BartP

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Blackberry Algemeen] Whatsapp foutmelding en Blackberry App world werkt niet

Sinds vanmiddag ongeveer 15.00 uur werkt mijn whatsapp niet meer.
Ondertussen heb ik stuk of 6 keer de batterij eruit gehaald, de telefoon gereboot en terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Echter krijg ik nog steeds de foutmelding na steeds opnieuw whatsapp te downloaden (via internet, mijn blackberry app world werkt ook niet meer sinds vanmiddag, geeft de melding dat ze die aan het bewerken zijn).

Ik krijg de foutmelding java.io.Interrupted IOException: Local connection timed out after ~ 30000

Hebben jullie nog oplossing hoe bovenstaande problemen op te lossen (whatsapp en blackberry app world)?
Tevens de vraag hoe het komt dat de java foutmelding eigenlijk ontstaat.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
18 Reacties 18
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Bart,

Dat is wel vervelend. Whatsapp is toch wel erg handig 😉
De foutmelding die je krijgt is mij onbekend.

Beetje raar dat deze foutmelding blijft. Ook nadat je via meerdere kanalen Whatsapp opnieuw hebt gedownload.

Zijn er andere mensen in je omgeving die hier ook problemen mee hebben?

BartP
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik had als enige deze foutmelding van alle Blackberry gebruikers in mijn omgeving.
 
Echter vannacht rond 02.00 uur waren de problemen met de App World opgelost, tenminste ik kon er in.. Het programma reageerde nog wel erg sloom en het duurde erg lang om in een ander scherm te komen.
 
Sinds vandaag 12.30 uur kon ik mij opeens wel weer aanmelden bij Whatsapp, nadat ik het nog een keer opnieuw geïnstalleerd hebt.
 
De java foutmelding is dus verdwenen en mijn probleem lijkt (spontaan) opgelost te zijn.
wilsen

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar had ik laatst ook last van. Ik denk dat het aan een tijdelijke storing ligt. Vaker bij Blackberry app world, aangezien ik ook lees dat je niet op BB app world kon komen. Ik heb dat weleens vaker als de blackberry service uit valt via WIFI of het mobiel netwerk.
LauieK

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg deze foutmelding ook.
Ik heb geprobeerd whatsapp opnieuw te installeren en vervolgens kreeg ik deze foutmelding.
Whatsapp, FB en twitter werken nu niet meer..
Is er al een oplossing voor of moet ik geduld hebben?
Raha

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precie hetzelfde probleem met dezelfde error! Ik heb whatsapp een aantal keer verwijderd en weer geinstaleerd maar tijdens het opstarten van het progamma vragen ze het nummer en vervolgens geeft hij die arror aan. In tegenstelling functioneert mijn backberry app world het nogsteeds en ping facebook en twitter doen het ook gewoon. surfen op het web kan ik ook maar toch krijg ik whatsapp maar niet aan de praat! 
 
Weet iemand een oplossing?
FL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een uur of 13:00u heb ik ook last van de storing met Whatsapp.
Ik krijg de volgende foutmelding:

Onverwachte fout: Java.io.iterruptetIOExeption: Local connection timed out after ~ 30000

Heb vanalles gedaan: battery-pull, Whatsapp op alle mogelijke manieren geinstalleerd
Het lijkt er op alsof er een storing is met een BIS-server (terwijl er wel gewoon staat dat ik met BIS verbonden ben) alleen kan ik over een dergelijke storing nergens iets vinden (Vodafone, weten jullie meer?)

Hebben meer mensen hier op dit moment last van? En weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Groeten,
Floris
Christien19

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo! 
 
ik kon sinds vannochtend niks meer verzenden/ ontvangen via whatsapp. ook deed internet wifi + 3G het niet goed en wou facebook niet vernieuwen. raar genoeg deed twitter het wel gewoon. na een tijd gewacht te hebben heb ik whatsapp maar verwijdert en wou ik deze opnieuw installeren. Ook ik kreeg de zelfde error melding: Java.io.InterruptedlOException ... iemand al enig idee hoe ik dit kan oplossen??vind het heeeel erg vervelend dat what'sapp het niet doet haha! 
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste

Hartelijk dank voor jullie meldingen!

Om jullie problemen te kunnen onderzoeken, zou ik graag van jullie de volgende informatie via PM binnen krijgen:

Mobiel nummer:
Welke toepassing veroorzaakt het probleem:
Welke foutmelding krijg je:
Welk toestel gebruik je:

Wat is de software versie van dat toestel:
Zie je wel 3G met Blackberry icoon of GPRS bij de verbinding:


Met deze informatie kunnen onze mensen het voor jullie verder uitzoeken.

Dit hoeft natuurlijk niet massal naar mij maar kan ook naar de andere mods.

Groetjes,
Marleen87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zijn er nog mensen met problemen bij de app-world? Ik kan er inmiddels al 14 uur niet meer in...

