skippie

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bkr registratie bij nieuw abbo

Goedemorgen,

Recentelijk heeft het kabinet besloten dat telefoon abonnementen waarbij je een "korting" krijgt op je toestel geregistreerd wordt bij BKR. Bij een simonly is dit niet het geval. Nu is het zo dat bij een bedrag van slechts 20 euro per maand dit betekent dat je al 4k minder hypotheek kan krijgen wil ik dit graag vermijden.

Nu is mijn vraag, bij het nieuwe Red abonnement zijn je toestel kosten Los gekoppeld van de abonnementprijs. Maar krijg je wel 150 euro korting tov Sim only. Wordt dit abonnement dan wel of niet geregistreerd bij BKR?


7 Reacties 7
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Vodafone registreert GEEN gegevens van klanten bij het Bureau Krediet Registratie in Tiel.
Vodafone voert geen toetsing uit bij Bureau Krediet Registratie in Tiel.
Vodafone is niet aangesloten bij Bureau Krediet Registratie in Tiel.
Vodafone heeft in geen enkel opzicht toegang tot het Centraal Kredietinformatie Systeem van het Bureau Krediet Registratie.

Als dat al gaat veranderen, dan op zijn vroegst per 1 januari 2020. Hoogstwaarschijnlijk nog veel later.

Kortom: niets om je zorgen over te maken. Belangrijk voor Vodafone is jouw betaal-geschiedenis over de afgelopen twaalf maanden.

Kies het abonnement plus de smartphone die je graag wilt hebben. Het B.K.R. heeft niets met de overeenkomst tussen jou en Vodafone te maken.

Succes!


Netwerker
skippie
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dus dit is niet van toepassing?

http://www.nu.nl/mobiel/4245610/abonnement-met-smartphone-voortaan-gezien-als-koop-afbetaling.html

Het lijkt mij dat als dit geregeld is in de wet jullie dit moeten doen?
De enige vraag is, waar ligt de grens? Ze hebben het over een toestel die meer dan 250 euro kost. Is dit het deel wat je ''leent'' of geld dit over het complete bedrag voor de telefoon?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
skippie, op dit moment is er geen sprake van een BKR registratie. Je kunt alle informatie vinden op deze site. Mocht er meer informatie bekend zijn dan zal dit uiteraard gecommuniceerd worden.
Duke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al een heel lang probleem met de begin en startdatum van mijn abo (startdatum 9 januari 2018 en de einddatum is 8 januari 2018 => geen type foutjes!) Eindelijk een medewerker gesproken die een case gaat aanmaken. Dus hopelijk na ongeveer 1 jaar bellen wordt dit opgelost.
Ter compensatie wil deze medewerker mij 1 gigabyte als compensatie aanbieden. Dit lukt (ook weer) niet zegt deze medewerker omdat "er een krediet-check" op mijn naam staat. Ik ben al meer dan 25 jaar trouwe klant van Vodafone en nog nooit 1 dag te laat betaald.
Wat betekent deze krediet-check en waarom mag hij mij geen compensatie geven (niet in geld maar in gigabyte) als dit van toepassing is??
Wiens initiatief is dit om een 'krediet-check' te laten uitvoeren?
Krijg ik hier het resultaat ook van medegedeeld?
Ik vind het heel erg vreemd en maak me zorgen.... ben ik gehacked??
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Duke,

Een krediet check wordt gedaan bij bijvoorbeeld nieuwe abonnees. Waarom jij deze krediet check ondergaat durf ik helaas niet te zeggen, kon de klantenservice je dit niet mededelen?

Om te weten of andere gebruik hebben gemaakt van je bankrekening zou je eventueel als je gebruikt maakt van internetbankieren eens kijken of je rare betalingen tegenkomt. Maak je nog gebruik van afschriften zou je dit ook daarin kunnen inzien.
Duke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas kon de klantenservice me ook niet helpen. Het forum ook niet dus. Wie wel?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Duke,

Klopt op het forum kan dit niet worden onderzocht. Dit omdat het forum openbaar toegankelijk is voor iedereen, daardoor is het niet mogelijk dit via het forum verder te communiceren.

Is het telefonisch niet gelukt? Je kunt ook eventueel mailen, klik hier. In de mail kun je verdere uitleg geven dan wordt het daar vanzelf opgepakt! Je krijgt ongeveer binnen 5 werkdagen reactie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic