Op het moment dat ik dit schrijf haal ik op mijn Vodafone-branded Samsung Galaxy S7 - eindelijk - weer eens een update binnen, dat is voor het eerst sinds eind januari / begin februari toen de beveiligingspatch van 1 januari 2018 kwam. Ook vorig jaar heb ik enkele maanden lang op dezelfde patch gezeten. Geeft Vodafone maar eens per kwartaal een patch door?
Ik zou toch mogen verwachten dat Vodafone netjes iedere maand de door Google gepubliceerde beveiligingspatch doorzet naar hun klanten? Er is de afgelopen maanden behoorlijk wat te doen rondom security, denk aan Meltdown en Spectre maar ook de Consumentenbond die Samsung aanklaagt m.b.t. (te korte) ondersteuning met updates.
Ik lees wel her en der dat het hele proces met branded toestellen langer duurt dan met unbranded, maar Vodafone moet hierin toch ook een verantwoordelijke rol in spelen? Al hebben Google en Samsung nog hun zaakjes netjes op orde, als patches maanden bij Vodafone blijven liggen, heeft het nog weinig zin...
Ben benieuwd naar een reactie of verklaring van Vodafone, liefst met een belofte voor verbetering
😉 PS: ik heb mijn S7 bewust los van Vodafone gekocht (via 4Launch) in een poging de vertragende factor te omzeilen, maar ben helaas toch opgezadeld met een branded toestel...