FB doet het wel, BBM ook,,, maar whatsapp niet.. Wat kan ik hier aan doen?
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Marleen,
 
Dit klinkt misschien heel stom, maar heb je je batterij al eens uit het toestel gehaald en hem toen opnieuw opgestart?
Dit lost bij BB vaak 9 van de 10 problemen op.
BBZ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds gisteravond had ik ook al geen verbinding meer met whatsapp en met internet. Facebook deed het eerst nog wel tot vanmorgen, maar doet het nu ook niet meer. Het rare is dat ik wel gewoon nog mailtjes binnen krijg en dat de GPRS verbinding gewoon nog goed is, maar ik niks meer kan doen wat te maken heeft met internet omdat ik dan een melding krijg dat ik geen verbinding heb. Ik heb mijn batterij er al een paar keer uitgehaald en opnieuw op laten starten, maar niks helpt. Ik vind het in ieder geval heel vervelend en hoop dat iemand mij kan helpen.
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Beste BlackBerry gebruikers,

Het probleem waar jullie melding over maakte is inmiddels opgelost.
RIM (fabrikant BlackBerry) bleek zelf problemen te hebben, waardoor een deel van de blackBerry gebruikers problemen had
met datadiensten zoals WhatsApp ect.

Mocht je toch nog problemen hebben geef dan eerst het toestel een reset.Terwijl het toestel aanstaat de accu uit het toestel halen
en daarna herplaatsen opstarten en opnieuw proberen.

Als je daarna nog problemen heb neem dan contact op met de klantenservice...dan is er waarschijnlijk toch iets anders aan de hand.


Groeten,

Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey mensen,
 
Kunnen jullie ook bevestigen dat alles weer werkt?
 
Ik ben benieuwd!
 
Groetjes,
maccie1971

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Omdat Whats App bleef hangen heb ik de hele app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu moet ik echter mijn telefoonnummer invoeren en dan geeft ie een foutmelding, ik heb al de batterij eruit gehaald, heeft ook niet geholpen helaas!! Wat moet ik nu doen??
 
Groetjes,
Sandra
 
Daniella

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan iemand mij Alsjeblieft helpen.
Ik kan niet meer op whatsapp.
 
Ik krijg de volgende foutmelding:

Onverwachte fout: Java.io.iterruptetIOExeption: Local connection timed out after ~ 30000

Heb vanalles gedaan: battery-pull, Whatsapp op alle mogelijke manieren geinstalleerd
Het lijkt er op alsof er een storing is met een BIS-server (terwijl er wel gewoon staat dat ik met BIS verbonden ben) alleen kan ik over een dergelijke storing nergens iets vinden
 
(Vodafone, weten jullie meer?)
Ik heb deze maand betaald voor mijn bloks, kreeg ook een sms terug dat ie was geactiveerd.
 
Help!!
 
Mvg Daniella
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Beste wat je nog kan doen is een backup maken via Blackberry Desktop Manager en hem terugzetten naar de fabriekinstellingen. Hieronder vind je nog de link naar de Blackberry Desktop Manager:

Hoop dat helpt!

Ow hieronder vind je nog de instructie hoe je de Fabrieksinstellingen terugzet:


  • Ga naar het menu (scherm met alle icoontjes)
  • Ga naar “Opties” > “Beveiligingsopties” > “Toestel leegmaken”
  • Vink aan welke items er van het toestel verwijderd moeten worden.
  • Voer het woord “BlackBerry” in om te bevestigen
  • Kies “Leegmaken” en het toestel zal opnieuw opstarten.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Iedereen:
 
Volg het advies van Patrick hierboven niet op! ( sorry mate maar je info strookt tov wat Roy heeft doorgegeven)
Je doet users hun toestel laten wipen. Roy heeft ons gevraagd gegevens naar hem te sturen zodat dit onderzocht kan worden.
 
Just my 2 cents. Ben je jezelf niet in de probs aan het brengen met dit advies?
Tip! Overleg met elkaar of lees het hele topic.
 
PS: Normaal reageer ik nooit zo, echter een wipe aanraden terwijl het probleem kennelijk ergens anders ligt is wel heeel erg rigoreus en lost het probleem niet op.
 
De vraag van Roy is:
 
Om jullie problemen te kunnen onderzoeken, zou ik graag van jullie de volgende informatie via PM binnen krijgen:
 
Mobiel nummer:
Welke toepassing veroorzaakt het probleem:
Welke foutmelding krijg je:
Welk toestel gebruik je:

Wat is de software versie van dat toestel:
Zie je wel 3G met Blackberry icoon of GPRS bij de verbinding

marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo DroidGuru

De gegevens verzamelen gold toen RIM nog een storing had. Deze is verholpen hier is dan ook wat anders aan de hand.
Wat betref de Wipe Handheld... op dit moment zal ik zelf dat advies ook nog niet geven.

Wat ik zelf adviseer;
-reset, mogelijk herhaaldelijk.
-Service Books wissen en opnieuw laten toekomen.

Anders toch klantenservice bellen..

Wat ik verder nog weet, dat vooral BlackBerry gebruikers met wat oudere firmware versies getroffen werden door de storing
bij RIM, kijk eens als je problemen heb hoe oud de softwae versie is.


Groeten,

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic