mijn beltegoed is afgehaald Maar nu heb ik al een uur of 3 lang geen internet + ping + whatsapp TERWIJL ik de blox toch echt aan heb staan als ik 1200 bel zegt die ook dat ze aanstaan Iemand enige oplossing hiervoor?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Heb je de standaard-oplossing bij alle Blackberry problemen al uitgevoerd: Accu er uit terwijl het toestel aan staat en dan weer opnieuw er in?

We horen het resultaat graag.
jeeh4

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heeft niet geholpen al meerdere keren geprobeerd, nu werkt mijn ping heel SOMS en heel vaag Heb bijv ook mijn telefoon gereset en al mijn contacten dus opnieuw toegevoegt en ik krijg soms een ping en bij de naam staat dan de ping van diegene bijv 26ks9010 en eronder staat wachten op verificatie En als ik terug wil pingen staat er een rood kruisje bij mijn ping  
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Dan denk ik dat je even moet bellen met de Smartphonecrew, zodat zij de overige zaken na kunnen kijken voor je en samen met je de stappen kunnen doorlopen om de boel weer aan de gang te krijgen.
 
Een andere optie zou nog zijn om even bij een Vodafone winkel langs te gaan en hun te vragen om even een kruistest te doen. Daarmee kan je uitsluiten of het mogelijk aan je SIM, aan je toestel of toch aan de instellingen op het netwerk ligt.
 
En een laatste optie die mij nog te binnen schiet: Ga naar Instellingen - geavanceerde instellingen - host routerings tabel en laat daar via de optie-toets je toestel zich opnieuw registreren op het netwerk. Doe daarna nogmaals een accu-pull en kijk of dit geholpen heeft.
 
Succes.
jeeh4

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
T'is opgelost Kreeg vanmorgen ineens een ping en kon weer pingen Kwestie van geduld dus 😉
JesseF8

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb 20 euro beltegoed gekocht, meteen een smsje verstuurd dan krijg ik:
 
Je Blackberry BloX is actief. Deze wordt iedere maand automatisch verlegd a 12,50 euro vanuit je beltegoed. De volgende verlengingsdatum is 13/06/2012.
 
Dus dan probeer ik contacten toe te voegen op ping, maar dat werkt niet. Er komt dan te staan: In behandeling ( wacht op autorisatie ). Dat komt ook bij de ander als die persoon mij wil toevoegen. Ik heb mijn BlackBerry zaterdag gekocht dus daarom wil in nu pas mensen toevoegen.
 
Toen stond er op deze site dat je gratis kon smsen naar 4000 of iet in die geest dus dat deed ik en nu heb ik na deze 2 smsjes 2,11 beltegoed terwijl ik eerst 22,11 had.
 
Nadat ik dat smsje had verstuurd naar 4000 had ik een smsje gekregen waarin stond:
 
Vodafone info: Voordeel naar Bast is aangesloten voor de komende 30 dagen. Bedankt voor je aanmelding.
 
Nu ben ik dus 20 euro kwijt aan helemaal niks want ik kan nog precies hetzelfde. Dat laatste smsje kan zijn dat ik wat fout heb gedaan, maar ik had dat smsje nooit verstuurd als ik gewoon kreeg waarvoor ik had betaald. Dit is erg frustrerend omdat ik mijn BlackBerry nu vanaf zaterdag heb en ik er nog niks mee kan, en ik 40 euro kwijt ben. ( 20 daarvan was mijn eigen schuld aan internet terwijl ik dacht dat ik op wifi zat )
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
jeeh4 schreef:
T'is opgelost Kreeg vanmorgen ineens een ping en kon weer pingen Kwestie van geduld dus 😉
 @jeeh4, afwachten dus 😛
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes

Hallo JesseF8,

Je heb blijkbaar door het sms naar 4000 een verkeerde BloX geactiveerd, nu is het niet zo dat nu dat je dat niet ongedaan
kan laten maken, bel ff met deklantenservice die zullen dit voor je in orde maken, of anders stuur mij een PM met je 06nummer.


Groeten,



timrooijen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik ben onlangs naar euro disney geweest en ben vergeten daar mijn telefoon uit te zetten..
Ik heb de Blackberry Blox van 125MB per maand (volgens mij) en die zijn daar dus overschreden. Ik heb toen nieuw beltegoed gekocht en geprobeerd de Blox af te sluiten en opnieuw aan te zetten, dit werkte niet omdat ik moest wachten tot het abbonoment verlopen was (20 mei zou dit gebeuren). Dus na netjes gewacht te hebben, heb ik het gister opnieuw geprobeerd aan te sluiten (sms: blackberry aan - naar: 4000) en heb ik dus ook de bevestigings-sms ontvangen. De €12,50 is van mijn beltegoed afgeschreven, ik heb weer twitter, maar verder kan ik niet internetten/whatsappen/pingen. Kan iemand mij helpen?
 
Alvast bedankt.
SanCall

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Timrooijen

Ik wil je vragen mij een prive bericht te sturen met daarin de volgende gegevens:

Mobiel Nummer:
Datum aansluiten BB Blox:
Datum aansluiten Spring Promo:
Sinds wanneer werkt het niet meer:
Aan de hand van de bovenstaande gegevens kan ik dit dan laten nakijken.Dit wel via een prive bericht aan mij doen. En niet op het forum openbaar plaatsen.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Tim,
 
Mocht je (nog) niet weten hoe een PM te versturen, hier is de link.
 
PM voor SanCall
 
timrooijen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt allebei, ik heb de PM gestuurd, hopelijk kan je me zo snel mogelijk helpen, ik zou het erg waarderen.
SmeagoLL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi crew
 
ik heb sinds 2 dagen blackberry blox 
ik heb via vodafone site geactiveerd 
heb de blox van pingen emaile whatsappe facebook en surfen voor 12,50 in maand
hij is geactiveerd heeft 2 dagen gedaan
 
en nu heb ik geen ping bereikk meer kan niet pingen of gepingt
geworden 
 
ik snap niet waar aan ligt alles is gedaan zo als moest 
en doet het 2 dagen en dan is geen bereik voor te pingen krijg ik klokje te zien
 
mvg SmeagoLL
Blizz

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Was hier nog iets nieuws over? Ik zie dat de mods hun handen vol krijgen aan deze zogenaamde spring blox.
 
Grzz
 
Blizz
timrooijen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er is nog niks nieuws over, ik zie inderdaad veel mensen met een vrijwel gelijk probleem.. Dat van mij is nog niet verholpen, hopelijk gebeurt dat snel
 
gr. timrooijen
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ik hoop ook dat dit probleem snel is / wordt opgelost voor alle blackberry gebruikers!!
 
Kan een mod hier een status update over geven?
 
Groetjes,
Lange
tabz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb vanmiddag rond half 5 mijn blackberry blox geactiveerd en het is afgeschreven van mijn beltegoed.
maar voordat die vrouw zei dat ik een sms zou krijgen eindigde het gesprek en heb ik geen sms ontvangen, wat nu ?
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Tabz,

Kan zijn dat er vertraging in het systeem zit, waardoor je eventueel geduld moet hebben.

Je kunt anders ook je mobiele nummer via PM naar mij sturen, zodat ik kan kijken of ik het probleem opgelost krijg.

Groetjes,
BrownNese

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb mijn blackberry blox geactiveerd maar heb geen sms gehad en het geld is er wel vanaf geschreven ??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic