Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Beveligingspatch oktober Vodafone branded SG S7

Voor bezitters van een Vodafone branded SG S7 kwam medio oktober de beveiligingspatch van augustus beschikbaar, nadat de laatste beveiligingspatch dateerde van 1 mei.
Inmiddels is de beveiligingspatch van oktober al beschikbaar voor de unbranded toestellen.
Ben benieuwd of het lange wachten op de laatste update van de beveiligingspatch een incident was, of dat de bezitters van Vodafone branded toestellen weer ruim vier maanden moeten wachten op de update van oktober.


16 Reacties 16
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ton56, de update zal zoals altijd eerst goed worden getest en daarna gefaseerd worden uitgerold. Het schiet namelijk niet op als de update ineens onverwachte kleine of grote problemen oplevert. Hopelijk start de uitrol snel.
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Zorgvuldigheid is in deze prijzenswaardig, als het net als vorige keer ruim vier maanden gaat duren wordt het echter ongeloofwaardig.
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik snap zelf niet zo goed waarom providers met branded toestellen werken, de Nederlandse unbranded S amsung toestellen (productcode PHN) Ondersteunen bijvoorbeeld ook 4G bellen en wifi bellen. iig de S7 serie en S8 serie. Waarom dan aparte software ontwikkelen? Dit is voor mij een raadsel.
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Het voordeel van een branded toestel t.o.v. de unbranded versie is mij ook nog steeds niet duidelijk, als het is gekoppeld aan het structureel substantieel langer moeten wachten op updates valt elk voordeel wat mij betreft weg.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ton56, het grootste voordeel van branded toestellen is dat je zeker weet dat het toestel is bedoeld voor gebruik in Nederland en geen problemen zal ondervinden door verschil in frequenties, banden en technische implementaties. Ook zal het toestel dan volledig getest zijn op een goede werking met alle soorten netwerken (2G, 3G en 4G) en diensten (VoLTE, VoWiFi, Wallet, Voicemail etc) van de betreffende provider. Het toestel wordt vaak ook geoptimaliseerd voor het gebruik van provider specifieke diensten. We merken vaker wel dat er problemen ontstaan of bepaalde diensten geheel niet werken zodra men toestellen koopt die zijn geïmporteerd uit andere landen.
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Marc,
bedankt voor de informatie.
Mooi dat Vodafone ons kennelijk behoedt voor een toestel vanuit de 'grijze' import, hoewel er natuurlijk voldoende toestellen te koop zijn die specifiek voor de Nederlandse markt zijn bestemd. Ik vraag me aanvullend af of het testen en optimaliseren van de toestellen om ze Vodafone branded te maken, voor een nieuw toestel uit de doos van het merk Samsung wel echt toegevoegde waarde heeft.
Dit gezegd hebbende, blijft het neveneffect van deze 'voordelen' wat mij betreft niet opwegen tegen het lang moeten wachten op updates, de unbranded toestellen hebben inmiddels al weer een maand geleden een update gekregen en de Vodafone branded toestellen wachten nog steeds op deze update ...
jaco_1978

Liefhebber
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Mooi inderdaad dat Vodafone ons behoedt voor de "grijze" import en het toestel optimaliseerd voor het Vodafone netwerk. Alleen jammer dat je beveiliging niet update is. Met andere woorden je loopt gevaar dat je gehackt wordt.

Kan je achteraf wel vertellen dat je toestel helemaal helemaal geoptimaliseerd was voor het Vodafone netwerk. Dat daarna iemand met je gegevens vandoor gaat is jammer dan. Lijkt mij dat je ook zo niet thuis om gaat met je pc? En zo goed is het Vodafone netwerk ook niet meer sinds de laatste testen wat vermeld stond in de krant.

Vind en blijft het belachelijk vinden dat je maar aan de goden overgelaten wordt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jaco_1978, zo groot is het risico niet direct. Ons netwerk beschermt je namelijk ook via speciale technieken voor aanvallen van buitenaf. Maar het klopt dat de software ook bijgewerkt zal moeten worden, daar is men mee bezig.
jaco_1978

Liefhebber
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Marc- Maar waarom kiest Vodafone hiervoor en een andere provider niet? En waarom duurt het zolang?
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Ik vind het moeilijk te geloven dat het Vodafone netwerk voortdurend wordt ge-update om te blijven beschermen tegen de meest actuele bedreigingen van buitenaf.
Als dit zo is zouden dus ook de unbranded toestellen die op het Vodafone netwerk zitten hiervan profiteren en is dit geen voordeel van het hebben van een Vodafone branded toestel.
Als dit zo is, lijkt het bovendien heel vreemd dat Vodafone zo lang doet over het beschikbaar stellen van de nieuw uitgekomen patches voor de Vodafone branded toestellen.
Overigens is op www.galaxyclub.nl te lezen dat voor de Nederlandse unbranded Samsung Galaxy S7 de beveiligingsupdate van de maand november met Krack fix beschikbaar is.
De Vodafone branded toestellen lopen hiermee nu dus twee beveiligingsupdates achter . . .

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ton56, van deze extra maatregelingen zoals een firewall, het afschermen van het netwerk en andere maatregelen profiteren inderdaad alle gebruikers. Maar dit staat los van de voordelen van branded toestellen, welke ik eerder heb beschreven.
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
. . . en van de nadelen zoals eerder hiervoor beschreven . . .
jaco_1978

Liefhebber
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Zojuist update ontvangen.
Beveiliging is bijgewerkt tot 1 oktober 2017.
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Patch oktober ook hier zojuist binnen !
Dit is voor mij een acceptabele vertraging t.o.v. de unbranded toestellen. Ik hoop dat de vertraging voor de Vodafone branded toestellen op dit niveau blijft bij volgende patches en later bij de upgrade naar Oreo.
jaco_1978

Liefhebber
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Vind ik ook Ton56
Laten we hopen dat ze dit volhouden.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Fijn dat jullie de update nu ontvangen hebben jaco_1978 en Ton56! Bij deze is dit topic dan nu ook gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic