davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

BlackBerry OS update

Is er al bekend of update 10.2.1 ook al volgende week de 28e bij Vodafone wordt uitgevoerd?


115 Reacties 115
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Suki, ik neem aan dat je het over de 10.2.1 update van het BlackBerry OS hebt? Reken er op dat die in de hele wereld later dan de 28e wordt uitgerold. Toestelfabrikanten gaan altijd eerst nog in overleg met providers om te zorgen dat de update op hun netwerk werkt.
Daarna worden toestel-updates meestal gefaseerd uitgerold over verschillende landen, verschillende types toestellen en binnen die landen over een bepaald percentage van de gebruikers per keer.
Dat om te zorgen dat de update-servers niet in één keer doorbranden 😉

Dus reken er op dat je nog wat langer moet wachten.

PS.
Je topicstart was wat erg summier, dus ik heb in ieder geval je topictitel iets verduidelijkt 😉
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Wat een onzin....
Zie hier: http://crackberry.com/carriers-around-world-now-pushing-blackberry-os-1021
En in de reacties te zien dat het bijna overal beschikbaar is...
Lopen jullie weer achter de feiten aan... en ook al geen BlackBerry's meer verkopen...foei!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het is algemene info die aangeeft hoe een software-release meestal gaat. Geen onzin, gewoon een feit. En uiteraard is er ergens een provider die de eerste moet zijn. Het kan dus goed dat de update de 28e er is, het kan ook iets langer duren. Dat weet je nooit helemaal van tevoren en dus geef ik geen harde datum. Hoe dan ook is het gewoon even geduld hebben, dan komt hij vanzelf. Wat je van die info vindt, mag je zelf weten 😉
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, in de online shop zit op dit moment inderdaad alleen een Prepaid BlackBerry @Poita . Maar dat wil niet zeggen dat we geen BlackBerries meer verkopen. In de winkel en via andere kanalen zijn ze nog gewoon te krijgen (mits op voorraad uiteraard) en in de online shop keren ze ongetwijfeld ook weer terug.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
MacDEV

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eh, dat Vodafone niet verantwoordelijk is voor de update is pure onzin, de provider is nog steeds degene die bepaald of een update wel of niet gepushed wordt naar de telefoon. Even letterlijk geknipt uit het persbericht van BlackBerry:

Availability
Subject to carrier approvals, BlackBerry 10 OS version 10.2.1 will be available to customers around the world, rolling out starting today in the U.S., Europe, Canada, the Middle East, Africa, Asia Pacific and Latin America, and will be available for the entire line of smartphones running BlackBerry 10 (including the Porsche Design P’9982).

Subject to carrier approval dus. Oftewel, de carrier moet het goedkeuren. De carrier is dus gewoon Vodafone zelf.
Zowel KPN als t-mobile pushen de update al actief naar de toestellen (dit kun je lezen op onder andere crackberry.com en tweakers.net). Vodafone is dus de laatste grote provider die niet "wakker"is.

De smoes dat de provider nu eerst nog moet testen en dergelijke snap ik ook niet, de test versies van het nieuwe OS zijn al maanden te downloaden dus Vodafone had allang kunnen testen of de boel naar behoren werkt. Sterker nog, je kunt de test versie zelf installeren buiten Vodafone om en dan werkt alles prima.

Ook het verhaal dat je in de winkels nog blackberry toestellen kunt krijgen klopt niet, in elk geval niet in de Vodafone (en Belcompany) winkels in Nijmegen. Het enige wat je daar nog vind zijn antieke BB's met voornamelijk prepaid.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb ook niet beweerd dat we BlackBerry ruim in de schappen hebben liggen toch? 😉 Ik blijf het toch jammer vinden dat er automatisch wordt aangenomen dat wij liggen te slapen. Waarom er bij ons altijd van het slechtste wordt uitgegaan...
Maupertus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat Vodafone steeds laat is met BlackBerry updates waar elke andere provider ze al pusht en erg vervelend onduidelijk is in informatie geven. Op dit moment zijn KPN en T-Mobile al aan het updaten.
MacDEV

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
BasT: niet ruim in de schappen is dus een andere manier van zeggen niet in onze winkels meer te koop.

In Nijmegen (toch niet echt een klein dorp) zijn ze simpelweg niet te koop bij de officiële Vodafone winkels. Geef gewoon toe dat Vodafone blackberry laat vallen. Uiteraard is dat de keuze van Vodafone zelf. Maar het betekent wel dat ik mijn abonnement niet verleng bij Vodafone. Want als ik ergens anders een BlackBerry koop met een Vodafone abonnement ben ik niet verzekerd van toekomstige updates. Bij de concurrentie vooralsnog wel.
MacDEV

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maupertus, beter had ik het niet kunnen verwoorden!
E10CDM

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
vanmorgen antwoord van Vodafone nav vraag op Facebook van iemand: Vodafone Nederland Hi Hicham, it appears there is a delay in this case. Our technical department is investigating this and you will be notified when the update is available. We expect this to be very soon. Regards, Mitch 56 minuten geleden · Vind ik leuk · 1
murat

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer kot een Update 10.2.1 voor blackberry q10. Tmobile heeft t al. Maar heb vodafone, en wil graag die nieuwe update
Maupertus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@murat Zoals je hierboven kan lezen is dat nog volkomen onduidelijk. BB hanteert gelijke releases voor alle toestellen.

Gdenzel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi mede BB10 gebruikers,

Kan je niet wachten op de update zoek iemand met als provider de concurrenten van Vodafone. Ik heb het vandaag met die van me vriendin gedaan werkt vlekkeloos . Uiteraard alleen als je toestel sim lock vrij is.

Weet dat we het niet gewend zijn van Vodafone, maar in een wereld waar android en ios het meeste geld opleveren is het logisch dat ze ons niet de beste service geven. Wel jammer, want als zij zich iets meer verdiepte in BB10 zouden ze erachter komen hoe goed en soepel het loopt. Uiteraard ken ik de marges niet dus om over een bias vanuit hun zijde te spreken qua marges durf ik niet helemaal aan. Ik vermoed het echter wel.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo all,

Ik heb zojuist overleg gehad met onze technische afdeling en daaruit is het volgende gekomen:

De reden dat de update nog niet beschikbaar is, komt doordat we de huidige versie hebben afgekeurd. We zijn momenteel een nieuwe BlackBerry OS 10.2.1 versie aan het testen en proberen deze zo snel mogelijk vrij te geven.

Zodra er meer informatie bekend is zullen we dit z.s.m. met jullie communiceren.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Poita schreef:
Enne waarom is deze versie afgekeurd?
Lijkt me iets vanuit HQ in Engeland want geen enkel Vodafone netwerk biedt de update aan.
@Poita

Ik heb geen informatie over de precieze reden. Maar ik kan me voorstellen dat als er een update wordt afgekeurd, dit in overleg met andere Vodafone-landen gebeurt en de informatie in ieder geval met elkaar wordt gedeeld.


davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Moeten wij Vodafone maar eens afkeuren!
Update is al lang geleden vrijgegeven om te testen...
Had inmiddels al een nieuwere versie goedgekeurd moeten zijn.
Jammer Vodafone......
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic