davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

BlackBerry OS update

Is er al bekend of update 10.2.1 ook al volgende week de 28e bij Vodafone wordt uitgevoerd?


115 Reacties 115
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @MacDEV ,

ik ben net als jou ook geen moderator he.

Ik verwerk alleen het antwoord van de moderator:
"In het geval van een toestel dat niet door ons verkocht wordt zijn wij niet betrokken bij een controle van OS-updates." in mijn bronnen.

Daar in wordt aangegeven dat vodafone (simkaart aanbieder) de updates OTA beschikbaar moet stellen.
Hier uit neem ik aan dat Vodafone iets met het IMEI nummer doet om te controleren of er een vodafone simkaart inzit. Anders klopt het verhaal van de moderator totaal niet.

Als deze informatie van deze moderator niet blijkt te kloppen, dan geld uiteraard jou gehele theorie.

Het enige wat ik gelezen heb. is dat de telefoon wel "Factory unlocked" moest wezen. Ik begreep van blackberry experts dat dit te zien was aan het opstart scherm. Maar als jij zegt dat dit bij elke telefoon zo is, geloof ik je op je woord. Ik ben geen blackberry expert, en gebruik ze ook niet. ik lees alleen veel informatie er over in nieuws artikels.

Dat vodafone invloed heeft op JOU update vind ik erg vervelend. Alleen dit is een keus van blackberry. Blackberry kan dit ook zelf doen.

davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Poita ,

http://forum.vodafone.co.uk/t5/BlackBerry-10/10-2-1/m-p/1895784#M1518

hier de discussie op het vodafone uk forum.

Zoals ik al eerder heb gezegd ik ben geen vodafone moderator. ik ben geen vodafone medewerker

Als je mijn antwoorden gelezen had:
Vodafone kan zover ik weet een update tegen houden voor toestellen die ze zelf geleverd hebben. ( hiet staat duidelijk dat ik niet voorledig bekend op dit onderwerp ben, maar dat volgens mij vodafone de update tegen kan houden)

jij zegt zelf:
BlackBerry pusht de update en het grote voordeel van 10.2 is / was dat carrier approval niet meer nodig was.

zoals ik al aangeef, dat is nog wel nodig.

Als die wel binnenkomt bij HI, KPN, Tmobile. Dan betekent het waarschijnlijk dat hun hem WEL geapproved hebben.

Vervolgens zeg ik je weer:
BlackBerry is still relying on the carriers to first approve the OS build before it gets pushed to you.
(BlackBerry is nog steeds afhankelijk van de providers om eerst de OS goed te keuren. Wanneer het pas aan de klant geleverd word.

Zoals ik al aangaf:
Vodafone houdt de update niet tegen op toestellen die door hun zelf beschikbaar zijn gesteld.

Dus op een Blackberry, die beschikbaar is gesteld door vodafone. Moet die gewoon binnenkomen. Voor alle andere modellen. Is de fabrikant / verkoper van de winkel verantwoordelijk. Als je een telefoon hebt van vodafone waar die niet op binnenkomt. DUS GELEVERD DOOR VODAFONE. dan moet je de simkaart er uithalen.

Wat @MacDEV zegt:
Als je een BlackBerry Z30 hebt gekocht buiten Vodafone om ben je genaaid. Ja maar niet door vodafone, maar door je verkoper / blackberry. Want vodafone is hier niet verantwoordelijk voor. Zij zijn jou netwerk aanbieder, en niet de partij die support moet leveren voor jou toestel.



NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Trouwens gewoon even brainstormen in het open.

Ik hoor jullie als maar zeggen; ja de rest heeft hem wel! en als je een andere simkaart er in stopt, van een andere provider! dan doet die het wel!.

Misschien een rare vraag, waarom haal je die simkaart dan niet even? gewoon prepaid. en dan via wifi updaten. Of leen je die van iemand anders.

Ik snap het moet niet nodig zijn. Maar als je vooraan wilt lopen, moet je soms zulke oplossingen verzinnen
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
cvdburgh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nu wordt er gemeld dat de Z30 update van Vodafone (en KPN) eindelijk wordt aangeboden OTA.

Thanks. I guess...
selliebus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, Ik heb recentelijk een Blackberry Z10. Nu las ik dat OS 10.2.1.3175 (http://www.bbhub.nl/8827/blackberry-os-10-2-1-3175-verschijnt-voor-alle-blackberry-telefoons/) is uitgegeven, ook via Vodafone beschikbaar.

Als ik op mijn Z10 kijk naar de versies zie ik:
Software versie is 10.2.1.2102
OS-Versie is 10.2.1.2141

Lijkt me niet de laatste versie. Als ik echter controleer op updates, komt de melding dat ik de recenste software heb. Is dit inderdaad de laatste versie en zo nee, hoe kan ik een update ‘ forceren’?

Alvast bedankt voor de informatie
ThorJ

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Anders even proberen via Blackberry Link. Toestel aan je computer aansluiten (kun je meteen een backup maken) en zoeken naar laatste OS. Grote kans dat het dan wel lukt. Succes! 😉
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
troublemakermk4

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb zelf de laatste versie 10.2.2.932 (1532) via Sachesi gedownload voor de Blackberry Z10 (STL 100-2).

Sachesi kan je via google downloaden. (is 'n handig programmatje om mee te werken)


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @troublemakermk4,

Bedankt voor het delen van deze nuttige informatie, deze software ziet er goed uit.

Let wel op! Het gebruik hiervan is op eigen risico!
Glenn-san

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi team!

Ik werd zojuist via de klantenservice lijn wijs gemaakt dat Vodafone geen enkele invloed heeft op BlackBerry 10 updates en dat dit allemaal via de servers van BB direct gaat.
Nou is dit natuurlijk al járen niet het geval, BlackBerry stuurt altijd testversies van besturingssystemen naar providers en die kunnen het af- of goedkeuren voordat het via hun netwerk verspreid wordt. Dus geen enkele update gaat zomaar over het netwerk van Vodafone uit zonder dat jullie daar invloed op hebben lijkt me.
Anders had ik namelijk al een update gehad, want voor de BlackBerry Passport is al een update uit in meerdere regio's.

Antwoorden zoals dat doen me vermoeden dat jullie weinig actuele BlackBerry 10 kennis binnen het team hebben, en ik vroeg me dan ook af of jullie misschien verlegen zitten om testers?

Ik heb dus een BlackBerry Passport en Q10, deze werken verder vlekkeloos via Vodafone. Dus als jullie vragen voor mij hebben, om iets te testen of iets dergelijks houd ik me aanbevolen. Ook zouden jullie moeten overwegen jullie Android apps aan te bieden via de Amazon Appstore, die wordt nu officieel ondersteunt door BlackBerry op hun toestellen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Glenn-san,

Met betrekking tot de test-versies heb je inderdaad gelijk. Dit is ook geen geheim hoor maar een standaard procedure. Niet alle (1e lijn) collega's hebben inzage in deze processen dus ik kan het ze ook niet kwalijk nemen dat ze dit niet weten. Je feedback is in ieder geval welkom. Zie hiervoor ook Vodafone.nl/feedback.
Glenn-san

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de reactie, duidelijk.
DGloudemans

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik merk dat niet alleen aan de telefoon bij support weinig kennis is over BB10, laat staan dat ze snappen dat je geen BB-blox meer nodig hebt voor deze type toestellen.
Maar ben je weleens een Vodafone Shop binnen gelopen en met je BB in je hand vragen gesteld, ze kijken je aan of je uit Jurassic Park ontsnapt bent. Of ze zeggen Nee daar bieden we geen support voor?? WTF wat dan voor al die BES klanten die misschien inmiddels net als jij de Passport hebben.
Daarom download ik alle OS, of het nu Full release is of Leakes alles via Sachesi, en niet wat Vodafone me aanbied, ik heb Q10, Z30 en Z10 en alles op Leaked en Vodafone en geen problemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic