MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes

BlackBerry 10

Heey, zijn er al mensen die uitkijken naar de BlackBerry 10 ? Ben erg benieuwd naar de reacties hier op het forum.

Zijn ze er nog ? De BlackBerry users die na al het Android geweld van de laatste tijd echt gaan voor de BlackBerry 10 😄
36 Reacties 36
roberto1806

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik! 
 
Ik wacht al maanden op die nieuwe blackberry.
Heb onderand alle filmpjes op youtube bekeken die er van zijn en op het internet alle posts bekeken 😜
 
 
#bb10gaathetmaken:3
MauriceD
Expert topicstarter
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
roberto1806 schreef:
Ik!

Ik wacht al maanden op die nieuwe blackberry.
Heb onderand alle filmpjes op youtube bekeken die er van zijn en op het internet alle posts bekeken 😜


#bb10gaathetmaken:3
Heey Roberto, wat goed dat je er zo over denkt. Ik hoop ook dat BlackBerry een kleine inhaalslag kan maken op de huidige generatie Android toestel. Kun je aangeven waarom je voor BB gaat ? Erg benieuwd naar je reactie 😄
roberto1806

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heee
 
 
Nou ik heb voor bb gekozen omdat ze een prachtig goedwerkend fyziek toetsenbord hebben en een trackpad.
Ik heb zelf nu een torch 9810 dus ook nog touchscreen er bij.
 
Een bb playbook heb ik ook nog.
 
Ik ga zeker voor de blackberry 10 (de l serie) omdat hij best groot is en met peek en de hub heel makkelijk al je berichten kan bekijken.
En het virtuele toetsenbord is zo mooi bedacht.
 
Hopelijk maakt hij ook wel een inhaalslag op de android.
De playbook is al we omderweg met wat bekende apps zoals angry birds en jetpack joyride.
 
 
Groetjes roberto
 
 
MauriceD
Expert topicstarter
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
roberto1806 schreef:
Heee


Nou ik heb voor bb gekozen omdat ze een prachtig goedwerkend fyziek toetsenbord hebben en een trackpad.
Ik heb zelf nu een torch 9810 dus ook nog touchscreen er bij.

Een bb playbook heb ik ook nog.

Ik ga zeker voor de blackberry 10 (de l serie) omdat hij best groot is en met peek en de hub heel makkelijk al je berichten kan bekijken.
En het virtuele toetsenbord is zo mooi bedacht.

Hopelijk maakt hij ook wel een inhaalslag op de android.
De playbook is al we omderweg met wat bekende apps zoals angry birds en jetpack joyride.


Groetjes roberto


Zo te horen heb je een connectie met BlackBerry, wat vind je van de huidige Android toestellen ? Merken zoals Samsung, HTC en iPhone natuurlijk 🙂
janny

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja ik wacht op de blackberry 10 heb nu de blackberry torch  9800 en volgende maand loopt abbo af dus nog even geduld 
Wat er al openbaar is ziet er goed uit  zeker als je leest dat andriodapps ook nog makkelijk overgezet kunnen worden 
 
 
Willems

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben zelf 2 jaar lang blij geweest met mijn Bold 9700, al is ie na veelvuldig gebruik wel duidelijk aan het aftakelen. Ook bezitter van de PlayBook. RIM maakt in principe prima apparaten, hier en daar wat details die beter kunnen, maar over het algemeen zijn ze zeer gebruiksvriendelijk. Het zit ze alleen niet mee m.b.t. het aanbod aan apps. Vicieuze cirkel. Waar het begon weet ik niet precies, maar: minder apps > minder verkoop > minder apps > minder verkoop etc. Developers verliezen het vertrouwen om een return on investment (ROI) te halen dus zullen ze niet zo makkelijk voor een platform apps ontwikkelen als dat weinig garantie voor winst geeft. Veel verder dan dat kijken ze helaas niet. Om met de PlayBook even een voorbeeld te geven. De PlayBook ondersteunt Android apps. De gebruiker is daardoor in staat via een omweg een heel scala aan apps op de PlayBook te instaleren. Echter, vaak werken deze apps niet meer precies zoals ze zouden moeten. Voor een developer daarentegen hoeft een directe port, met een paar hele kleine aanpassingen, bijna niets te kosten. Heel jammer dat ze hier de moeite niet voor nemen, dat terwijl Blackberry-gebruikers er om bekend staan niet te schromen voor een app te betalen (hier zijn cijfers van te vinden). 

Vandaag weer een positief bericht over de beurscijfers van RIM. Maar daarmee zijn ze er nog niet. Omdat er veel te veel mensen rondlopen op deze aardbol die geilen op de absolute aantallen van beschikbare apps in app-stores, zal er eerst daar iets drastisch moeten veranderen. Opnieuw heel jammer. Men wil niet inzien dat slechts 5% van zo´n mega-aanbod aan apps er ook echt toe doet. Gemiddeld genomen niet meer dan dat. Daar moet ik wel eerlijk bij zeggen dat bij BlackBerry een hoop goede apps nog ontbreken, mede door het bovengenoemde denkbeeld van ontwikkelaars. 

Aan de nieuwe telefoons zal het denk ik niet gaan liggen. Draaiend op een versie van de OS die vergelijkbaar is met die van de PlayBook belooft het een goed platform te worden (ik voel wel een reeks aan updates aankomen die de software zullen moeten verbeteren, maar dat zien we bij ieder platform tegenwoordig, zeker relatief nieuwe). Persoonlijk vind ik daarbij komend het design van de BlackBerry Z10 (ik zie hem echter ook verschijnen als L10), de touch-variant, fantastisch. Lekker strak, heeft wat weg van een mini-PlayBook. De geleakte foto´s van de versie met het fysieke toetsenbord vind ik een ietwatig oudbollig design tonen. Wel heel slim om het iconische fysieke toetsenbord te houden. Het was voorheen voor mijzelf een van de hoofdredenen om een BlackBerry te nemen. Geen enkele telefoon, met touchscreen of fysiek toetsenbord, haalt het bij het gebruiksgemak van een BB Qwerty-toetsenbord.
 
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben erg benieuwd naar het platform en heb vertrouwen in de kwaliteit. Ik vrees wel dat het niet ver zal komen zonder support van developers.
Bartos

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey MauriceD,
 
Ik wacht nu ook al een tijdje op de nieuwe BB toestellen. als ik alle filmpjes en leaks moet geloven is dit the next big thing;)
 
Ben in het bezit van een playbook en de afgelopen 3 telefoons waren blackberries. Toetsenbord is grootste reden, ik heb namelijk 5 emailadressen, 4 twitteraccounts plus een weblog. en ik zou mezelf wat aan doen dat allemaal bij te moeten houden op een touchscreen.
 
Batterijduur is ook altijd prima geweest. Lees op verschillende websites dat Vodafone als enige nederlandse operator de blackberry 10 toestellen heeft bevestigd. Kun jij al iets zeggen over de release datum/perode/maand in Nederland?
 
groetjes,
bart
MauriceD
Expert topicstarter
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Bartos schreef:
Hey MauriceD,

Ik wacht nu ook al een tijdje op de nieuwe BB toestellen. als ik alle filmpjes en leaks moet geloven is dit the next big thing;)

Ben in het bezit van een playbook en de afgelopen 3 telefoons waren blackberries. Toetsenbord is grootste reden, ik heb namelijk 5 emailadressen, 4 twitteraccounts plus een weblog. en ik zou mezelf wat aan doen dat allemaal bij te moeten houden op een touchscreen.

Batterijduur is ook altijd prima geweest. Lees op verschillende websites dat Vodafone als enige nederlandse operator de blackberry 10 toestellen heeft bevestigd. Kun jij al iets zeggen over de release datum/perode/maand in Nederland?

groetjes,
bart
Heey Bart, als ik zo je bericht lees heb je de handen vol en draait je toestel overuren met 5 emailadressen, 4 twitteraccounts plus een weblog ha ha ha 🙂

Vind je het makkelijk al deze media te beheren op je BlackBerry ?

Ik hoor veel klanten die positief reageren op het toetsenbord dat BlackBerry gaat behouden op de nieuwste toestellen. Over je laatste vraag heb ik helaas nog geen antwoord. Mocht ik een update hebben hierover dan plaats ik deze hier op het forum 🙂
MauriceD
Expert topicstarter
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
janny schreef:
Ja ik wacht op de blackberry 10 heb nu de blackberry torch 9800 en volgende maand loopt abbo af dus nog even geduld
Wat er al openbaar is ziet er goed uit zeker als je leest dat andriodapps ook nog makkelijk overgezet kunnen worden


Heey Janny, welkom op het Vodafone Forum. Leuk dat je een bericht schrijft over je BlackBerry en dat je wilt overstappen op de nieuwe toestellen. Maak je veel gebruik van je BlackBerry ? Wat vind je ervan dat het toestenbord behouden blijft ? 😄
MauriceD
Expert topicstarter
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
melvintje schreef:
Ik geef mijn mening. Staat vrij toch om meningen te geven.
Sorry hoor maar je gaat wel ver op je macht in hier op het forum
Heeey Melvin, natuurlijk mag je je mening geven hier op het forum, graag zelfs 🙂 Het gaat niet om macht op het forum. Wij als Mods houden de huisregels nauwlettend in de gaten zodat het gezellig en leuk blijft. :D:D

Ik heb misschien iets leuks voor je: http://voda.fo/ne/ciu4g Laat me eens weten wat je hiervan vind 🙂 BB versus iPhone5.
MauriceD
Expert topicstarter
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey Willems, ik heb eens wat gespeurd op het internet na het lezen van je bericht en dit gevonden: http://voda.fo/ne/ckmx7
Wat vind je hiervan ? Vind je zelf de Applicaties belangrijk op een toestel en welke vind jij waar BlackBerry aandacht aan moet besteden. Je noemt ook de updates en toestenbord, vind je het toetsenbord belangrijk in de huidige opzet en moet deze zo blijven ?

Ben benieuwd naar je bericht 🙂
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb echt geen vertrouwen meer in Blackberry, ik weet niet als het nog goed komt met de concurrentie van Wp8,Android en IOS.
MauriceD
Expert topicstarter
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Bandti schreef:
Ik heb echt geen vertrouwen meer in Blackberry, ik weet niet als het nog goed komt met de concurrentie van Wp8,Android en IOS.
Hoi Bandti, in dit topic heb een link naar een filmpje geplaatst waarin de vergelijking word gemaakt tussen de BlackBerry en de iPhone5 had je deze gezien ? Heb je eerder al eens gebruik gemaakt van een BlackBerry ?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik ben opzich altijd heel positief geweest over blackberry, maar ik zou er nooit zelf een nemen.

Dat komt vooral vanwege de dingen waar BlackBerry voor mij wel en niet geschikt voor is. Als toestel voor mail en bedrijfstoepassingen is het veel geschikter (en veiliger!) dan andere toestellen. Daarnaast had BlackBerry vroeger een enorme voorsprong qua toepassingen en security. Een toestel op afstand wissen kon bijvoorbeeld al jaren op een BlackBerry. Op andere toestellen is dat nog semi-nieuw. Dus ze worden toch wel ingehaald nu.

Daarnaast gebruik ik mijn toestel meestal niet voor bedrijfstoepassingen, dus dan is een androidtoestel of iPhone in veel gevallen beter geschikt. Ik denk ook dat het "mis" ging met BlackBerry toen ze zich te veel op de particuliere markt gingen richten terwijl BlackBerries maar matig geschikt zijn voor spelletjes en andere vrijetijds-dingen.

Maar an sich zijn BlackBerry producten altijd hartstikke goed geweest, en ik denk dat met name binnen een bedrijf nog altijd niet veel beters te vinden is. Ik ben heel benieuwd of ze met BlackBerry 10 en de bijhorende toestellen een beetje het best-of-both worlds kunnen pakken, en weer een leidende positie kunnen pakken.

Ik zou het persoonlijk erg leuk vinden als er een serieuze concurrent voor android en iPhone bij komt maar de nieuwe toestellen zullen wel echt goed moeten zijn.
Bartos

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey mauriceD heb je al meer info over de release in Nederland van bb10? Ik zie namelijk dat vodafoneUK de telefoons vanaf aankomende week gaat verkopen.. Hoe zit dat in Nederland? Mij lijkt een release in nl ook niet ver weg dan!?
MauriceD
Expert topicstarter
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Bartos schreef:
Hey mauriceD heb je al meer info over de release in Nederland van bb10? Ik zie namelijk dat vodafoneUK de telefoons vanaf aankomende week gaat verkopen.. Hoe zit dat in Nederland? Mij lijkt een release in nl ook niet ver weg dan!?
Ik heb hier helaas nog geen info over maar zal een update plaatsen als ik over de juiste info beschik.
roberto1806

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op NU.NL stond dat vodafone dah bevestigd dat het pas begin maart verkrijgbaar zal zijn...
Terwijl onde westerburen uk al vandaag verkopen.
 
Ziek maar oke:(moet er maar mee leven.
Gisteren live naar de launch geken:3
MauriceD
Expert topicstarter
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
roberto1806 schreef:
Op NU.NL stond dat vodafone dah bevestigd dat het pas begin maart verkrijgbaar zal zijn...
Terwijl onde westerburen uk al vandaag verkopen.

Ziek maar oke:(moet er maar mee leven.
Gisteren live naar de launch geken:3
Hoi roberto1806, ja het is inderdaad niet leuk dat het toestel elders al verkocht wordt maar Blackberry bepaald natuurlijk hoe en wat 🙂 We moeten nog even geduld hebben.
Helaas heb ik de launch gemist, is het de moeite om het terug te kijken?
cvdburgh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben ook in gespannen afwachting. Abonnementsverlenging uitgesteld tot nu; nu wachten tot de telefoon door Vodafone geleverd kan worden.
 
Ik ben al een aantal tevreden gebruiker van de Bold serie (9000, daarna 9700 en nu 9900). Voor deze keer ga ik een full-touch proberen, en als dat uiteindelijk toch niet bevalt ga ik tzt over op de Q10. Ik kan dat rode ledje nou eenmaal niet missen, en ik hoop dat ik net zo productief kan zijn op de Z10 als op mijn 9900, en dat extra grote scherm daar gaan we dan maar van genieten....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic