Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

[Blackberry Algemeen] FAQ Blackberry Desktopmanager

FAQ Blackberry Desktopmanager

De Blackberry Desktopmanager is de software die nodig is om gegevens tussen je Blackberry en de computer te synchroniseren.
Je kunt de laatste versie hier downloaden.

Hoe ziet de software uit?



Je ziet hier bovenaan “Toestel” en “Extra”

Onder toestel vind je de volgende opties:



Alles synchroniseren en synchroniseren op type is persoonlijk in te stellen.

Back-up maken:



Hier kun je aangeven wat voor back-up je wilt maken. De mogelijkheden zijn, Volledig, snel en aangepast ( zie boven in scherm)
Verder geef je de back-up hier een naam en geef je het pad op waar dit opgeslagen moet worden.

Terugzetten:



Hier kun je je gemaakte back-up terugzetten. Je ziet als het goed is de back-up die je gemaakt hebt en de datum van de back-up.
Je kunt vervolgens verder opgeven welke gegevens hersteld moeten worden.

Gegevens verwijderen:



Dit is een optie waarbij je een beetje op moet letten, één verkeerde klik en je bent je gegevens kwijt.
Je kunt ervoor kiezen alles in één keer te verwijderen of per onderdeel specifiek.

Ook hier kun je weer een back-up maken voordat je begint.

Toestelopties:




De toestelopties bestaan uit 4 tabbladen, Algemeen, Enterprise e-mail, Media, en weer Back-up.

Onder het kopje Algemeen kun je de naam opgeven van je toestel en aangeven wat moet gebeuren als je je toestel aan de computer koppelt (back-up, welke gegevens back-uppen)



Enterprise E-mail is voor de meesten niet van toepassing, mocht je een BES ( Blackberry Enterprise Server) hebben word de mail via de beheerders van de BES server ingesteld.



De Tab Media geeft aan welke muziekbron gebruikt moet worden

Bovendien kan hier aangegeven worden wat de standaardmappen moeten zijn voor afbeelden en video’s.
De laatste optie Media op mijn toestel biedt je de mogelijkheid om te kiezen waar je de media wilt opslaan, de geheugenkaart (mits aanwezig) of het intern geheugen van de Blackberry.
Je kunt ook in een keer alle media verwijderen en aangeven hoeveel ruimte er op de geheugenkaart vrij moet blijven voor media



In de Tab Back-up kun je de instellingen mbt back-up wijzigen.
Je kunt ervoor kiezen handmatige of automatische back-ups te maken, wat voor soort back-up en waar de back-up opgeslagen moet worden.



De optie “Toestel eigenschappen” laat zien welk model toestel je hebt, hoeveel batterij, welke software versie er op de Blackberry staat, welke netwerken ondersteund worden enz enz.

Toestel bijwerken:



Deze optie spreekt voor zich, hier kun je controleren of er updates beschikbaar zijn voor je toestel.
Ook kun je hier oudere versies installeren ( downgraden)

Tot zover weer, mocht er wat foutief zijn, let me know please!

Greetz,

Chris

Moderator
Vodafone Forum

9 Reacties 9
Blizz

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Goed werk Chris, dat is inderdaad de basics van Desktop Manager 😄 Omdat dit toch een FAQ sheet is .... Het kan zijn dat je na een random update of toestel wipe je Blackberry App World kwijt bent. Je kan dan via Blackberry Desktop Manager Toepassing je applicaties op je Blackberry beheren en zo ook je Blackberry App World terug zetten.

Je kan het ook gewoon via je toestel downloaden direct op je Blackberry, ga gewoon naar Blackberry toe!

Btw dat mis ik wel in deze topic....uitleg over Toepassing en Organizer, misschien een idee om deze ook te doen Chris?

Signed

Blizz
Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
@Blizz,

Kudo's are on your way mate, dat de app world op die manier "teruggevonden" kan worden is idd wel erg makkelijk 😉

Bovendien heb ik je bericht vet gemaakt zodat het opvalt, niet erg mag ik aannemen?
rketelaars

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb dat programma en updates gadaan en nou is mijn blackberry sloom
 
wat moet ik nou doen??
 
 
Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
rketelaars schreef:
ik heb dat programma en updates gadaan en nou is mijn blackberry sloom

wat moet ik nou doen??


Hi rketelaars,

Wat bedoel je precies, ik heb dat programma en updates gedaan? Het gebruik van de Desktop Manager staat namelijk los van de snelheid van je Blackberry zelf.

Heb je de Desktop Manager en Firmware updates gedownload?

rketelaars

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb dat prgramma gedownload, en had toen de updates gedaan die erop stonden toen hij opnieuw op had gestart wilde ik kijken maar toen deed de blackberry het opeens echt super sloom terwijl ik net een nieuwe heb.
toen heb ik alles maar weer terug gezet zoals het was en nou blijft hij net zo sloom
rketelaars

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
blackberry desktop software heet het programma
 
rketelaars

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hij doet het al weer wat beter misschien komt het wel op het begin dat hij zich weer aan moet passen ofzo.
 
dan heb ik nog een vraagje maar ik weet niet of u mij daarbij kan helpen,
 
ik heb een blackberry 8520 en hij geeft aan dat ik geen blackberry service.
en ik wil smsen maar dan komt er steeds te staan ongeindentificeerde abonnementhouder en moet hem daardoor steeds opnieuw opstarten wil ik een smsje verzenden
 
m.v.g
Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi,

Ik wil je graag verwijzen naar de huisregels op het Vodafone Forum.
Er loopt namelijk al een Topic over de ongeidentificeerde abonnementshouder.

Ga hier maar eens kijken.
Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Naar aanleiding van een email zal ik ook de instructies om de talen op de Blackberry te verwijderen of toe te voegen vermelden.
De andere apps kun je ook beheren hier.

Als eerste heb je de Desktop Manager nodig, er staat in de FAQ waar deze gedownload kan worden.

Vervolgens zie je onderstaand beeld.



Hier klik je vervolgens op Toepassingen of Applicaties:





Hier zie je een overzicht van alle apps. Vanaf hier is het eigenlijk appeltje, eitje.
Achter de apps staat een X of een plusje, de x verwijderd de app terwijl het plusje ze installeert.

That's it!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic