Wedge

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BlackBerry Basis internet bundel op andere telefoon

Beste Vodafone en/oflezers,
 
Ik heb een vraagje met betrekking tot de Vodafone Blackberry Basis bundel.
 
Ik heb bijna 2 jaar geleden een abbo genomen met een blackberry.
Nu heb ik onlangs een nieuwe telefoon gekregen (S3) en vroeg mij af of deze internetbundel nou wel of niet geldt voor andere telefoons.
 
Na wat googlen e.d. wordt ik er niet veel wijzer van, de één zegt namelijk dat het geen probleem is en de ander zegt dat dit niet kan.
 
Helaas kan ik dit zelf niet testen omdat er in mijn blackberry een SIM kaart zit en de S3 een micro-SIM heeft.
Nu kan ik deze wel omruilen maar ik ben bang dat ik dan geen gebruik meer kan maken van deze bundel.
 
Kunnen jullie mij misschien uitleg geven of dit wel/niet mogelijk is?
Indien het mogelijk is, kan ik mijn abbo natuurlijk gewoon verlengen bij Vodafone 🙂
 
Ik kan geen nieuwe abbo nemen met nummberbehoud via Vodafone omdat het postpaid is ofziets.
 
Bij voorbaat dank! 🙂
- W
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Wedge,

als de BlackBerry Service de enige internetbundel is die je op je huidige abonnement hebt geactiveerd dan is het inderdaad niet mogelijk om deze bundel in je Samsung te gebruiken. Deze werkt namelijk alléén op een BlackBerry. Het is echter meestal zo dat je een abonnement afsluit waar ook een normale databundel in zit (bijvoorbeeld een bundel van 1GB). Daarnaast sluit je dan de BlackBerry Service aan. De bundel die standaard in het abonnement zit die kun je dus wél gebruiken in je Samsung.

Ik zou je dus willen vragen om eens in My Vodafone te kijken welk abonnement je precies hebt. Zit daar een databundel bij? Dan kun je deze in je Samsung gebruiken. Zit deze er niet bij? Dan werkt de BlackBerry Service niet in je Samsung.

Als je contractvrij bent en als er een databundel bij je abonnement zit dan kun je in ieder geval de BlackBerry Service laten uitschakelen. Deze geldt namelijk tot de einddatum van je contract. Op die manier hoef je niet maandelijks te betalen voor iets dat je niet gaat gebruiken! Je kunt dan je huidige abonnement (zonder de BlackBerry Service) laten doorlopen tot het moment dat je zelf een verlenging wilt plaatsen.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het graag! 😉

Bekijk in context

5 Reacties 5
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Wedge,

Je kunt je simkaart gewoon laten activeren en in je nieuwe toestel gebruiken met het internet 🙂
Als je verlengt dan vervalt je blackberry bundel en krijg je een gewone internet bundel.

Dus het is allemaal mogelijk

Veel plezier met je nieuwe toestel!
Wedge
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Arina!
 
Bedankt voor jouw reactie.
 
Ik heb vanmiddag mijn SIM-kaart omgeruild maar deze meneer meldde weer dat het internet daar dus toch weer niet op werkt (op mijn andere toestel, omdat het geen blackberry is).
 
Verwarring?!
Ik durf het nu eigenlijk niet aan, al heb ik in mijn abbo aanstaan dat alle internetverbruik buiten mijn bundel 10,- per GB is(niet veel maar toch, geld is geld). 
 
Het kan natuurlijk ook gewoon een verkooppraatje zijn geweest maar ik wil het toch nog even van jou kant horen. 🙂
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Wedge,

als de BlackBerry Service de enige internetbundel is die je op je huidige abonnement hebt geactiveerd dan is het inderdaad niet mogelijk om deze bundel in je Samsung te gebruiken. Deze werkt namelijk alléén op een BlackBerry. Het is echter meestal zo dat je een abonnement afsluit waar ook een normale databundel in zit (bijvoorbeeld een bundel van 1GB). Daarnaast sluit je dan de BlackBerry Service aan. De bundel die standaard in het abonnement zit die kun je dus wél gebruiken in je Samsung.

Ik zou je dus willen vragen om eens in My Vodafone te kijken welk abonnement je precies hebt. Zit daar een databundel bij? Dan kun je deze in je Samsung gebruiken. Zit deze er niet bij? Dan werkt de BlackBerry Service niet in je Samsung.

Als je contractvrij bent en als er een databundel bij je abonnement zit dan kun je in ieder geval de BlackBerry Service laten uitschakelen. Deze geldt namelijk tot de einddatum van je contract. Op die manier hoef je niet maandelijks te betalen voor iets dat je niet gaat gebruiken! Je kunt dan je huidige abonnement (zonder de BlackBerry Service) laten doorlopen tot het moment dat je zelf een verlenging wilt plaatsen.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het graag! 😉
Wedge
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi MaartjeP,
 
Ik heb helaas een Bel+SMS bundel zonder internet, wel heb ik de internet extra blox maar deze valt natuurijk ook weer buiten de bundel denk ik?
 
Het helemaal duidelijk! Heel erg bedankt voor jullie duidelijke uitleg! 🙂
 
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Wedge,

als je een Internet BloX hebt toegevoegd op je nummer dan kun je hiermee gebruik maken van internet op je Samsung.
Het aantal MB's of GB's wat in deze BloX zit kun je besteden aan data. Kosten buiten je bundel worden pas in rekening gebracht als je het aantal MB's of GB's verbruikt het van deze BloX.

Is het zo duidelijk? Anders hoor ik het graag 😄


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic